Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
przemallo

Chrysler Grand Voyager homologacja M1 i N1

Polecane posty

przemallo

Panowie mam pewien kłopot z w/w pojazdem. Aktualnie zarejestrowany jako ciężarowy wg dokumentu homologacyjnego (4 miejsca siedzące) z ważnym badaniem okresowym. Auto konstrukcyjnie nigdy ciężarowe nie było, czyli posiada wszystkie pasy bezpieczeństwa, punkty mocowania, miejsc siedzących 7, pełen oryginał. Właściciel chce, by teraz auto formalnie było osobówką 7-mio osobową. Dostarczył w tym celu oryginalny dokument homologacyjny (czyli, posiada dwwie homologacje na M1 i N1). Co ja w tym przypadku mam robić? Badanie, zaświadczenie i klienta wysłać do WK?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dwa osobne świadectwa/certyfikaty ma?

Ja bym zrobił tak: na stację ma podstawić się samochód już z oświadczeniem przedsiębiorcy dokonującego zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy, w którym zawarto by informacje o braku atrybutów pojazdu ciężarowego (krata/przegroda jeżeli była wymagana), natomiast pojazd posiada tyle a tyle miejsc do siedzenia zamontowanych w punktach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

Nowe dane techniczne:...

I to chyba tyle.

A jak nie tak, to niech uzgadnia z WK i może jakoś przejdzie ustalenie danych do tej osobowej homologacji.

Po mojemu podmiot + badanie na zmiany to opcja łatwiejsza. Co nie znaczy, że tańsza. I jako stacja kontroli nic nie muszę wiedzieć o pakiecie homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Skoro auto nigdy nie posiadało cech konstrukcyjnych samochodu ciężarowego, to chyba coś tu jest nie halo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dokumenty homologacyjne mówią coś innego. Skoro są papiery to i są 'cechy'. :x

Zamiast kraty/przegrody mogły być zaczepy, a był i okres taki, że niczego nie wymagano na 'VATY bez kraty'.

I ja bym nie wnikał co było, tylko patrzył co stoi przede mną na stanowisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Czyli na kanale stoi osobówka, która nigdy nie była ciężarówką, to o jakich zmianach konstrukcyjnych mówimy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Dlatego trzeba się w tej sprawie porozumieć się z WK i ustalić tok postępowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

O o o o o!! Może WK powinien powiadomić odpowiednie służby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Na stanowisku kontrolnym stoi pojazd, o stanie którego na wczoraj zielonego pojęcia nie miałem.

No po co mi w żywot pojazdów wnikać. Przyjechał Chrysler, zapodano oświadczenie, w którym przedsiębiorca prowadzący działalność w danym zakresie opisał to i to, dane techniczne, liczbę siedzeń, oraz najważniejsze: w wyniku wprowadzonych zmian ja jako przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie własnoręcznym podpisem potwierdzam, że w wyniku powyższych modyfikacji zmianie uległ rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy.

Dalej rola diagnosty co zrobi. Co zrobi w zakresie tego co stoi, a nie co było. No bo skąd wiedzieć co było wcześniej jak się never pojazdu nie widziało. A nawet jak widziało, zainteresowaniu podlega stan faktyczny na tu i na teraz. Przecież nikt podczas badania nie stwierdza negatywnego wyniku, za to że pojazd na łysych oponach był na ulicy wczoraj!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemallo
Dwa osobne świadectwa/certyfikaty ma?

Tak, dokładnie.

był i okres taki, że niczego nie wymagano na 'VATY bez kraty

No i to jest zdaje się ten przypadek

Czyli na kanale stoi osobówka, która nigdy nie była ciężarówką, to o jakich zmianach konstrukcyjnych mówimy?

Dlatego nie wiem jak do tego podejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja swoje naklikałem o najłatwiejszym sposobie.

 

OK. Kapuję dwa świadectwa/certyfikaty. I teraz pytanie, bo jak wiadomo przy rejestracji obowiązuje oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do jego rejestracji: czy też dwa takie oświadczenia posiada?

Bo może być tak, że komplet stanowiło homo + oświadczenie o danych na N1 kategorię i koniec.

Teraz, żeby przemianować na osobówkę, to tak jak piszę: zmiany konstrukcyjne + przedsiębiorca/podmiot, albo ugadywać się z WK jak widzi sprawę tej osobowej homologacji i może zamiast oświadczenia producenta o danych i informacjach niezbędnych do rejestracji wystarczy dodatkowe badanie techniczne potwierdzające osobowy stan faktyczny czy tam ustalone dane techniczne w tym aktualny rodzaj pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Moje zdanie jest takie. Skoro w DR jest wpis, że pojazd, który przyjechał na SKP to samochód ciężarowy, a właściciel pojazdu twierdzi, że pojazd ten nigdy ciężarowym nie był, to wysłałbym właściciela do WK celem wyjaśnienia sprawy, ponieważ w WK znajduję się dokumentacja źródłowa tego pojazdu. Jak WK stwierdzi, że jest wszystko OK, to bym zrobił tak jak Paprock proponował, stwierdziłbym tylko fakt, że pojazd ten jest samochodem osobowym, a WK wystawi nowy DR z właściwym wpisem dotyczącym rodzaju pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dobrze Kolego, tylko tu akurat klient się wypaplał, a nie można przyjmować wszystkiego za szczerą prawdę, co niektórzy klienci opowiadają. Nikt by słowa nie rzekł, gdyby Chrysler pojawił się na SKP już po 'zmianach', już z oświadczeniem. Poza tym, wracając do zmian, to jakby rodzaj pojazdu,niestety, ale uległ zmianie, no i zwiększyła się liczba siedzeń. Pomijam fakt, że one sposobem 'na klik', 'na zatrzask' mogą być montowane. Było ciężarowe o pięciu miejscach, a jest osobowe o siedmiu, no i jakoś to trzeba potwierdzić, coś trzeba napisać.

Też mnie zaburzają takie informacje o kilku homologacjach, na skutek których zaczyna się lawirowanie po przepisach, po sposobach, po zgoła procedurze utartej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
oryginalny dokument homologacyjny (czyli, posiada dwwie homologacje na M1 i N1)

 

Z jakimi datami występują te dokumenty? To są świadectwa dla kompletnych czy skompletowanych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemallo
Z jakimi datami występują te dokumenty?

Data wydania dokumentu taka sama.

To są świadectwa dla kompletnych czy skompletowanych?

...i tu jest coś czego też wcześniej nie zauważyłem...homo N1 jest dla skompletowanych, M1 jest dla kompletnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.