Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie T5 z Niemiec w DR S1-2 w rzeczywistości S1-3. W uwagach nic nie ma. Rozumiem że należy dać P i UD 0.2 e? Jak byście zrobili? WK nie zarejestruje tak auta.

Napisano

Jeśli to oryginalne fotele (jedynka + dwójka), to pisałem: Ilość siedzeń=2; ilość miejsc siedzących=3 i nigdy nikt do mnie nie dzwonił.

Napisano
Jeśli to oryginalne fotele (jedynka + dwójka), to pisałem: Ilość siedzeń=2; ilość miejsc siedzących=3 i nigdy nikt do mnie nie dzwonił.

 

W briefie s1-2, a s1 to liczba miejsc siedzących, a nie liczba foteli. Powiedzieli że nie zarejestrują. Co zrobić w takiej sytuacji? Klient ma P, a WK swoje.

Napisano
Pozostają zmiany konstrukcyjne :?

 

I instytut lub wymiana siedzeń. Tylko teraz jak klient wymieni siedzenia to będzie musiał zrobić drugie badanie bo N nie było i poprawki nie będzie.

Napisano
I instytut lub wymiana siedzeń.

Żaden instytut, gdyż (zakładam, że siedzenia są oryginalne) to pojazd posiada oryginalne miejsca ich kotwienia. Bywa, że fotel jedno i dwu osobowy kotwiony jest w tych samych punktach.

Napisano

Pasy, kotwy, wszystko na tej prawej kanapie jest w komplecie?

Klientowi robi różnicę te [s.1] w niemieckim dowodzie?

Napisano

Żaden instytut, gdyż (zakładam, że siedzenia są oryginalne)

 

Bo pewnie są. Ale jak byli u nas na kontroli i poruszyłem ten temat to naczelnik wyraźnie powiedział że musi być instytut bo inaczej oni nie zarejestrują bo nie wiadomo czy ktoś po drodze coś nie przerobił i siedzeń nie zmienił.

Napisano
Żaden instytut, gdyż (zakładam, że siedzenia są oryginalne) to pojazd posiada oryginalne miejsca ich kotwienia

 

A jak ma się do tego par. 9b? Czy istnieje zwolnienie z dokumentu z uprawnionej jednostki dla pojazdów "z fabrycznymi punktami"? Oczywiście zakładam, że to VAN.

 

[ Dodano: 21-11-2017, 18:55 ]

naczelnik wyraźnie powiedział że musi być instytut bo inaczej oni nie zarejestrują

 

A jak to sprawdzą? WK nie ma prawa tego wymagać, a diagnosta obowiązku kserować czy wpisywać w uwagach? Chyba że zwrócą się z pytaniem do każdej jednostki uprawnionej i otrzymają negatywną odpowiedź :x

Napisano
Jeśli to oryginalne fotele (jedynka + dwójka), to pisałem: Ilość siedzeń=2; ilość miejsc siedzących=3 i nigdy nikt do mnie nie dzwonił.
:ok:ok Tak samo robilem i zero problemów ze strony WK...No ale to jest tylko Polska....niestety.. :evil:
Napisano
w DR S1-2 w rzeczywistości S1-3

To ja za ITS-em napiszę żeby w takich przypadkach uważać bo nie wiadomo czy punkty mocowania tego podwójnego siedzenia są obliczone na dwa miejsca .

Napisano
Tak samo robilem i zero problemów ze strony WK...

 

Do czasu. U mnie taka akcja "nie przejdzie". Są 2 opcje: albo w zagranicznym DR jest pomyłka (wtedy należy to wyjaśnić z zagranicznym organem, a to może potrwać; przed 13.11 wynik badania N, co dodatkowo komplikowało sprawę) albo dokonano zmian konstrukcyjnych (wymiana fotela, wtedy wymagane jest DBT).

Napisano

A jak to sprawdzą? WK nie ma prawa tego wymagać, a diagnosta obowiązku kserować czy wpisywać w uwagach? Chyba że zwrócą się z pytaniem do każdej jednostki uprawnionej i otrzymają negatywną odpowiedź :x

 

Wystarczy że spytają klienta, a ten prawdę im powie.

Napisano

Pytałem ile ta T-5 ma mieć siedzeń na dzisiaj. Może najzwyczajniej trzecie miejsce zrobić niedostępne. Uciąć pas i zasadzić kaktusa lub inny podstawek na coca-colę zamontować. :x

Napisano
Wystarczy że spytają klienta

 

Jak będzie "kumaty" to sam ich przepyta :P

Napisano
Pytałem ile ta T-5 ma mieć siedzeń na dzisiaj. Może najzwyczajniej trzecie miejsce zrobić niedostępne. Uciąć pas

 

Klientowi bez różnicy. No właśnie czy ucinając pas i demontując zagłówek takie miejsce jest nie miejscem? W osobowych ciężarowych tak było to praktykowane.

Napisano

Ja bym tak zaimprowizował.

Nie ma pasa bezpieczeństwa. Siedzisko środkowego miejsca niemożliwe do zajęcia. Fotka do własnego archiwum i zamykam temat dwóch miejsc do siedzenia. ;-)

Napisano

Jak znam życie jest to oryginalna "dwójka" po prawej - ale u nas trzeba stworzyć fikcję literacką ze zmianami w tle - a mało to S-Max'ów idzie z zachodu 7 miejscowych w kwitach (i wyciągach/świadectwach zgodności - sic!) w których po trzecim rzędzie próżno szukać śladów bo go nigdy tam nie było. Aż chce się pięknego ptaka wypuszczać.

Napisano

Dlaczego fikcję i dlaczego literacką? Ale OK, niech będzie fikcja. Skoro co druga ciężarówka w osobowej budzie miała podłokietnik na sztywno albo podstawkę na napoje, skoro w blaszakach po dokoptowaniu za kabiną kuszety eliminuje się środkowy fotel aby do leżanki ułatwić sobie dostęp, to fikcją można nazwać też usilne szukanie i wymianę fotela na pojedynkę celem zgrania danych w dowodzie.

 

Jak widać nie taki łatwy temat, a wybrnąć jakoś trzeba.

Napisano

Piłem do zmian konstrukcyjnych - nie do "kastracji" pojazdu - chociaż tu też jestem powściągliwy - zawsze to może być później przez różnych diagnostów różnie interpretowane - jak już coś to wrzucenie oryginalnego fotela pojedynczego ze względu BRD byłoby znacznie lepszym rozwiązaniem - wiem z autopsji, że takie wykastrowane fotele są okazjonalnie eksploatowne :x no chyba że mają podłokietnik z "tytanu" :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.