Skocz do zawartości

Tachograf w ADR i jego oznaczenia


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

ciąg dalszy walki z legalizacją tachografu 

Podpowiedzcie mi proszę gdzie znajdę info odnośnie tachografu w umowie ADR 

Dołączam opinie prawną i proszę o wypowiedź  

VjcDs3P1Q6u87c%WySev%w.jpg

4866hGEyRa6oTDGyqSeaUQ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W umowie ADR nie ma wzmianki o tachografie, ponieważ to nie ona wymusza jego posiadania.

W resorcie komuś chce się iść na skróty. Mylą im się pojęcia. Czym innym jest obowiązek posiadania od możliwości posiadania. Pojazdy SZ nie muszą posiadać takiego urządzenia ale skoro już je mają, to urządzenie należy sprawdzić tak jak każde inne zamontowane wyposażenie pojazdu. Sprawnością tego urządzenia jest legalizacja i zastosowanie 7.9e jest jak najbardziej zasadne. Diagnosta nie jest od rozsądzana kto ma mieć tachograf a kto nie. Diagnosta ma za zadanie sprawdzić pojazd i jego wyposażenie, co też czyni. Skoro chcą zrobić wyłączenie dla takiego sprzętu, to niech dopiszą jedno zdanie do resortowych badań technicznych i załatwią sprawę zgodnie z prawem a nie na zasadzie bo taką mamy wizję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, zapewne bardzo kompetentny, dał ciał przy zamówieniu, odnośnie wyposażenia a teraz dalej brak osób kompetentnych odnośnie wymontowania i zamontowania emulatorów.  Najlepiej brnąć w to dalej różnymi interpretacjami i obarczać winą innych. Praktyka od lat znana w MON, po co rozwiązać problem, jak łatwiej znaleźć kozła ofiarnego. Jest w pojeździe to ma być sprawny!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tokiem rozumowania "gieniuszy" z MON nie należy żądać legalizacji tachografu od  żadnych pojazdów nie wymienionych w warunkach technicznych. Na szybko tak kojarzę, że tachograf ma być w nauce jazdy "C", "C+E" i autobusie "BUS100". Reszta - hulaj dusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wrc69 napisał:

autobusie "BUS100"

O ile nie należy do rolnika - pamiętaj, że dopisali o ile wymagany. Ale nie nasze dzieło to weryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,a przede wszystkim, aby stosował się do stanowiska prawnego pochodzącego z nadrzędnych jednostek

organizacyjnych MON... ,, Szef każe diagnosta klepie.🤣

  • Nie lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymaliśmy takie wsparcie 

a dzisiaj idziemy na dywanik do szefa 

12 minut temu, Matheo13106 napisał:

Szef każe diagnosta klepie

Szef nic mi nie może kazać, to moje uprawnienia, nie jego!!.

fullsizeoutput_baf.jpeg

fullsizeoutput_baa.jpeg

fullsizeoutput_bac.jpeg

Juz po spotkaniu z komendantem i Radcą Prawnym. 

Niestety Pani Radca nie może zrozumieć, że w pojeździe jeżeli jest tachograf to ma być zalegalizowany. Jak to ona ujęła, jej odczucia są inne w tej sprawie, wg Pani radcy skoro wojsko jest zwolnione z jego posiadania to i zwolnione z legalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadanie, używanie, sprawność, to trzy różne zagadnienia. Pojazdy SZ nie muszą tego urządzenia posiadać, nie muszą go używać jak jest zamontowany, ale to urządzenie jak każde inne zamontowane w pojeździe musi być sprawne. Dla diagnosty sprawnością tego urządzenia jest legalizacja i nie ma innej drogi.

Dlaczego nikt nie wyciąga konsekwencji w stosunku do przeprowadzających przetargi, że pojazd z takim wyposażeniem będzie generował dodatkowe koszty i ma go nie być? Jakoś Jelcze sprzed dwóch lat mogły ich nie mieć i przychodziły nówki sztuki. U mnie pojazd jak dostał "sagana", to moment trwało albo zdemontowanie go albo jego legalizacja i żadne FBI i KGB nie miało nic przeciwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jak tylko przyszliśmy do komendanta to Pani Radca chciała, aby od razu bez rozmowy przedstawić nam propozycje rozwiązania sporu. Zapewne miało to być tak, że my nie zrobimy Wam szkody a będziecie robić jak chcemy, ale sytuacja rozwinęła się trochę inaczej i Pani radca po przeglądnięciu naszych dokumentów, sytuacja zmieniła nagle front i stwierdziła, że jednak musi się do tego przygotować (twardo trzymając stronę, że jej odczucia są inne w tej sprawie). Była też propozycja ze strony komendanta, aby zasięgnąć gdzie indziej opinii prawnej. Odpowiadając Panu komendantowi zaproponowałem, aby opinia w tej sprawie była, ale najlepiej z Ministerstwa MON, na to Pani Radca , że sobie strzelimy sami w kolano.  

Edytowane przez kurant2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kurant2000 napisał:

na to Pani Radca , że sobie strzelimy sami w kolano.

Jeżeli przyjdą kwity z MON, że tak ma być i włos diagnoście resortowemu z tego tytułu nie spadnie, to sytuacja staje się wyprostowana. W cywilu dostaną "sagana" i wielkie oczy, a na resortowej P. Skąd ja to znam... Tam nie ma ludzi myślących normalnie tylko systemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, adam1501 napisał:

Jeżeli przyjdą kwity z MON

Tak w tej sytuacji poprosimy o opinie prawną z MON

Nie odpuścimy tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2021 o 11:37, kurant2000 napisał:

skoro wojsko jest zwolnione z jego posiadania to

niech zdemontują tachograf i zamontują urządzenie przekazujące impulsy z czujnika. Albo, jeśli to stary model, zamontują prędkościomierz z licznikiem kilometrów.

W dniu 12.05.2021 o 10:56, adam1501 napisał:

dopisali o ile wymagany. Ale nie nasze dzieło to weryfikować.

Masz rację, w pierwszej części wypowiedzi, a jednocześnie nie masz (w drugiej).

Chodzi o "nie nasze dzieło": jeśli jest napisane "o ile wymagany", to wymagana jest też jakaś weryfikacja z naszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wrc69 napisał:

to wymagana jest też jakaś weryfikacja

Przez służby na drodze. My mamy weryfikować tylko w jednym przypadku - pojazd do nauki jazdy kat. C, D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

jednym przypadku

Stanowczo się nie zgadzam. Chodziło mi o §23.4.1) Dz.U.2022, i dlatego dodałem w wypowiedzi

W dniu 12.05.2021 o 10:02, wrc69 napisał:

"BUS100".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w jaki sposób chcesz to weryfikować? Rolnik może posiadać taki pojazd dla własnych potrzeb i co ma dostarczyć na SKP? Kwit od proboszcza, dzielnicowego, czy akt notarialny na niezbędna ilość ziemi. To jest nieweryfikowalne na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2021 o 09:11, adam1501 napisał:

w jaki sposób chcesz to weryfikować?

To po cholerę mu dopisek BUS100 w DR? Po polu z taką prędkością będzie zaiwaniał?

Weryfikuję tak: jest zamontowany? -ma mieć ważną legalizację.

Chce mieć BUS100? -jego zakres ma być do 125 km/h.

Nie ma zamontowanego? -nie ma legalizacji.

Chce mieć BUS100? -u mnie nie będzie miał z uwagi na UI wg.8.1.5 Zał.2;Dział I; Dz.U. z 2015; poz. 776.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wrc69 napisał:

Chce mieć BUS100? -jego zakres ma być do 125 km/h.

Każdy zrobi jak uważa. Wg mnie diagnosta nie jest od tego czy dany pojazd ma mieć zamontowany tachograf czy nie (za wyjątkami). Obowiązkiem diagnosty jest weryfikacja legalizacji jak jest on zamontowany, a jak nie ma, to nie ma i nie jest kompetencją diagnosty ustalanie czym zajmuje się właściciel i czy musi posiadać to urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

Wg mnie diagnosta nie jest od tego czy dany pojazd ma mieć zamontowany tachograf czy nie (za wyjątkami).

Sam sobie przeczysz w jednym zdaniu: diagnosta nie jest od weryfikacji a w wyjątkowych sytuacjach jest.

I nie wkładaj w moje usta tezy, jakobym sprawdzał kim jest użytkownik pojazdu. Sam postawiłeś tezę rolnika i sam sobie ją udowadniasz. Napisałem podstawy prawne, według których robię to, co robię. Przeczytaj całe moje posty a nie wyrywasz z kontekstu jedną sytuację, gdzie opisałem dwie.

Napiszę jeszcze raz, wyraźnie: Autobusem na BUS100 może przyjechać każdy mający uprawnienia D w Prawie Jazdy a tachograf sprawdzam bo

2 godziny temu, wrc69 napisał:

8.1.5 Zał.2;Dział I; Dz.U. z 2015; poz. 776.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wrc69 napisał:

Sam sobie przeczysz w jednym zdaniu: diagnosta nie jest od weryfikacji a w wyjątkowych sytuacjach jest.

Bo są dwie sytuacje kiedy diagnosta jest zmuszony do sprawdzenia posiadania tachografu, w pozostałych przypadkach, to nie jest obowiązkiem diagnosty.

25 minut temu, wrc69 napisał:

I nie wkładaj w moje usta tezy, jakobym sprawdzał kim jest użytkownik pojazdu.

Niczego Ci w usta nie wkładam. Chcesz wymusić na użytkowniku posiadanie tachografu tylko dlatego, że ma adnotację. A tak po prostu nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, adam1501 napisał:

Chcesz wymusić na użytkowniku posiadanie tachografu tylko dlatego, że ma adnotację.

JA??? Nie pisałem rozporządzeń. W przypadku BUS100 w 2022 jest napisane wprost:

4. Autobus powinien być wyposażony w:
1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h - o ile jest wymagany;

W 776

5. Brak tachografu cyfrowego albo samochodowego o zakresie działania min. 125 km/h.
Jest to usterka istotna.

Jeśli można byłoby żądać czegoś innego, to punkt 5 powinien brzmieć:

5. Brak tachografu cyfrowego albo samochodowego albo prędkościomierza albo równoważnego urządzenia pomiarowego do pomiaru prędkości pojazdu o zakresie działania min. 125 km/h.

kursywa -mój dopisek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W co ma być pojazd wyposażony decydują warunki techniczne, a te nie wymagają we wszystkich pojazdach z adnotacją posiadania tachografu. Natomiast 776 jest sposobem przypisania odpowiedniej usterki, jeżeli tak stanowią warunki techniczne. Nie można na podstawie 776 przypisać usterki za urządzenie, którego zgodnie z warunkami mieć pojazd nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Nie można na podstawie 776 przypisać usterki za urządzenie, którego zgodnie z warunkami mieć pojazd nie musi.

Ale jeżeli pojazd posiada takie urządzenie to mus mieć legalizację. Proszę pamietać, że nie nasza rola jest dochodzenie czy pojazd ma mieć tachograf czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się że skończyły mi się argumenty w temacie rolnika z autobusem BUS100 bez tachografu. Odpadam.

Tym bardziej że temat jest o tachografie w ADR i zaraz wpadnie tu Admin i zrobi rzeź za pisanie nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2021 o 19:23, wrc69 napisał:

Przyznam się że skończyły mi się argumenty w temacie rolnika z autobusem BUS100 bez tachografu

Możesz się zdziwić, ale są duże gospodarstwa rolne, które własnie takie autobusy wykorzystują na użytek własny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.