dreg35 Napisano 19 Wrzesień 2017 Napisano 19 Wrzesień 2017 Dostałem zlecenie dokonania zmian w nadwoziu VW bus z 1990 roku i dołożenie przedniego napędu do wersji tylko z tylnym napędem . Dostałem jednak pytanie jak zalegalizować te zmiany w WK i SKP. Czy Polskie prawo w ogóle przewiduje taką możliwość dołożenia napędu? Te pojazdy występowały w wersjach z napędem zarówno na 2 jak i na 4 koła . Dokonywałem zmian związanych z przeznaczeniem ale nie z napędem. Czy jest możliwość zalegalizowania tej zmiany jak np. zmiany silnika bo nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat . Cytuj
adamos Napisano 19 Wrzesień 2017 Napisano 19 Wrzesień 2017 Prawnie nie ma zakazu takiej zmiany, lecz ktoś musi to podpisać (diagnosta) i od tego bym zaczął, diagnosta może zażyczyć sobie opinii rzeczoznawcy w tej materii.... Cytuj
danielg539 Napisano 19 Wrzesień 2017 Napisano 19 Wrzesień 2017 Można dokonać takiej zmiany. Jedynymi parametrami DR jakie ulegną zmianie będą masa własna i ładowność. Cytuj
blakop Napisano 19 Wrzesień 2017 Napisano 19 Wrzesień 2017 Jeżeli w wyniku dokonanej zmiany nie zmieni się znacząco masa własna pojazdu to nie będą to zmiany konstrukcyjne, bo w dowodzie rejestracyjnym NIC SIĘ NIE ZMIENI od strony formalnej. W praktyce natomiast: - nawet jak masa się zmieni diagnosta i tak tego nie sprawdza w ramach OBT - sposób przeniesienia napędu nie interesuje ani diagnosty ani WK - większość osób - w tym diagnostów - nie rozróżni, że w aucie dokonano przeróbki i pojazd fabrycznie mógł w takiej konfiguracji nie występować... Cytuj
dreg35 Napisano 26 Wrzesień 2017 Autor Napisano 26 Wrzesień 2017 Koledzy dzięki za podpowiedzi ale dla mnie legalna zmiana konstrukcyjna to zmiana silnika bądź zmiana na osobowy czyli to co i jak określają przepisy. Różnice w konstrukcji nadwozia znam i są widoczne na pierwszy rzut oka jak i takie których nie zobaczy się bez cięcia ale chodziło mi tylko o prawny aspekt. Te samochody w numerze vin miały info czy były z napędem na 2 czy na 4 koła więc nawet oglądać samochodu nie trzeba było żeby wiedzieć . Cytuj
adam1501 Napisano 26 Wrzesień 2017 Napisano 26 Wrzesień 2017 ... ale chodziło mi tylko o prawny aspekt. Te samochody w numerze vin miały info czy były z napędem na 2 czy na 4 koła więc nawet oglądać samochodu nie trzeba było żeby wiedzieć . Przepisy nie zabraniają dokonywania zmian konstrukcyjnych. Wg prawa zmiana konstrukcyjna, która powoduje, że należy cokolwiek robić z "papierami" to taka, która powoduje zmiany w danych zawartych w DR. Nie są to dane zawarte w Vin tylko w dokumencie. Nie ma znaczenia co jest zawarte w numerze nadwozia skoro pojazd przeszedł zgodne z prawem zmiany w konstrukcji. Jedynie może spowodować problem w zamawianiu części zamiennych ale to już zmartwienie właściciela. Cytuj
Solaris Napisano 26 Wrzesień 2017 Napisano 26 Wrzesień 2017 masa własna się pewnie troche zmieni, ale nie wiem czy jest sens zgłaszać się na stacje bo zobaczcie, że 2 miliony pojazdow w Polsce które posiadaja instalacje gazowa tez po montażu nie zgłosily się na stacje, a tez przecież masa wlasna się zmienila Instalacja przecież troche waży, zwłaszcza CNG Cytuj
aboz Napisano 27 Wrzesień 2017 Napisano 27 Wrzesień 2017 Solaris, tylko akurat nasze przepisy wyraźnie mówią, że montaż instalacji LPG/CNG nie jest zmianą konstrukcyjną, czyli założono, że nie zmieni się masa własna tzn. nie będziemy jej zmiany brali pod uwagę w świetle prawa. Cytuj
timo Napisano 21 Październik 2017 Napisano 21 Październik 2017 1990 to VW T3 i w tym modelu różnice między wersją z napędem tylko na tył a 4x4 są bardzo istotne, praktycznie nie ma technicznej możliwości (a przede wszystkim się nie opłaca) "dołożenia" napędu. Obstawiam na 98%, że klient ma oryginalne Syncro (czyli 4x4) bez papierów i papiery ze zwykłej wersji. Różnice są tak znaczne, że przeróbka właściwie odpada. W wersji Syncro nad przednim mostem jest rama szczątkowa, zbiornik paliwa (który normalnie jest w tym miejscu) jest z tyłu (a więc ewentualną przeróbkę łatwo wykryć, bo normalnie wlew jest nad przednim prawym kołem tuż przed słupkiem B, a w Syncro na tylnym prawym błotniku), inne są elementy zawieszenia, trzeba wymienić skrzynię biegów i mieć przedni most z przełożeniem odpowiednim do skrzyni (były różne konfiguracje) itd. Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 22 Październik 2017 Napisano 22 Październik 2017 dobrze wiedzieć i warto sprawdzić czy faktycznie nie został przełożony fragment nadwozia z nr VIN i TZ. Natomiast dołożenie do ciągnika jest popularne i czasem warte zachodu, zmienia się jednak masa, rozmiar przednich kół itd. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.