Skocz do zawartości

Niezgodna liczba miejsc z DR.


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

To kto to ma wyjaśnić Diagnosta?

 

Diagnosta już odczytał dane z tabliczki i na tym jego rola się kończy. Dalej powinien działać WK (np. zapytać producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ostatnim roku miałem z 15-ście Ford S-Max takich - co ciekawe w CE miały wpisane też 7 miejsc w układzie 2/3/2 - nie wiem skąd to się wzięło

Zapewne dlatego, że o ilości miejsc decyduje liczba punktów kotwienia foteli a nie faktyczna ilość miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dlatego, że o ilości miejsc decyduje liczba punktów kotwienia foteli a nie faktyczna ilość miejsc.
Problem w tym, że dla tych pojazdów w niektórych krajach przepisywano maksymalną liczbę miejsc z homo, a nie posiadały dodatkowych punktów kotwienia foteli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżam temat  , bo  tak  do końca nie wiadomo co napisać w zaświadczeniu  z OBT  ?  Dziś tak z  kolegą z innej stacji dyskutowaliśmy bo się taki przypadek trafił :

i takie to dywagacje :

1. W przypadku ewidentnej pomyłki  np w DR 4 miejsca , a nie było takiego modelu wszystkie miały np. 5 miejsc. W sytuacjach naprawdę niekombinowanych  :

UD  -   0.2.e -"...  NIEZGODNOŚĆ DANYCH ... ".    I niech klient w WK prostuje . 

( Choć osobiście uważam , że jeżeli w pojeździe jest więcej miejsc niż w DR nie  powinno się robić  pozytywnego OBT -najpierw wyjaśnienie sprawy - to może się odbić czkawką )

 

2. W przypadku gdy klient dołożył siedzeń i jest to zgodne z warunkami technicznymi tylko formalności nie dopełnił ( no wiecie, Zmiana Konstrukcyjna, ciężarowy na osobowy , dołożenie rzędu siedzeń ,  itp. )  :

UD  -   0.2.e -"...  NIEZGODNOŚĆ DANYCH ... ".

UI - 6.2.1.d - " NIEWŁAŚCIWA NAPRAWA LUB PRZERÓBKA " za przeróbkę której formalnie nie dopełnił  ( niech prostuje papiery , Zmiana Konstrukcyjna , Wydział Komunikacji  , i dopiero do nas na Poprawkowy ) - to dlatego aby klient pojechał do WK i porządek z tym zrobił .

Chyba , że  zdemontuje - zapraszamy ponownie :)

 

3. W przypadku gdy klient dołożył siedzeń i jest to niezgodne z warunkami technicznymi :

 

UI  - 6.2.5 e  " Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.  "

                         z własnymi uwagami , że dotyczy to siedzeń dodatkowo zamontowanych .

                        Chyba , że  zdemontuje - zapraszamy ponownie :)

Co koledzy na to ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale 6.2.1. dotyczy stanu ogólnego kabiny i nadwozia. Nie bardzo pasują mi tu miejsca do siedzenia. :?

Siedzenia to 6.2.5. i 6.2.6.

 

A konkretnie, to co problem stanowi? Jakiś jeden przykład na początek może... Może będzie łatwiej ustosunkować się do czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład taki   ciężarowy z domontowanymi  siedzeniami . Siedzenia zamontowane prawidłowo - punkty mocowania siedzeń fabryczne , pasów też , wszystko zgodne wg mnie  z warunkami technicznymi  oprócz  papierologii . Bo w dowodzie  jest niezgodność ilości miejsc i uważam , że usterka UD 0,2e  jak pisali wyżej koledzy to za mało. Nie mogę napisać 6.2.5e  bo to nie byłaby prawda ( producent przewidział montaż dodatkowych siedzeń i są one zamontowane w miejscu do tego przeznaczonym - są w innych modelach auta ) . Więc jak właściwie określić usterkę . Jak napisałem wyżej  nie jestem zwolennikiem zaliczania do UD większej ilości miejsc w pojazdach niż jest w dowodzie rejestracyjnym . Bo jest różnica  w czasie np.  wypadku , jeśli jechało pojazdem po prostu za  dużo osób , a tym że pojazd był wyposażony w większą ilość miejsc niż przewidywał DR. Chodzi o to aby napisać to tak aby klient był zobowiązany albo zalegalizować miejsca ( np. PIMOT, ZK , OBT ,   WK, wymiana DR ) , albo je usunąć .

Więc usterka 6.2.1 d  kabiny ( siedzenia to też  część wyposażenia kabiny ) taka ogólna o  niewłaściwych przeróbkach i naprawach  mogłaby mieć zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem... No nie wiem... Po mojemu nie może to być zgodne z warunkami technicznym, bo to właśnie one wymagają dopiąć do ostatniego guzika papierologię.

Poza tym, chciałbym zobaczyć negatywne wyniki z badań samochodów ciężarowych czteromiejscowych z pięcioma siedzeniami na pokładzie. Kłaniają się wynalazki z kratką jak Fiat Palio i jemu podobne. Prawda, że z tyłu zawsze kompletna kanapa z pasami a ino cztery miejsca w dowodzie. :wink:

Katalog usterek jest jaki jest i trzeba sobie jakoś radzić podpierając się ostatnim zdaniem: 

UWAGI:
1. Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym.
2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię , pisząc o warunkach technicznych  miałem na myśli te i tylko te - czyli czysto techniczne , no wiesz mocowania pasów , siedzeń , cechowanych śrub , itp... 

a nie o papierach , choć masz rację ,że to ten ostatni guzik . :)

Jeśli "papierologia" to też warunek techniczny to dajemy   0.2 i  ( jak już ktoś pisał )

Sedno sprawy leży w tym aby właściciel był zmuszony sprawy poprostować i formalnie pozałatwiać  , a my jako diagności mieli cztery litery  na miejscu .

 

Twoje UWAGI  znam .

 

Poza tematem  ciekawi mnie interpretacja  prawników i nie tylko na taki o to fakt  :

Mamy regułkę wytrych :

"2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności." 

Więc jeśli diagnosta  znajdzie taką niesprawność  której  przypadek nie został   ujęty w wykazie czynności  i nie ma kryteriów co do oceny stanu technicznego    co wtedy ? :

-  Opisujemy taką sytuację w uwagach ?

-  UZNANIOWO  ją klasyfikuje   do    UD , UI  lub  USZ  ?

-  Nic z tym nie robi bo niema tego w wykazie czynności i  usterek ? :)

Chyba nieświadomie komisji egzaminacyjnej TDT  podrzuciłem pytanie  dla kandydatów na Diagnostów  :)

 

 

 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, bartekacprzak napisał:

przypadek nie został   ujęty w wykazie czynności  i nie ma kryteriów co do oceny stanu technicznego    co wtedy ? :

skoro nie ma w wykazie , bo ustawodawca nie opisał czy UI UD lub USZ to ty dajesz o wyniku czy będzie P lub N 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bartekacprzak napisał:

a my jako diagności mieli cztery litery  na miejscu .

Jak zrobisz swoje to zawsze masz "litery" na miejscu. To diagnosta decyduje do jakiej usterki to zakwalifikuje. Usterka drobna, to w dalszym ciągu jest usterka i jeżeli klient decyduje się na dalszą eksploatację pojazdu z usterką, to jego sprawa nie nasza. Nie martwmy się nie swoimi tematami. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

klient decyduje się na dalszą eksploatację pojazdu z usterką, to ...

 

... to po bliskim spotkaniu z OKRD może pojawić się na DBT za 20 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Koledzy, to teraz sytuacja odwrotna - w autobusie (turystycznym) liczba miejsc w dowodzie rejestracyjnym i na tablicy wewnątrz - 93, natomiast po przeliczeniu fizycznie jest 81 miejsc bo ktoś je zdemontował. Kierowca sam powiedział, że ze względu na to żeby było więcej miejsca dla pasażerów. To już nie jest oczywista omyłka zdaje się... Jak ten przypadek rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, następnie klient jedzie do WK, dodają zapis w dowodzie rejestracyjnym o ilości miejsc i klient wraca na OBT. Prawidłowo? Jeszcze jedno pytanie: czy do takich zmian potrzebuję zaświadczenia z warsztatu/firmy która może wykonywać takie zmiany, czy opinia rzeczoznawcy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie następuje zmiana rodzaju pojazdu więc dokumenty z warsztatu nie są potrzebne. W wyniku tego demontażu zmieni się natomiast MW pojazdu więc potrzebne będzie jej ustalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, eMeSi napisał:

czy opinia rzeczoznawcy? 

To już twoja decyzja. Jeśli uważasz, iż nie jesteś w miarę rzetelnie ocenić tych zmian możesz wymagać opinii. 

Reszta jak wyżej kolega ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analogiczna sytuacja.

 

Renault Traffic, zabudowa wygladajaca na fabryczną 5 miejscową, 2 z przodu, 3 z tyłu, pojazd ciężarowy.

 

W dowodzie 6, w realu 5.

 

Albo dostawienie zamiast fotela ławki z przodu, albo zmiany konstrukcyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2019 o 13:18, eMeSi napisał:

Ok, następnie klient jedzie do WK, dodają zapis w dowodzie rejestracyjnym o ilości miejsc i klient wraca na OBT. Prawidłowo?

Nie!! Jak niby ten dodany zapis miałby wyglądać?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wrc69 napisał:

W adnotacjach urzędowych:

"S.1: 5"

Wydziały z mojej okolicy właśnie tak wpisują.I według mnie to jest rozsądne i logiczne działanie po co zmieniać DR.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zapewne te WK, które pozwalają prowadzić stacje bez odbioru TDT i inne tym podobne kwiatki... 

No cóż. Każdy pojmuje przepisy tak jak umie, czy tam nie umie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.