nick111 Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Witam szanowne grono koleżanek i kolegów. Zapowiedział mi się klient na badanie przed pierwszą rejestracją. Sprawa tyczy się autobusu o DMC 18000 kg, G 12200 i 65 miejsc siedzących.Poprzednia rejestracja w 2006 r we Francji. Może ktoś bardziej doświadczony podpowie jakich dokumentów trzeba by w tym przypadku wymagać? Cytuj
wrc69 Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Francuskiego dowodu rejestracyjnego. Jeśli ma być "100" to jeszcze "kwit" ze stateczności toru jazdy przy przebiciu przedniej opony. Pozdrawiam Cytuj
Paprock Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Po pierwsze primo to uzgodnić rodzaj badania/badań. Cytuj
blakop Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 No jak badanie przed rejestracją to nieważne - okresowe, dodatkowe czy jakie tam. Francuski dowód to podstawa. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Jeśli ma być "100" to jeszcze "kwit" ze stateczności toru jazdy przy przebiciu przedniej opony "3.42) Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek" Cytuj
Solaris Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Dobra ale 11 serii poprawek do regulaminu EKG ONZ nr. 13 nie było w roku 2006 np. Seria poprawek 6 weszła w roku 2008 więc, tam jeszcze niższa seria poprawek niż 6 Cytuj
Paprock Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 OK. To jest warunek techniczny, ale czy należy go rozumieć jako jednoczesne zwolnienie z tego potwierdzenia przez 'zakres usterek/badania'? No chyba, że poniższe zdanie powinno kończyć coś na podobieństwo: "(jeżeli jest wymagane)". Przykładowo: 7. Brak potwierdzenia producenta autobusu o pozytywnym badaniu w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej (jeżeli jest wymagane). No, a tak poza konkursem pozostaje pytanie skąd mi wiedzieć jak toto hamowanie było homologowane? Czyli jednak kwit zdałoby się okazać na badaniu. Cytuj
Solaris Napisano 14 Wrzesień 2017 Napisano 14 Wrzesień 2017 Dokładnie tak, masz rację. Jeśli chce robić 100 to Dokument jest niezbędnie potrzebny. Niech właściciel pokaże według jakiej serii poprawek był homologowany układ hamulcowy. Jeśli udowodni że seria poprawek 11 lub wyżej to okej. Tak w ogóle wszystkie regulaminy EKG ONZ i serie poprawek w którym roku wychodziły mamy na stronie: http://www.unece.org/info/ece-homepage.html Cytuj
nick111 Napisano 15 Wrzesień 2017 Autor Napisano 15 Wrzesień 2017 autobus tempo 100 to nie będzie więc od klienta poproszę tylko dowód rejestracyjny. Dziękuje za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Wrzesień 2017 Napisano 15 Wrzesień 2017 Sprawa tyczy się autobusu o DMC 18000 kg, A tak z ciekawości jaka jest MMC tego autobusu? Cytuj
nick111 Napisano 15 Wrzesień 2017 Autor Napisano 15 Wrzesień 2017 MMC w dokumentach bliżej nie określona. Nie wiem też co stoi na tabliczce znamionowej tego autobusu gdyż jej jeszcze nie widziałem Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Wrzesień 2017 Napisano 15 Wrzesień 2017 To miej na uwadze to. W warunkach technicznych mamy: § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: 9) autobusu o dwóch osiach – 19,5 tony; Cytuj
IVVO Napisano 15 Wrzesień 2017 Napisano 15 Wrzesień 2017 VAN HOOL ASTON 65 miejsc - 24500 /16620kg 3-osie Cytuj
aboz Napisano 15 Wrzesień 2017 Napisano 15 Wrzesień 2017 Jeśli chce robić 100 to Dokument jest niezbędnie potrzebny. A TZ z regulaminami Ci nie wystarczy? Oczywiście jeśli spełnia 13EKG11. Cytuj
wrc69 Napisano 18 Wrzesień 2017 Napisano 18 Wrzesień 2017 To nie reguła. Bardzo często jest sporej wielkości tabliczka z wymienionymi dyrektywami, jakie pojazd spełnia. Trzeba znaleźć "naszą" na liście. Obok tabliczki znamionowej, przy schodach wejściowych. Cytuj
aboz Napisano 18 Wrzesień 2017 Napisano 18 Wrzesień 2017 Raczej nie będzie takiej tabliczkiM.A.N. Lion's Coach, Mercbus Sprinter, VDL - że wymienię tylko te, które robiłem od momentu wejścia w życie nowych przepisów - wszystkie miały. Roczniki raczej młode. [ Dodano: 19-09-2017, 10:13 ] Przykład tabliczki z regulaminami. W tym przypadku nie spełnia 13R11, ale sytuacji spełniania ta tabliczka wystarczy do potwierdzenia wymagań. Cytuj
Sucre9 Napisano 4 Sierpień 2021 Napisano 4 Sierpień 2021 (edytowane) Witam, mam autobus do pierwszej rejestracji. W DR liczba miejsc 45, klient dołożył 6 w miejsca fabrycznie przystosowanie (w DR 45 siedzących i 12 stojących) Czy mogę robić badanie z dodatkowymi siedzeniami ? Oczywiście siedzenia zgodne z warunkami. Czy musi podjechać do specjalnej jednostki celem legalizacji ? Dzięki ! Edytowane 4 Sierpień 2021 przez Sucre9 Cytuj
evocatum Napisano 17 Sierpień 2021 Napisano 17 Sierpień 2021 W dniu 14.09.2017 o 15:31, nick111 napisał: Poprzednia rejestracja w 2006 Data wejścia w życie 11 serii poprawek 13 EKG ONZ 11.07.2008r. Więc potrzebne będzie zaświadczenie przebadania przez producenta w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon osi przedniej, oraz wklejka potwierdzająca homologację w zakresie co najmniej 06 serii poprawek, jeżeli nie ma naklejki to oświadczenie producenta o spełnianiu konkretnych regulaminów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.