aboz Napisano 19 Maj 2022 Autor Share Napisano 19 Maj 2022 12 godzin temu, LimonQ napisał: opis na zaświadczeniu? Tak. De facto nie ma niezgodności, tylko w wyniku błędnej interpretacji dyrektywy włoskie Ministerstwo Transportu uznało taki sposób działania za właściwy. Problem musiał być nawet w Italii, skoro sam ówczesny minister wyprodukował pismo, w którym powołując się na przepisy unijne uzasadnia takie nadawanie nowego numeru. Skąd inąd powołał się dokładnie na zapis, który tego zabrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 16 minut temu, aboz napisał: De facto nie ma niezgodności Jednak w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest coś innego, a skoro jesteśmy w PL to obowiązują nas Polskie przepisy i tutaj jest UI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Maj 2022 Autor Share Napisano 19 Maj 2022 1 godzinę temu, LimonQ napisał: obowiązują nas Polskie przepisy i tutaj jest UI. Podaj, którą usterkę byś zastosował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 dzięki aboz za odpowiedź . aboz ma rację cytuje dyrektywę 2007/46/WE ( pozwoliłem sobie wytłuścić najważniejsze): "....................................ZAŁĄCZNIK XVII PROCEDURY POSTĘPOWANIA PODCZAS WIELOSTOPNIOWEJ HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDÓW ............ 4. IDENTYFIKACJA POJAZDU 4.1. Numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego (VIN) przewidziany w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 19/2011 zachowuje się podczas wszystkich kolejnych etapów procesu homologacji typu, aby zapewnić możliwość prześledzenia procesu. 4.2. Na drugim i na kolejnych etapach, poza tabliczką znamionową przewidzianą w rozporządzeniu (UE) nr 19/2011, każdy producent przymocowuje do pojazdu dodatkową tabliczkę, której wzór przedstawiono w dodatku do niniejszego załącznika. Tabliczka ta przymocowana jest w sposób trwały, w miejscu widocznym i łatwo dostępnym, na części niepodlegającej wymianie podczas użytkowania. Tabliczka pokazuje w sposób czytelny i trwały następujące informacje w podanej kolejności: -nazwę producenta, -pierwszą, trzecią i czwartą sekcję numeru homologacji typu WE, -etap homologacji, -numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego, -technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu, jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji, -technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu pojazdów (jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji oraz jeżeli pojazd jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy). Podaje się "0", jeżeli pojazd nie jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy,........................ ............... O ile powyżej nie przewidziano inaczej, tabliczka odpowiada wymaganiom określonym w załączniku I i II do rozporządzenia (UE) nr 19/2011. " Wygląda na to że we Włoszech spartolono sprawę i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 Mi też coś z tabliczkami namieszali. Zapodawałem to w temacie "Nissan Juke - dwie tabliczki znamionowe". Miałem dzwonić, dowiadywać się, wyjaśnia, ale tak jakoś zeszło. Wklejam fotki jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 do Paprock E20*NKS*0028 - to tabliczka znamionowa drugiego etapu homologacji . To nie jest nic dziwnego . NKS w numerze homologacji jak dobrze pamiętam oznacza auta produkowane w małych seriach nie przekraczających chyba 500 sztuk. Homologacja pewnie dotyczy przeróbki z osobowego na ciężarowy *( tak się domyślam bo widzę ciężarowy w dokumentach ) Ale u ciebie jak widzisz na obu tabliczkach jest ten sam numer nadwozia . Problem u mnie z tym , że na pierwotnej tabliczce jest numer taki jak na nadwoziu - dobry zaczynający się na WMWXXXXXXXXXXXXXX , a na drugiej tabliczce i w DR jest ZLPXXXXXXXXXXXXXX ???? Nikomu nie przyszło do głowy ( jak we Włoszech ) żeby go zmieniać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 8 minut temu, bartekacprzak napisał: e u ciebie jak widzisz na obu tabliczkach jest ten sam numer nadwozia Jak to ten sam? Przecież się różnią. 3 godziny temu, bartekacprzak napisał: -numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego, A kiedyś było: "kolejny numer pojazdu" https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20052382010 str. 115 i 116 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 SORKI SKUPIŁEM SIĘ JAK KOŃ Z KLAPKAMI NA OCZACH NA PIERWSZYCH TRZECH ZNAKACH VINU 😜 40 minut temu, michal_k napisał: Jak to ten sam? Przecież się różnią. A kiedyś było: "kolejny numer pojazdu" https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20052382010 str. 115 i 116 W moim przypadku ( mówię o MINI ) na tabliczce znamionowej jest odwołanie do dyrektywy unijnej E24* 2007/46 *0001 wiec to jest chyba podstawa prawna dla drugiego stopnia homologacji , po za tym z przodu jest E24 ( Irlandia ?) , sprawa z Włoch ??? . Polskie rozrządzenie co tu ma do rzeczy . ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 19 Maj 2022 Share Napisano 19 Maj 2022 8 godzin temu, aboz napisał: Podaj, którą usterkę byś zastosował. 0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy, identyfikacja pojazdu b) Numer niekompletny, nieczytelny, wyraźnie sfałszowany lub nie zgadza się z dokumentami pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.