michal_k Napisano 1 Grudzień 2017 Share Napisano 1 Grudzień 2017 To kto to ma wyjaśnić Diagnosta? Diagnosta już odczytał dane z tabliczki i na tym jego rola się kończy. Dalej powinien działać WK (np. zapytać producenta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Grudzień 2017 Share Napisano 4 Grudzień 2017 Ja w ostatnim roku miałem z 15-ście Ford S-Max takich - co ciekawe w CE miały wpisane też 7 miejsc w układzie 2/3/2 - nie wiem skąd to się wzięło Zapewne dlatego, że o ilości miejsc decyduje liczba punktów kotwienia foteli a nie faktyczna ilość miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Grudzień 2017 Share Napisano 4 Grudzień 2017 Zapewne dlatego, że o ilości miejsc decyduje liczba punktów kotwienia foteli a nie faktyczna ilość miejsc.Problem w tym, że dla tych pojazdów w niektórych krajach przepisywano maksymalną liczbę miejsc z homo, a nie posiadały dodatkowych punktów kotwienia foteli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Grudzień 2017 Share Napisano 4 Grudzień 2017 Jak tak to niezgodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 Odświeżam temat , bo tak do końca nie wiadomo co napisać w zaświadczeniu z OBT ? Dziś tak z kolegą z innej stacji dyskutowaliśmy bo się taki przypadek trafił : i takie to dywagacje : 1. W przypadku ewidentnej pomyłki np w DR 4 miejsca , a nie było takiego modelu wszystkie miały np. 5 miejsc. W sytuacjach naprawdę niekombinowanych : UD - 0.2.e -"... NIEZGODNOŚĆ DANYCH ... ". I niech klient w WK prostuje . ( Choć osobiście uważam , że jeżeli w pojeździe jest więcej miejsc niż w DR nie powinno się robić pozytywnego OBT -najpierw wyjaśnienie sprawy - to może się odbić czkawką ) 2. W przypadku gdy klient dołożył siedzeń i jest to zgodne z warunkami technicznymi tylko formalności nie dopełnił ( no wiecie, Zmiana Konstrukcyjna, ciężarowy na osobowy , dołożenie rzędu siedzeń , itp. ) : UD - 0.2.e -"... NIEZGODNOŚĆ DANYCH ... ". UI - 6.2.1.d - " NIEWŁAŚCIWA NAPRAWA LUB PRZERÓBKA " za przeróbkę której formalnie nie dopełnił ( niech prostuje papiery , Zmiana Konstrukcyjna , Wydział Komunikacji , i dopiero do nas na Poprawkowy ) - to dlatego aby klient pojechał do WK i porządek z tym zrobił . Chyba , że zdemontuje - zapraszamy ponownie 3. W przypadku gdy klient dołożył siedzeń i jest to niezgodne z warunkami technicznymi : UI - 6.2.5 e " Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. " z własnymi uwagami , że dotyczy to siedzeń dodatkowo zamontowanych . Chyba , że zdemontuje - zapraszamy ponownie Co koledzy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 No ale 6.2.1. dotyczy stanu ogólnego kabiny i nadwozia. Nie bardzo pasują mi tu miejsca do siedzenia. Siedzenia to 6.2.5. i 6.2.6. A konkretnie, to co problem stanowi? Jakiś jeden przykład na początek może... Może będzie łatwiej ustosunkować się do czegokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 Przykład taki : ciężarowy z domontowanymi siedzeniami . Siedzenia zamontowane prawidłowo - punkty mocowania siedzeń fabryczne , pasów też , wszystko zgodne wg mnie z warunkami technicznymi oprócz papierologii . Bo w dowodzie jest niezgodność ilości miejsc i uważam , że usterka UD 0,2e jak pisali wyżej koledzy to za mało. Nie mogę napisać 6.2.5e bo to nie byłaby prawda ( producent przewidział montaż dodatkowych siedzeń i są one zamontowane w miejscu do tego przeznaczonym - są w innych modelach auta ) . Więc jak właściwie określić usterkę . Jak napisałem wyżej nie jestem zwolennikiem zaliczania do UD większej ilości miejsc w pojazdach niż jest w dowodzie rejestracyjnym . Bo jest różnica w czasie np. wypadku , jeśli jechało pojazdem po prostu za dużo osób , a tym że pojazd był wyposażony w większą ilość miejsc niż przewidywał DR. Chodzi o to aby napisać to tak aby klient był zobowiązany albo zalegalizować miejsca ( np. PIMOT, ZK , OBT , WK, wymiana DR ) , albo je usunąć . Więc usterka 6.2.1 d kabiny ( siedzenia to też część wyposażenia kabiny ) taka ogólna o niewłaściwych przeróbkach i naprawach mogłaby mieć zastosowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 No nie wiem... No nie wiem... Po mojemu nie może to być zgodne z warunkami technicznym, bo to właśnie one wymagają dopiąć do ostatniego guzika papierologię. Poza tym, chciałbym zobaczyć negatywne wyniki z badań samochodów ciężarowych czteromiejscowych z pięcioma siedzeniami na pokładzie. Kłaniają się wynalazki z kratką jak Fiat Palio i jemu podobne. Prawda, że z tyłu zawsze kompletna kanapa z pasami a ino cztery miejsca w dowodzie. Katalog usterek jest jaki jest i trzeba sobie jakoś radzić podpierając się ostatnim zdaniem: UWAGI: 1. Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym.2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 Rozumiem Cię , pisząc o warunkach technicznych miałem na myśli te i tylko te - czyli czysto techniczne , no wiesz mocowania pasów , siedzeń , cechowanych śrub , itp... a nie o papierach , choć masz rację ,że to ten ostatni guzik . Jeśli "papierologia" to też warunek techniczny to dajemy 0.2 i ( jak już ktoś pisał ) Sedno sprawy leży w tym aby właściciel był zmuszony sprawy poprostować i formalnie pozałatwiać , a my jako diagności mieli cztery litery na miejscu . Twoje UWAGI znam . Poza tematem ciekawi mnie interpretacja prawników i nie tylko na taki o to fakt : Mamy regułkę wytrych : "2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności." Więc jeśli diagnosta znajdzie taką niesprawność której przypadek nie został ujęty w wykazie czynności i nie ma kryteriów co do oceny stanu technicznego co wtedy ? : - Opisujemy taką sytuację w uwagach ? - UZNANIOWO ją klasyfikuje do UD , UI lub USZ ? - Nic z tym nie robi bo niema tego w wykazie czynności i usterek ? Chyba nieświadomie komisji egzaminacyjnej TDT podrzuciłem pytanie dla kandydatów na Diagnostów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 13 Luty 2019 Share Napisano 13 Luty 2019 20 minut temu, bartekacprzak napisał: przypadek nie został ujęty w wykazie czynności i nie ma kryteriów co do oceny stanu technicznego co wtedy ? : skoro nie ma w wykazie , bo ustawodawca nie opisał czy UI UD lub USZ to ty dajesz o wyniku czy będzie P lub N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Luty 2019 Share Napisano 14 Luty 2019 13 godzin temu, bartekacprzak napisał: a my jako diagności mieli cztery litery na miejscu . Jak zrobisz swoje to zawsze masz "litery" na miejscu. To diagnosta decyduje do jakiej usterki to zakwalifikuje. Usterka drobna, to w dalszym ciągu jest usterka i jeżeli klient decyduje się na dalszą eksploatację pojazdu z usterką, to jego sprawa nie nasza. Nie martwmy się nie swoimi tematami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Luty 2019 Share Napisano 14 Luty 2019 3 godziny temu, adam1501 napisał: klient decyduje się na dalszą eksploatację pojazdu z usterką, to ... ... to po bliskim spotkaniu z OKRD może pojawić się na DBT za 20 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMeSi Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 Koledzy, to teraz sytuacja odwrotna - w autobusie (turystycznym) liczba miejsc w dowodzie rejestracyjnym i na tablicy wewnątrz - 93, natomiast po przeliczeniu fizycznie jest 81 miejsc bo ktoś je zdemontował. Kierowca sam powiedział, że ze względu na to żeby było więcej miejsca dla pasażerów. To już nie jest oczywista omyłka zdaje się... Jak ten przypadek rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 Badanie dodatkowe z opisem zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMeSi Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 Ok, następnie klient jedzie do WK, dodają zapis w dowodzie rejestracyjnym o ilości miejsc i klient wraca na OBT. Prawidłowo? Jeszcze jedno pytanie: czy do takich zmian potrzebuję zaświadczenia z warsztatu/firmy która może wykonywać takie zmiany, czy opinia rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 Nie następuje zmiana rodzaju pojazdu więc dokumenty z warsztatu nie są potrzebne. W wyniku tego demontażu zmieni się natomiast MW pojazdu więc potrzebne będzie jej ustalenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 26 minut temu, eMeSi napisał: czy opinia rzeczoznawcy? To już twoja decyzja. Jeśli uważasz, iż nie jesteś w miarę rzetelnie ocenić tych zmian możesz wymagać opinii. Reszta jak wyżej kolega ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMeSi Napisano 26 Luty 2019 Share Napisano 26 Luty 2019 Rozumiem, dziękuję za pomoc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lato8 Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Analogiczna sytuacja. Renault Traffic, zabudowa wygladajaca na fabryczną 5 miejscową, 2 z przodu, 3 z tyłu, pojazd ciężarowy. W dowodzie 6, w realu 5. Albo dostawienie zamiast fotela ławki z przodu, albo zmiany konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2019 Share Napisano 4 Marzec 2019 Dnia 26.02.2019 o 13:18, eMeSi napisał: Ok, następnie klient jedzie do WK, dodają zapis w dowodzie rejestracyjnym o ilości miejsc i klient wraca na OBT. Prawidłowo? Nie!! Jak niby ten dodany zapis miałby wyglądać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 W adnotacjach urzędowych: "S.1: 5" - tak przykładowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 Z takim się spotykałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 (edytowane) 23 minuty temu, wrc69 napisał: W adnotacjach urzędowych: "S.1: 5" Wydziały z mojej okolicy właśnie tak wpisują.I według mnie to jest rozsądne i logiczne działanie po co zmieniać DR. Edytowane 6 Marzec 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 - a inne wydziały uważają, że nie ma takiej adnotacji i dowodzik do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2019 Share Napisano 6 Marzec 2019 To są zapewne te WK, które pozwalają prowadzić stacje bez odbioru TDT i inne tym podobne kwiatki... No cóż. Każdy pojmuje przepisy tak jak umie, czy tam nie umie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.