Struggler Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 Dzień dobry Panowie, Piszę z drugiej strony barykady. Mam dość unikatowego anglika, auto z marzeń i nie mam zamiaru przekładać go na drugą stronę ponieważ w japonii tak go wyprodukowali i nie wychodził z kierownicą po lewej stronie. Mam kłopot ponieważ w dokumencie V5C mam puste pole w rubryce odpowiedzialnej za kategorie pojazdu. Zdjaę sobie sprawe że ma być M1 i nie mam zamiaru z tym dyskutować tak jak z tym że bede pisał pismo o odstępstwo w sprawie krótkiego vinu. Moje pytanie to czy biegły rzeczoznawca samochodowy może okreslic kategorie pojazdu na bazie której wy wydacie pozytywne badanie techniczne lub je odrzucicie ze względu na krótki vin a nie za krótki vin i brak kategorii? Do wysłania prośby o odstępstwo potrzebuje odrzucenie przez was PT a nie mam co starać się o nie jeżeli mam brak kategorii pojazdu. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Cytuj
Paprock Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 - czy PT to Próbne Tablice, czyżby dokumenty wylądowały już w urzędzie celem czasowego zarejestrowania auta? Tu, przy podobnych tematycznie polemikach pojawia się czasami jedna opinia, że każdy "osobowy kategorię homo ma wprost przyporządkowaną z polskiej ustawy" . Po mojemu, to większość wydziałów zarejestrowałaby to autko gdyby tylko dysponowali zaświadczeniem z badania z pozytywnym wynikiem, ale jak widać ktoś już V5C dokładnie przeanalizował. Nie wiem, może w jakimś angielskim urzędzie poprosić o korektę tego dowodu, a może wystąpić o wtórnik z powodu nieczytelności rubryki z kategorią homo. Cytuj
IVVO Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 ale jak widać ktoś już V5C dokładnie przeanalizował Cytuj
crackers Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 i już wiemy kto .U mnie kategoria musi być w DR angielskim,ewentualnie potwierdzenie producenta. Cytuj
aboz Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 Ja mam jedno pytanie. Skoro ten pojazd nie był produkowany w wersji europejskiej, to co z oświetleniem, lusterkami, prędkościomierzem itp.? Bo oprócz zbyt krótkiego numeru, to może być przeszkodą w rejestracji. Dla mnie osobowy i tak jest M1 na BT, więc tu nie widzę problemu Cytuj
blakop Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 No właśnie... Bo skoro takiej wersji nie było, to homologowanych lamp do ruchu prawostronnego nie będzie... Cytuj
piter1973 Napisano 5 Sierpień 2017 Napisano 5 Sierpień 2017 ze względu na krótki vin a jaka jest data pierwszej rejestracji tego pojazdu ? nr vin wymagany jest od 01.01.1995 r . Cytuj
danielg539 Napisano 13 Sierpień 2017 Napisano 13 Sierpień 2017 Następna kwestia to od kiedy funkcjonują kategorie homologacyjne? Co do możliwości przypisania kat. hom. do pojazdu to ja uważam, że tylko producent pojazdu ma do tego prawo a nie rzeczoznawca. Odnoście możliwości rejestracji omawianego pojazdu to chyba trzeba będzie we wniosku o odstępstwo zawnioskować o większy zakres odstępstwa niż tylko nr VIN. Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 13 Sierpień 2017 Napisano 13 Sierpień 2017 może głupie pytanie - czy ktoś zapytał producenta o potrzebne dane? Wysłać zapytanie czy może przedstawić jakiś dokument, oczywiście opisać całą sytuację że w PL są takie a takie przepisy a zależy nam na rejestracji i już. Dla pewności wysłać do przedstawiciela w japonii i pl. Cytuj
danielg539 Napisano 13 Sierpień 2017 Napisano 13 Sierpień 2017 Nikita_Bennet, myślisz, że taki przedstawiciel w pl istnieje? Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 13 Sierpień 2017 Napisano 13 Sierpień 2017 a zagranicą? Jeżeli marka nie istnieje to przecież ktoś ją przejął. Warto próbować. Cytuj
blakop Napisano 13 Sierpień 2017 Napisano 13 Sierpień 2017 Kto przejął np. FSO i mógłby dzisiaj wystawić jakiś kwit na ten temat? Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 17 Sierpień 2017 Napisano 17 Sierpień 2017 daewoo, chevrolet, fiat...? Ewentualnie w drugą stronę - UK i tam zmiana w ichnim DR. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.