Skocz do zawartości

Czterokołowiec L7e-B1


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, czerk20 napisał:

Czy w uwagach powinno być dopisane ze to czterokolowiec Kat L7eB1 homologowany 168/2013??

To by ułatwiło proces rejestracyjny a i na przyszłość miałbyś podkładkę skąd się taka moc wzięła. Numer homologacji jak jest wpisany do ZDR to zapewne wsiąknie po zarejestrowany w kraju.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się rzucał, ale naciski na bank od czapy. O "BEZNUMERU FR", to najlepiej skończyć wywody przed ich rozpoczęciem.

Może tak wkleić fotkę francuskiego dowodu.

A wracając do kategorii, to ja bym zapodał ją całą w "uwagach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Paprock napisał:

Nie żebym się rzucał, ale naciski na bank od czapy. O "BEZNUMERU FR", to najlepiej skończyć wywody przed ich rozpoczęciem.

Może tak wkleić fotkę francuskiego dowodu.

A wracając do kategorii, to ja bym zapodał ją całą w "uwagach".

Proszę 

received_1251140278813896.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój przypadek odmowy opiera się na niesłusznie rozumianej przez urząd mocy. Po mojemu z mocą wszystko jest OK, także pozostaje tylko droga wskazana przez przedmówców - złożyć papiery i oczekiwać na piśmie uzasadnienia.

O szczegóły (fotki) dopytuję z czystej ciekawości.

Osobiście mam kilka zastrzeżeń co do załacznika i wytknąłbym diagnoście, że nie podał danych dotyczących pojazdu. I nie ma że boli, i nie ma że lokalne obyczaje i nie ma "bo tak się przyjęło". A potem Markes się dziwi, że zamykają stacje jak jeden z drugim nie przykłada się do obowiązków. 

ORDNUNG!

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w homologacji idzie znaleźć po tym numerze ??

Bo trochę błędów tu jest. Nawet Model pojazdu się nagle zmienił :) co prawda takiego o modelu 450 nawet nie ma u nas w bazie ;) no ale chyba idzie to uzupełnić. To że w zaświadczeniach nigdzie nie ma numeru homologacji i poprawnej kategorii pojazdów też raczej nie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze przepisy jakby pomijają podkategorie z unijnego rozporządzenia. Pozostaje pisać wyjaśnienia w "uwagach" zaświadczenia. W każdym razie ja bym nic nie kombinował w okienku przeznaczonym dla kategorii.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wydział komunikacji upiera sie cały czas ze to jest L7e i nakazuje ograniczyć moc do 15 kw. Więc zostaje mi zlozyc dokumenty do starostwa i czekać na ich decyzję. W zaświadczeniach tylko poprawić dopisać w uwagach że to Kat L7e B1 homologowany 168/2013 która nie dotyczy ograniczenie mocy. 

Tak Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, już 10 lat od ukazania się rozporządzenia i nadal nie wiedzą, że 15 kW nie dotyczy. Przecież tam w starostwie między sobą się na pewno konsultowali i żeby nikt nie wiedział o braku ograniczeń 15 kW. Mogli w razie wątpliwości podpytać w innych regionach, a widać że idą w zaparte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, czerk20 napisał:

W zaświadczeniach tylko poprawić dopisać w uwagach że to Kat L7e B1 homologowany 168/2013 która nie dotyczy ograniczenie mocy.

No diagnosta powinien się postarać i pomóc, w sensie dokładnie opisać, że jest to pojazd kategorii homologacyjnej... o podkategorii... homologowany na podstawie dyrektywy... i na podstawie powyższych wytycznych dopuszczony do ruchu (zarejestrowany) w państwie członkowskim wspólnoty.

Takie zdanie należy wpisać w obu dokumentac, w zaświadczeniu i w załaczniku.

No i w razie czego postępować oficjalnie zbierając wszelkie dokumenty, żeby potem nie było wstydu, odpukać, przed Temidą.

Specjalnie wymodziłem chęć pomocy ze strony diagnosty, bo już wystąpił ZONK przy okienku. A jak nie pomoże on, to zostaje sąd.

Jak wygląda koń każdy wie, ale niektórym trzeba to tłumaczyć extra jeszcze,

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że dzwonili do diagnosty i chyba postraszyli(możliwe że pozbędzie się uprawnien) i teraz jest problem z dopisaniem tego u uwagach. Najlepiej żebym ograniczył moc. 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

homologowany na podstawie dyrektywy

Nie dyrektywy, a rozporządzenia WE, które jest stosowane wprost i ma pierwszeństwo przed prawem krajowym (co również warto dodać w uwagach zaświadczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie bał. Unijne przepisy zezwalają na taką rejestrację, a z tego co się orientuje, to polska nie wprowadziła żadnych ograniczeń. "Nie strasz..., nie strasz..., bo się... itepe". No ale jak się urzędnicy niecnych czynów dopuścili, to siła tylko w tobie. Składałbym papiery i czekał na odpowiedź. A gdyby sie okazało, że nie zatejestrowali, to poszedłbym do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, czerk20 napisał:

teraz jest problem z dopisaniem tego u uwagach.

To niech diagnosta nie dopisuje. Swoją robotę wykonał i wystarczy, że będzie się umiał się odpowiednio wytłumaczyć.

A Ty żądaj odpowiedzi (odmowy, wezwania) na piśmie. Jak tylko taką dostaniesz - wklej tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michal_k napisał:

Nie dyrektywy, a rozporządzenia WE

Nie mo co się drobnostek czepiać, bo podałem to jako przykład. Nie ścisły przykład, a ogólny przykład.

A teraz widzę, że diagnosta został nieźle wypłoszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Solaris napisał:

Dziwne, już 10 lat od ukazania się rozporządzenia i nadal nie wiedzą, że 15 kW nie dotyczy.

A co Cię dziwi? Minister nie wie to szeregowy pracownik WK ma wiedzieć? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymuszenie ograniczenia mocy poprzez zmiany konstrukcyjne - śmieszne.Swego czasu DTD w piśmie TD-5a-5111-27/10 informowało iż zmiany polegające na ograniczeniu mocy silnika może dokonać jedynie producent pojazdu w procedurze homologacji i wprowadzić ją do dokumentacji.Wprowadzanie nieautoryzowanych zmian konstrukcyjnych mogących wpływać na zakwalifikowanie pojazdu do danego rodzaju jest niedopuszczalne i stanowi zagrozenie w ruchu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jarek68 napisał:

zmiany polegające na ograniczeniu mocy silnika może dokonać jedynie producent pojazdu

Totalna bzdura nie mająca umocowania prawnego.

15 minut temu, jarek68 napisał:

Wprowadzanie nieautoryzowanych zmian konstrukcyjnych mogących wpływać na zakwalifikowanie pojazdu do danego rodzaju jest niedopuszczalne i stanowi zagrozenie w ruchu drogowym.

Zmiany konstrukcyjne w tym kraju są dopuszczalne i żaden producent pojazdu tego nie zmieni. Procedura ZK nie przewiduje żadnej konsultacji z producentem pojazdu bazowego i nie interesuje mnie jego zgoda czy przychylność.

Właściwie wykonana taka czynność i odpowiednio udokumentowana jest wystarczająca do dokonania zmian konstrukcyjnych w zakresie mocy pojazdu, ponieważ ten parametr jest zapisany w DR. Gdyby zmiany konstrukcyjne sprawiały zmianę rodzaju pojazdu, to w zależności od tych zmian nie tylko zmiana samej mocy będzie wchodziła w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sprawa wygląda tak że diagnosta dowiadywał się gdzieś tam w Zwiazkach czy Stowarzyszeniach i mam teraz dostarczyć wyciąg od producenta z homologacji tej i zlozyc do Wk on tylko w uwagach dopisze Kat L7eB1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, czerk20 napisał:

mam teraz dostarczyć wyciąg od producenta z homologacji tej i zlozyc do Wk

A niby na jakiej podstawie miałbyś to składać? Przecież mają dane o homologacji w zagranicznym DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest to pojazd używany a nie nowy i nie musisz dostarczać wyciągów ani świadectwa zgodności jak dla nowego. Masz badanie techniczne z Dip i ma być zarejestrowany. Nie musisz dostarczać dokumentów typowych dla pojazdu nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rurek777 napisał:

miałem taki przypadek i nie było problemu

Kolego jak miałeś wypisane zaświadczenie i jakie dokumenty do Wk??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.