Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

cipsy123

MICROCAR MC2

Polecane posty

cipsy123

PODSTAWIONY DO I REJESTRACJI z Austri.

J-rodzaj poj. czterokolowy lekki poj L2

G- masa wlasna 410kg

F2-650kg

nacisk osi-1-350kg/2-400kg

Moce, poj, predkosci zgadzaja sie.

Jak to zarej. gosc chce jako czterokolowiec lekki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
gosc chce jako

Ma prawo chcieć, jest demokracja. Przepisy odnośnie czterokołowca lekkiego są innego zdania (Ustawa: ...czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg... Art.2, pkt 42c), a te niestety przestrzegać należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Żeby doprecyzować, to masa pojazdu bez obciążenia nie może przekroczyć 350 kg a nie masa własna.

 

a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery – 270 kg,

b) motocykle – 1000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,

b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).

 

A ile wynosi w tym przypadku masa pojazdu bez obciążenia ? - Nie wiemy. Kolega tego nie podał. Jedynie napisał jaka jest masa własna - 410 kg. A masa bez obciążenia jest zawsze mniejsza od masy własnej dla czterokołowców. Więc wynosi mniej niż 410 kg, a ile? Dobre pytanie. Diagnosta ma wskazówki jak ustalać nieznane dane pojazdu

 

Rozporządznie dotyczące przeprowadzania badań technicznych, Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Żeby doprecyzować, to masa pojazdu bez obciążenia nie może przekroczyć 350 kg a nie masa własna.

To co powiesz na to?

Ustawa PoRD:

 

"42c) czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Ile razy mam to już pisać na tym forum. W ustawie jest błąd w definicji czterokołowców. Poprawna definicja jest ta z rozporządzenia o Warunkach technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
W ustawie jest błąd w definicji czterokołowców

Ale stosować trzeba, żeby było zgodnie z prawem. :)

Widocznie ustawodawca tego jeszcze nie zauważył (i jeszcze innych) ;)

 

[ Dodano: 08-11-2017, 20:17 ]

Ile razy mam to już pisać na tym forum

Troszkę mniej niż OSDS pisze do ministerstwa... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Powoli, bo Quady to temat pokręcony. Póki składowych 410 kilogramów rubryki [G] zagranicznego dowodu się nie rozwikła, to pozostaje tylko gdybać.

A tak to widzą unijne przepisy, na które kieruje rozporządzenie zwane pokrótce 'Warunki Techniczne':

Określenie masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy

1. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy jest określana za pomocą pomiaru masy własnej pojazdu gotowego do normalnego użytkowania i obejmuje masę:

a) płynów;

b) standardowego wyposażenia zgodnie ze specyfikacjami producenta;

c) „paliwa” w zbiornikach paliwa napełnionych w co najmniej 90 % objętości.

Na potrzeby niniejszej litery:

(i) jeśli pojazd jest napędzany „paliwem płynnym”, uważa się je za „paliwo”;

(ii) jeśli pojazd jest napędzany płynną „mieszanką paliwowo-olejową”:

— jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są wstępnie mieszane, tę „wstępną mieszaninę” uważa się za „paliwo”,

— jeśli paliwo napędzające pojazd i olej smarny są przechowywane osobno, za „paliwo” uważa się wyłącznie „paliwo” napędzające pojazd; lub

(iii) jeśli pojazd jest napędzany paliwem gazowym, płynnym paliwem gazowym lub działa pod wpływem sprężonego powietrza, masa „paliwa” w zbiornikach płynnego paliwa gazowego może być ustalona na 0 kg;

d) nadwozia, kabiny, drzwi; oraz

e) szyb, urządzeń sprzęgających, kół zapasowych, a także masę narzędzi.

 

2. Masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy nie obejmuje masy:

a) kierowcy (75 kg) i pasażera (65 kg);

b) maszyn lub wyposażenia zainstalowanego przy skrzyni ładunkowej;

c) w przypadku pojazdów hybrydowych lub pojazdów elektrycznych – masy akumulatorów napędowych;

d) w przypadku pojazdu lub pojazdów jedno-, dwu- lub wielopaliwowych – masy układu paliwa gazowego oraz masy zbiorników paliwa gazowego; oraz

e) w przypadku pojazdów napędzanych wstępnie sprężonym powietrzem – masy zbiorników sprężonego powietrza.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Ile razy mam to już pisać na tym forum. W ustawie jest błąd w definicji czterokołowców.

Dopóki nie zmieni się zapis, to Twoje pisanie można dołożyć na półkę z literaturą Lema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Musicie wybrać której definicji czterokołowców przestrzegacie. Czy tej z Ustawy czy tej z Rozporządzenia o Warunkach technicznych. One są różne i trzeba wybrać ta czy ta :D

Takie życie diagnosty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Co tu wybierać, skoro obie definicje opierają się o przepisy prawa, a prawo jasno określa który w przypadku kolizji jest ważniejszy. Ten z ustawy. I po temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Musicie wybrać której definicji czterokołowców przestrzegacie

Co do mas, co do masy własnej czy tam masy w stanie gotowym do jazdy to sprawa wygląda na prostą. Wkleiłem co w co się wlicza lub nie wlicza. Gorzej rozebrać ładowność jeżeli chodzi o wytyczne z Dyrektywy 93/93 EWG i jej Załącznika. 8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cipsy123

Ok to pod co go podciągąc ,co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Najpierw należy dowiedzieć się co zawiera austriackie [G]!

I prosiłbym nie klikać, że [G] to [G]!

Potem do rozebrania zostanie ładowność tego autka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cipsy123

W typenschein jest wpisane l2/l6e ale masa jest dalej 410kg. GOSC TWIERDZI ZE NA TEJ PODSTAWIE MOZNA ZROBIC BADANIA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Diagnosta zrobi badanie jakie

... GOSC ...
sobie życzy, choć z wyniku może być niezadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie mówię, że się nie da, ale to wszystko należy wraz ze wskazanymi załącznikami porozbierać:

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem

Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru

rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn.

zm.17)) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji

(UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu lub

trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.18)).

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem

homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą

dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.19) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie

specjalne rozdz. 13, tom 29, str. 399, z późn. zm.) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do

dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG

z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych12), przy czym dopuszczalna

masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej

przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać: [...]

Z powyższego wychodzi, że tematyczny pojazd pod punkt 12 podpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

A ja na gościa bym nie patrzył tylko na swoje RWD bo pożniej ty będziesz odpowiadał a nie klient ,klient powie DIAGNOSTA wykonał niech się martwi,miałem właśnie taki przypadek takiego cuda nie dawno jak Pan szanowny z ITS mi wytłumaczył to ręce opadały co on wygaduje .Zadałem mu pytanie czy on mnie obroni przed sądem jak by coś było nie tak,odpowiedz on mi nie pomoże ale taką ma HOMOLOGACJĘ Z FRANCJI i na nasze ustawy nie ma co patrzeć taką uzyskałem odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Widzisz, przynajmniej ten z ITS ogarniał temat i wiedział że w przypadku czterokołowcow w Ustawie jest błąd i dlatego nie ma co na nią patrzeć. A co miał Ci powiedzieć? Żebyś przestrzegał błędnego przepisu?

Najlepszy dowód na to że definicja prawidłowa z Rozporządzenia o warunkach technicznych jest zupełnie inna od tej z Ustawy. Więc nie trzeba być znawcą by dojść do wniosku że któraś jest zła. Jak się boisz badać takie pojazdy do odsyłaj na inną stacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

Solaris, zgoda na gruncie dyskusji akademickiej ale aktem prawnym wyższej rangi jest ustawa i należy się stosować do tego co ważniejsze, niemniej osobiście też bym gościa w takim przypadku odesłał do instancji wyższej rangi, czyli do oskp :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

Dokładnie kolego CEZARY popieram i uważam nadal że ten PAN nie ogarniał tematu ladownośc i tak przekraczał jak by nie patrzeć odejmując masę kierującego nawet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Jak pamiętasz dane masowe tego czterokołowca którego Ty miałeś to napisz. Strzelam w ciemno że ładowność miałeś pomiędzy 200 kg a 275 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No wredziole jak nic ta ustawa PoRD wespół z 'warunkami technicznymi'. Nijak się mają do rozporządzeń unijnych gdzie dla L6e masę w stanie gotowym do jazdy podają równą lub niższą od 425 kilogramów, a ładowność uzależnioną od podkategorii. O podkategoriach w naszych przepisach to można pomarzyć.

Jednak najciekawsze są takie akcje:

(13) System homologacji typu UE ma na celu umożliwienie każdemu z państw członkowskich potwierdzenia, że każdy typ pojazdu został poddany kontrolom przewidzianym w niniejszym rozporządzeniu oraz w aktach delegowanych i wykonawczych przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia, a producent pojazdu uzyskał świadectwo homologacji typu. Zobowiązuje on także producentów do wydania świadectwa zgodności dla każdego pojazdu wyprodukowanego zgodnie z homologacją typu. Gdy pojazd posiada takie świadectwo, należy zezwolić na udostępnianie na rynku i rejestrowanie go w celu użytkowania w całej Unii.
2. Państwa członkowskie zezwalają na wprowadzanie do obrotu, rejestrację lub dopuszczenie tylko takich pojazdów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych, które spełniają wymogi niniejszego rozporządzenia.

 

3. Państwa członkowskie nie zakazują, nie ograniczają ani nie utrudniają wprowadzania do obrotu, rejestracji ani dopuszczenia pojazdów, układów, komponentów lub oddzielnych zespołów technicznych z powodów dotyczących aspektów ich budowy i funkcjonowania objętych zakresem niniejszego rozporządzenia, jeśli spełniają one jego wymogi.

Myślę, że konsultant z ITS choć po części miał na myśli powyższe wytyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Tak Paprock. Dokładnie masz rację. Jeśli homologowany według najnowszej dyrektywy 168/2013 to jedynie jest mowa że Masa gotowego do jazdy nie przekracza 425 kg, prędkośc do 45 km/h ale o ładowności nie ma mowy.

Jeśli homologowany według starszej dyrektywy 2002/24 to ładowność nie większa jak 275 kg.

 

A to jest najnowsza definicja L6e wzięta z tego samego dokumentu z którego wklejał Paprock.

 

Lekki czterokołowiec

1) długość ≤ 4 000 mm lub ≤ 3 000 mm dla pojazdu L6e-B oraz

2) szerokość: ≤ 2 000 mm, lub ≤ 1 500 mm dla pojazdu L6e-B oraz

3) wysokość ≤ 2 500 mm oraz

4) cztery koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz

5) maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu ≤ 45 km/h oraz

6) masa w stanie gotowym do jazdy ≤ 425 kg oraz

7) pojemność silnika ≤ 50 cm3 w przypadku silnika PI lub pojemność silnika ≤ 500 cm3 , jeśli silnik CI jest częścią konfiguracji napędu pojazdu oraz

8) maksymalnie dwa miejsca siedzące, w tym miejsce siedzące dla kierującego pojazdem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Spokojnie, bo wytyczne z 'warunków technicznych' kierują do rozporzadzenia UE numer 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. (które uzupełnia rozporządzenie UE nr 168/2013) no i tam, no w tym 44 są wskazane 'masy użyteczne'. Dodatek z Tabelką Ap 1-1 po zakonczeniu XI załącznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Tak. I teraz masa użyteczna 250 kg bądź 300 kg w zależności od podkategorii. A u nas z czapy napisali że ładowności 200 kg dla czterokołowca lekkiego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.