Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

dawid018

Scania R420 I przyczepa Berdex

Polecane posty

dawid018

Witam. Mam taki zestaw do przewozu żywych zwierząt na badanie przed I rejestracją.

Problem mam z tym ze Scania jest 3 osiowa i naciski osi odpowiednio 9000kg, 11500kg,7500kg

oraz DMC wynosi 28ton w papierach a na TZ jest 26500 i 28000. W/g Przepisów nacisk osi w pojeździe 3 osiowym nie może przekraczać 9,5 tony a DMC 26 ton. i własnie z tym mam problem jak dalej postępować bo jeszcze nie robiłem nigdy takiego BT

 

to samo mam z przyczepą.

2 osie, 8 kół, DMC 20ton, naciski po 10 na oś

 

zestaw z Holandi. Wartości z tabliczek pokrywają się z tym co w papierach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tam gdzieś w szerokim świecie mogą być inne dane, inne warunki techniczne i trzeba umieć je rozgraniczyć na konstrukcyjne (maksymalne) od administracyjnych (dopuszczalnych).

Ja mam trudną wyobraźnie i wolałbym analizować problem na podstawie fotek.

 

[ Dodano: 09-01-2018, 18:39 ]

No OK. Scania jest trzyosiowa.

Nacisk osi przedniej wskazany na tabliczce wynosi 9000 kg = 88200 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u.

Nacisk osi napędowej wskazany na tabliczce wynosi 11500 kg = 112700 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u.

Nacisk osi ostatniej wskazany na tabliczce wynosi 7500 kg = 73500 kN (administracyjny równa się konstrukcyjny) i tak należy wpisać do DiP-u.

 

Co do masy Scanii, to jako wartość maksymalną/konstrukcujną należy przyjąć 28000 kg i tyle w odpowiednią rubrykę wpisać do DiP-u.

A jako dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, czyli administracyjną należy wpisać wartość ustaloną na podstawie przepisów, czyli 26000 kg. Pod warunkiem, że koła osi napędowej są bliźniacze lub opony super single i zawieszenie na tej osi jest pneumatyczne.

 

To tyle co do Scanii, bo do domku idę. Narazicho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
to samo mam z przyczepą.

 

2 osie, 8 kół, DMC 20ton, naciski po 10 na oś

 

 

przyczepa F.1 = 20000 kg (MMC)

F.2 = 18000 kg (DMC)

nacisk osi 10000 kg = 98,00 kN

ładowność F.2 - masa własna =

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To dobrze, że idziesz do domu, bo zmęczenie twe dziś ogromne... Aut zapewne nie badałeś żadnych, ale tyle postów na forum - fiu fiu 8) Stąd pewnie na koniec te obliczenia:

 

88200 kN
112700 kN
73500 kN

 

To są chyba normalnie naciski od platform którymi się transportuje rakiety w Bajkonurze :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid018

Dzięki Panowie ogarnąłem bez większych błędów.Już teraz mniej więcej wiem co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.