Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanowne grono koleżanek i kolegów. Zapowiedział mi się klient na badanie przed pierwszą rejestracją. Sprawa tyczy się autobusu o DMC 18000 kg, G 12200 i 65 miejsc siedzących.Poprzednia rejestracja w 2006 r we Francji. Może ktoś bardziej doświadczony podpowie jakich dokumentów trzeba by w tym przypadku wymagać? :D

Napisano

Francuskiego dowodu rejestracyjnego.

Jeśli ma być "100" to jeszcze "kwit" ze stateczności toru jazdy przy przebiciu przedniej opony.

Pozdrawiam

Napisano

No jak badanie przed rejestracją to nieważne - okresowe, dodatkowe czy jakie tam. Francuski dowód to podstawa.

Napisano
Jeśli ma być "100" to jeszcze "kwit" ze stateczności toru jazdy przy przebiciu przedniej opony

"3.42) Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po

rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu

nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek"

Napisano

Dobra ale 11 serii poprawek do regulaminu EKG ONZ nr. 13 nie było w roku 2006 :D

 

np. Seria poprawek 6 weszła w roku 2008 więc, tam jeszcze niższa seria poprawek niż 6

Napisano

OK. To jest warunek techniczny, ale czy należy go rozumieć jako jednoczesne zwolnienie z tego potwierdzenia przez 'zakres usterek/badania'?

No chyba, że poniższe zdanie powinno kończyć coś na podobieństwo: "(jeżeli jest wymagane)".

 

Przykładowo:

7. Brak potwierdzenia producenta autobusu o pozytywnym badaniu w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej (jeżeli jest wymagane).

No, a tak poza konkursem pozostaje pytanie skąd mi wiedzieć jak toto hamowanie było homologowane?

 

Czyli jednak kwit zdałoby się okazać na badaniu. ;-)

Napisano

Dokładnie tak, masz rację. Jeśli chce robić 100 to Dokument jest niezbędnie potrzebny. Niech właściciel pokaże według jakiej serii poprawek był homologowany układ hamulcowy. Jeśli udowodni że seria poprawek 11 lub wyżej to okej.

Tak w ogóle wszystkie regulaminy EKG ONZ i serie poprawek w którym roku wychodziły mamy na stronie:

http://www.unece.org/info/ece-homepage.html

Napisano

autobus tempo 100 to nie będzie więc od klienta poproszę tylko dowód rejestracyjny. Dziękuje za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam :D

Napisano
Sprawa tyczy się autobusu o DMC 18000 kg,

A tak z ciekawości jaka jest MMC tego autobusu?

Napisano

MMC w dokumentach bliżej nie określona. Nie wiem też co stoi na tabliczce znamionowej tego autobusu gdyż jej jeszcze nie widziałem

Napisano

To miej na uwadze to.

W warunkach technicznych mamy:

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

9) autobusu o dwóch osiach – 19,5 tony;

Napisano
Jeśli chce robić 100 to Dokument jest niezbędnie potrzebny.
A TZ z regulaminami Ci nie wystarczy? Oczywiście jeśli spełnia 13EKG11.
Napisano

To nie reguła. Bardzo często jest sporej wielkości tabliczka z wymienionymi dyrektywami, jakie pojazd spełnia. Trzeba znaleźć "naszą" na liście.

Obok tabliczki znamionowej, przy schodach wejściowych.

Napisano
Raczej nie będzie takiej tabliczki
M.A.N. Lion's Coach, Mercbus Sprinter, VDL - że wymienię tylko te, które robiłem od momentu wejścia w życie nowych przepisów - wszystkie miały. Roczniki raczej młode.

 

[ Dodano: 19-09-2017, 10:13 ]

Przykład tabliczki z regulaminami. W tym przypadku nie spełnia 13R11, ale sytuacji spełniania ta tabliczka wystarczy do potwierdzenia wymagań.

WP_20170919_09_59_18_Pro.thumb.jpg.c66782e61212b214e3e15d380d5ed3c0.jpg

  • 3 years later...
Napisano (edytowane)

Witam, mam autobus do pierwszej rejestracji. W DR liczba miejsc 45, klient dołożył 6 w miejsca fabrycznie przystosowanie (w DR 45 siedzących i 12 stojących) Czy mogę robić badanie z dodatkowymi siedzeniami ? Oczywiście siedzenia zgodne z warunkami. Czy musi podjechać do specjalnej jednostki celem legalizacji ? Dzięki !

Edytowane przez Sucre9
  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 14.09.2017 o 15:31, nick111 napisał:

Poprzednia rejestracja w 2006

Data wejścia  w życie  11 serii poprawek 13 EKG ONZ 11.07.2008r. Więc potrzebne będzie zaświadczenie przebadania przez producenta w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon osi przedniej, oraz wklejka potwierdzająca homologację w zakresie co najmniej 06 serii poprawek, jeżeli nie ma naklejki to  oświadczenie producenta o spełnianiu konkretnych regulaminów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.