Matheus Napisano 3 Wrzesień 2017 Napisano 3 Wrzesień 2017 Witam, tematy tego typu już się pojawiały( wiele przeczytałem ale większość jest dość starych) ale nie wiem czy coś się zmieniło. Jestem zainteresowany zmianą autobusu na kempingowy specjalny, maksymalnie 9 osób. Autobus jest bez pasów bezpieczeństwa więc rozumiem, że muszę dołożyć pasy do pozostawionych foteli czy zmienić fotele na homologowane z pasami? do badania technicznego z zmianami konstrukcyjnymi potrzebuję zaświadczenie z firmy która wykonywała przeróbkę tak? Proszę o pomoc w temacie bo odnośnie zmian konstrukcyjnych to jestem zielony. Cytuj
wojteczek Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Ale co to za autobus bo autobus może mieć troszkę większe wymiary niż samochód specjalny. Cytuj
aboz Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 autobus może mieć troszkę większe wymiary niż samochód specjalny.?????? Cytuj
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 do badania technicznego z zmianami konstrukcyjnymi potrzebuję zaświadczenie z firmy która wykonywała przeróbkę tak? W przepisach stoi tylko tyle, że zmianę rodzaju pojazdu może dokonać podmiot prowadzący działalność w danym zakresie, cokolwiek ten zakres działalności znaczy: 4. Zabrania się: 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Wzór oświadczenia ani zakres umieszczanych w nim danych do dzisiaj nie został opracowany. Dlatego u nas wymaga się jakiejkolwiek zawartej w oświadczeniu informacji, że to właśnie rzeczony przedsiębiorca po wprowadzonych w aucie modyfikacjach dokonał zmiany rodzaju pojazdu z jakiegoś na jakiś. Może być też info o danych technicznych jak wymiary i masy, w sensie czy wprowadzona nowa konstrukcja/zabudowa naruszyła ich uprzedni stan. Poza tym bardzo mnie ciekawi opcja hotelowa, czy ma być prawdziwa, czy może pseudo-kempingowa zabudowa? Cytuj
Matheus Napisano 4 Wrzesień 2017 Autor Napisano 4 Wrzesień 2017 Autobus o wymiarach 7.5m długości i 2.3m szerokości więc z wymiarami nie powinno byc problemu. Zabudowa typowo kamperowa. Wykorzystać chcę renault carrier pc27s ze względu na płaską podłogę, ułatwi to napewno zabudowę mebli. Czyli jeśli firma wystawi mi zaświadczenie o przeróbce pojazdu to nie będzie problemu z przeglądem tak? Cytuj
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 No jeszcze musi ogarnąć ktoś "mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu" bo to też odwieczny problem i temat rzeka. Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 ?????? Wojteczek dobrze kombinuje . Ale jak widać w długości się zmieści. Cytuj
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Niekoniecznie. Ten renault carrier pc27s ma (zdaje się) 30 miejsc siedzących. Myślę że 9 miejsc po zmianach da się ustawić w którejś z pozycji poprzednich (fabrycznych), Pozdrawiam Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Myślę że 9 miejsc po zmianach da się ustawić w którejś z pozycji poprzednich (fabrycznych), Pozostaje kwestia pasów i zagłówków. Cytuj
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Pozostaje kwestia pasów i zagłówków. Owszem. Towar musi być homologowany. Coś w rodzaju siedzeń od ciężarówek może? One mają pas zabudowany na siedzeniu. Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Owszem. Towar musi być homologowany. Pod warunkiem że musi je mieć . Ciekawe czy nie chodzi o sprowadzanego z francuskiego wojska . Bo jest taki do handlu niedaleko Bielska Białej . Cytuj
Matheus Napisano 4 Wrzesień 2017 Autor Napisano 4 Wrzesień 2017 Pod warunkiem że musi je mieć . Ciekawe czy nie chodzi o sprowadzanego z francuskiego wojska . Bo jest taki do handlu niedaleko Bielska Białej . Dokładnie ten. Rok 1995 z tego co pamietam. Fotele zostały by w oryginalnych miejscach. Pytanie co z pasami? Muszą byc w tym przypadku? Cytuj
wojteczek Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Z tego co pamiętam pasy w samochodzie powyżej 3,5t od 2007r są wymagane. Cytuj
sad_madman Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Niekoniecznie. Ten renault carrier pc27s ma (zdaje się) 30 miejsc siedzących. Myślę że 9 miejsc po zmianach da się ustawić w którejś z pozycji poprzednich (fabrycznych),Pozdrawiam Ja bym zwrócił uwagę na coś innego - poprzednia wersja była autobusem (M2/M3) a teraz ma być pojazdem M1. Co na 100% oznacza, że punkty mocowania nie są przystosowane do tej kategorii pojazdu. Cytuj
blakop Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Punkty mocowania czego? Pasów? Foteli? Cytuj
sad_madman Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Ogólnie ujmując - pasów, jeżeli są zintegrowane z fotelem to automatycznie mowa wtedy o mocowaniu foteli do pojazdu. Cytuj
blakop Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Będą niezgodne z warunkami technicznymi czy z wymogami kategorii M1? Bo sprawdzanie tego drugiego w ramach badania ZK jest dyskusyjne... Cytuj
Matheus Napisano 4 Wrzesień 2017 Autor Napisano 4 Wrzesień 2017 możecie rozwinąć o co chodzi? niestety nie wiem o czym mówicie. Cytuj
wojteczek Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 http://allegro.pl/renault-carrier-pc27s-z-wojska-perfekt-i6894178958.html#thumb/5 Jeżeli to ten sam to nie widać tu na zdjęciu pasów i podejrzewam że nie tylko ich nie ma ale i punktów do ich mocowania też nie ma. Cytuj
Paprock Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 No ale już ustalone zostało zdaje się, że miejsca mocowania wyznacza ten co wiertarkę dzierży w rękach – tu przedsiębiorca dokonujący zmiany rodzaju pojazdu, więc… A wprowadzone zmiany maja odpowiadać warunkom technicznym od dnia zmiany rodzaju pojazdu, więc… Cytuj
Matheus Napisano 5 Wrzesień 2017 Autor Napisano 5 Wrzesień 2017 zgadza się, nie ma pasów ani punktów ich mocowania. Pojazd jest z 1995r więc chyba na fotelach innych niż przedni nie musi być z tego co zrozumiałem. Chyba, że źle zrozumiałem. jeśli są wymagane to wystarczy, że firma zamontuje mi fotele z pasami? Cytuj
wojteczek Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 Jeżeli będzie ingerencja w miejsca siedzące które pozostawisz to muszą być pasy, natomiast jeżeli tylko usuniesz zbędne fotele to uważam że nie. Temat jest o tyle skomplikowany bo nasze rozporządzenie mówi o punktach kotwiczenia i o pasach §11 ust 7,8 + to co nam tu jeden z kolegów wspomniał że wprowadzone zmiany mają odpowiadać warunkom tech. na dzień ich wprowadzenia, a za rok na okresowym diagnosta i tak nie będzie wiedział kiedy były wprowadzone te zmiany. Ale to tylko moje zdanie. Cytuj
sad_madman Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 No ale już ustalone zostało zdaje się, że miejsca mocowania wyznacza ten co wiertarkę dzierży w rękach – tu przedsiębiorca dokonujący zmiany rodzaju pojazdu, więc… Chyba nie zrozumiałeś tamtego tematu. Będą niezgodne z warunkami technicznymi czy z wymogami kategorii M1?Bo sprawdzanie tego drugiego w ramach badania ZK jest dyskusyjne... Przede wszystkim chodzi mi o zgodność z R14. Niby warunki techniczne nie są tak restrykcyjne ale czy "klepnąłbyś" fotele gdzie ktoś montuje po swojemu pasy bezpieczeństwa ? Cytuj
blakop Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 A skąd mam wiedzieć że po zmianach ten pojazd będzie miał taką czy inną kategorię homologacyjną? To co mam w tym układzie sprawdzać? Cytuj
sad_madman Napisano 5 Wrzesień 2017 Napisano 5 Wrzesień 2017 Dlaczego nie miałbyś wiedzieć jakiej kategorii będzie pojazd ? Przecież za dużo opcji nie ma. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.