Skocz do zawartości

Tachograf w ADR i jego oznaczenia


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

art. 3 rozporządzenia WE 561/2006

to rozporządzenie tylko zwalnia z czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób np. dla resoru a tachograf ma być przy ADR zalegalizowany

 

[ Dodano: 15-12-2017, 11:56 ]

kto nie musi posiadać w pojeździe tachografu?

gdzie jest napisane że nie musi posiadać tachografu w tym rozporządzeniu ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ADR nie dotyczy MON!!!

Nie tak szybko

"...§ 28. 1. Pojazdy sił zbrojnych przeznaczone do przewozu towarów niebezpiecznych zarejestrowane po dniu wejścia w życie rozporządzenia muszą spełniać wszystkie wymagania techniczne dotyczące pojazdów zgodne z umową ADR..." Dz.U. 1364 z 2012

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie jest napisane że nie musi posiadać tachografu w tym rozporządzeniu ?
sorry ale to rozporządzenie nie reguluje przewozów ADR - mój błąd.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie tak szybko

- jednak wolałbym aby takie wskazania były w przepisach szczegółowo doprecyzowane, bo nie ukrywam, że w pierwszej chwili przekierowanie następuje do całej umowy, a tam, że wojsko wyłączone i zaś kółko maślane... ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziennik jest "wojskowy" i nakazuje spełnienie wymagań dla ADR. Analogicznie jest z pozostałymi warunkami. Nasze rozporządzenia wykluczają pojazdy "wojskowe" ale w wojskowych stoi, że jeżeli nie ma potrzeby zastosowania jakiś specjalnych rozwiązań, to mają spełniać warunki "cywilne". Cała reszta to tylko strach (lub niewiedza) "diagnostów resortowych" przed zastosowaniem odpowiednich paragrafów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cała reszta to tylko strach (lub niewiedza) "diagnostów resortowych" przed zastosowaniem odpowiednich paragrafów.

hola hola jaki strach i przed kim zapytam?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia. Warunki dla tego pojazdu są jasno określone. Wnioskuję po Twoich wpisach, że jakiś "beton" wyrywając z kontekstu zdanie o niestosowaniu tachografów w resorcie chce wymusić badane ADRowskie dla pojazdu niespełniającego wymagań. Ot cała filozofia.

 

Naciski są wszędzie. W resorcie również, ponieważ w cywilu to właściciel nie mający pojęcia o BT chce wymusić możliwie jak największy przemiał dla zysku, a w resortach najczęściej dzieje się tak, że człowiek z łapanki, siedzący na wyższym stanowisku, nie mający pojęcia o BT ma swoja wizję i wymusza na stacjach stosowne postępowanie. W obu przypadkach diagnosta albo zmieni robotę, albo się ugnie pod wpływem tych nacisków i będzie klepał wszytko ku uciesze wszystkich zainteresowanych. Samo życie w tym zawodzie...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w resortach najczęściej dzieje się tak, że człowiek z łapanki, siedzący na wyższym stanowisku, nie mający pojęcia o BT ma swoja wizję i wymusza na stacjach stosowne postępowanie
zgadza się to prawda, byli tacy co przyszli do mnie i do kolegi z pretensjami dlaczego nie daję badania ADR na FL OX AT EX/II EX/III MEMU na jeden pojazd w pakiecie. Zaniemówiłem i jak wytłumaczyłem o co w tym chodzi to usłyszałem acha acha. W resorcie to naciski raczej są dla diagnostów zawodowych żołnierzy nie dla nas Cywili, przykładem może być uchylenie rozporządzenia w marcu tego roku i ja i kolega nie wykonywaliśmy badań inni niestety wykonywali, ukazało się nowe rozporządzenie zaczęliśmy wykonywać badania.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już zostały dziennik wojskowe przywołane, to może warto się do nich odnieść i poczytać jakich pojazdów stosowanie ADR dotyczy bacząc pilnie na wskazane daty rejestracji. Czy takiej potrzeby nie ma?

Bo, że JELCZ był koloru żółtego, to już wiadomo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 months later...

Z którego dokładnie punktu w umowie ADR wynika że tachograf musi być oznaczony tym znaczkiem EX ?? Chodzi o to że elementy spełniające jakąś normę oznacza się tym rombem z EX czy jak ??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 years later...
kurant2000
W dniu 15.12.2017 o 12:37, adam1501 napisał:

"...§ 28. 1. Pojazdy sił zbrojnych przeznaczone do przewozu towarów niebezpiecznych zarejestrowane po dniu wejścia w życie rozporządzenia muszą spełniać wszystkie wymagania techniczne dotyczące pojazdów zgodne z umową ADR..." Dz.U. 1364 z 2012

Oczywiście kolega ma racje 👍

W dniu 15.12.2017 o 19:12, adam1501 napisał:

Dziennik jest "wojskowy" i nakazuje spełnienie wymagań dla ADR. Analogicznie jest z pozostałymi warunkami. Nasze rozporządzenia wykluczają pojazdy "wojskowe" ale w wojskowych stoi, że jeżeli nie ma potrzeby zastosowania jakiś specjalnych rozwiązań, to mają spełniać warunki "cywilne".

Dokładnie TAK

Ale dzisiaj otrzymałem takie pismo zaraz je wkleję i jestem ciekaw co koledzy powiedzą , bo ja wymagam sprawności Tachografu jeżeli jest zamontowany w pojeździe ADR a MON jak to Mon.

2F75E3A5-0492-4C3F-8517-2DE05A704614_1_201_a.jpeg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100

a dokładnie idzie to tak:

ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 15 marca 2006 r.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:

B

c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywil­nej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;

Rozporządzenia

Rozporządzenie ma zasięg ogólny. Wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich. Nie wymaga implementacji do prawa państwa członkowskiego, jest skuteczne bezpośrednio. Z jednej strony obywatel Polski, może skierować roszczenie do sądu w oparciu o np. złamanie przez państwo polskie rozporządzenia. Może być też odwrotnie, rozporządzenie może nakładać na jednostkę (obywatela) obowiązki i za nieprzestrzeganie prawa można zostać ukaranym.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ta interpretacja jest błędna. To, że w pojazdach sił zbrojnych tachograf nie musi być zamontowany, bo rozporządzenie zwalnia z obowiązku jego stosowania ( a co za tym idzie ewidencji czasu pracy kierowcy) pojazd wojskowe, nie znaczy, że jeśli jest zamontowany nie podlega legalizacji. Panowie z MON sami sobie przytoczyli przepis, który przeczy ich twierdzeniom. Sprawność urządzenia rejestrującego potwierdza jedynie legalizacja.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
1 godzinę temu, aboz napisał:

Sprawność urządzenia rejestrującego potwierdza jedynie legalizacja.

taka też była interpretacja Sekretarza Stanu MI Andrzeja Piłata w 2003 tylko, że tam sprawa dotyczyła tachografów w pojazdach rolniczych:

Cytat

Zgodnie z załącznikiem nr 1 ww. rozporządzenia MTiGM w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych brak w dniu badania technicznego ważnego oznakowania uwierzytelnienia (legalizacji) tachografu (również w przypadku, gdy na podstawie odrębnych przepisów jego stosowanie nie jest wymagane) jest podstawą do uznania stanu technicznego pojazdu za niezadowalający, co z kolei uniemożliwia diagnoście dopuszczenie pojazdu do ruchu.

   Wobec powyższego w przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w przyrząd kontrolny (tachograf), winien być on poddany okresowej kontroli metrologicznej celem uwierzytelnienia (legalizacji).

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ4.nsf/main/4E9A9805

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Generalnie armia nie ma wymogu posiadania pojazdów a co za tym idzie nie ma obowiązku weryfikowania ich sprawności.

Takie bzdety tylko tam mogły powstać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.03.2021 o 21:30, adam1501 napisał:

Generalnie armia nie ma wymogu posiadania pojazdów a co za tym idzie nie ma obowiązku weryfikowania ich sprawności.

Oni nie muszą, diagnosta na badaniu już musi. Sprawa się rozbije o to, kto ma większe cojones.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Generalnie, to będzie jak zwykle. W większości przypadków diagności resortowi łykną takie pisemko i będą się do niego stosować. Zgrzyt będzie jak takie pojazdy trafią na rynek cywilny i będzie sławetne "... przez tyle lat było dobrze...". Niestety jak w każdym resorcie brak jest wyspecjalizowanej i wykształconej odpowiednio kadry i stąd później takie kwiatki wychodzą. Wystarczyłoby do rozporządzeń wpisać po jednym zdaniu odnośnie braku weryfikacji tej części wyposażenia pojazdu i wszyscy szczęśliwi, jednak jak widać nawet w niby "poukładanym świecie" brakuje logicznego myślenia.  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.