iii Napisano 12 Styczeń 2018 Napisano 12 Styczeń 2018 Witam, nie wiem czy temat bardziej kwalifikuje się pod zmiany konstrukcyjne czy pod ADR'y, także proszę o ewentualne przeniesienie. Klient chce dokonać zmiany tylnej osi skrętnej na oś podnoszoną w pojeździe AT. Czy coś blokuje taką operację? Pojazd: DAF CF 400 FAN, 3 osie - 1 i 3 skrętne, oś 2 napędowa; naciski na osie: 1-8000kg, 2-11500kg, 3-7500 kg Na pewno trzeba będzie zdać świadectwo dopuszczenia i wyrabiać nowe, ale czy coś poza tym, że to skomplikowana operacja, uniemożlowia jej wykonanie? Cytuj
IVVO Napisano 12 Styczeń 2018 Napisano 12 Styczeń 2018 Jeśli by wymienił to i tak oprócz serwisu nikt o tym nie będzie wiedział i nie trzeba żadnych zmian Cytuj
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Napisano 12 Styczeń 2018 Masa raczej niewiele się zmieni i to raczej na mniejszą. Cytuj
iii Napisano 12 Styczeń 2018 Autor Napisano 12 Styczeń 2018 A np pozycja 5.3.5 b z tabeli - Zawieszenie pneumatyczne - uszkodzenie przeróbka lub zużycie dowolnego elementu w stopniu mogącym mieć negatywny wpływ na działanie układu? Cytuj
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Napisano 12 Styczeń 2018 Przeróbka to np. dospawanie jakiegoś elementu ale wymiana podzespołu na pasujący do danego pojazdu przeróbka bym nie nazwał. Literalnie to faktycznie zmiany konstrukcyjne powinny być zrobione (masa zapewne trochę się zmieni) ale w praktyce praktycznie żaden diagnosta nie pozna się, że w pojeździe była przeprowadzona taka modyfikacja. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.