Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Wacek

wykonano zmiany konstrukcyjne

Polecane posty

Wacek

czy prawidłowa jest ilość mieść?

Na stację przyjechał do nas Mercedes Sprinter 316

w dowodzie ma DMC 3500

miał wpisaną wagę w DR najpierw 2751 potem z niewiadomych mi przyczyn zmieniono wagę na 2676, osobiście został zważony i waży 3150

Naciski w dowodzie ma I oś 1800 II oś 2200

Pojazd wyposażony jest w 8 miejsc siedzących

kategoria pojazdu M1

rodzaj furgon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No trzeba zdaje się uczciwie masę własną ustalić, bo na teraz za pioruna 8 osób nie może zapakować na pokład. Dla ośmiu osób, to 600 kilogramów ładowności wychodzi, a tu 350 kilogramów wolnej przestrzeni jest.

Kto wymyślił kategorię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jeżeli jego masa własna faktycznie wynosi 3150 to miejsc może być co najwyżej 5. Jak wygląda ta zabudowa skoro jest tak ciężka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie skąpe, ale w sumie proste, więc odpowiem.

 

NIE - liczba miejsc nie jest określona prawidłowo. Ale chyba bez pytania na forum o tym wiesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek
bez pytania na forum o tym wiesz
tak wiem tylko jak teraz ten temat ruszyć i doprowadzić do prawidłowości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To właściciel ma doprowadzić do prawidłowości - nie Ty :)

Uświadom go, że musi usunąć część foteli, a i tak różnica pomiędzy masą własną a całkowitą nie pozwoli mu nawet na to, żeby zabrali większy bagaż.

Auto z tymi parametrami będzie mniej praktyczne niż Daewoo Tico :)

Na razie wynik badania N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Na razie wynik badania N.
Hola, hola. UD 0.2.e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A to jest dla Ciebie niezgodność danych czy dane omyłkowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

A nie jest, skoro masa własna źle określona i to powoduje niespełnianie wymagań dla tej ilości miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek

klient pojechał na legalizowaną wagę i przyniósł zaświadczenie, że waży 2752

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No za pioruna nie wykopię tego wyroku, gdzie został zanegowany sposób ważenia samochodu. Z resztą mniejsza o orzecznictwo.

Jak już poważyli samochód, to wypadałoby, aby ten parametr masy własnej pojawił się w oświadczeniu pisanym przez przedsiębiorcę realizującego przebudowę tego samochodu. Zawsze dążyłem, aby mieć klar przy takich sprawach i albo pozmianowe parametry określał podmiot, albo rzeczoznawca. Wybór i sposób załatwienia należał do klienta. Jak dobrze pamiętam, to w mej karierze jedną 'zmianę' cofnęło WK z okienka. Zawsze wszystko było na tip-top! A jak klienta przerastały takie wymagania, to konkurencja w odwodzie pozostawała, na której stosowano zbliżone procedury, tylko urażona duma petenta nie pozwalała na powrót do pierwotnej stacji. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
osobiście został zważony i waży 3150

 

przyniósł zaświadczenie, że waży 2752

Dokonała się jakaś zmiana w międzyczasie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek
Dokonała się jakaś zmiana w międzyczasie ?

no właśnie nie , auto było zważone na wadze która jest w rolkach hamulcowych (rolki z firmy Unimetal ) , muszę wystąpić do Urzędu miar o jej legalizacje o ile taka opcja jest możliwa, bo taka różnica powstała, aż mnie zatkało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Osobicie mam mieszane uczucia co do ważenia pojazdu poprzez sumowanie przedniej i tylnej osi. To tak jakbym stanął na wadze najpierw lewą a potem prawą nogą i wyszłoby, że ho ho, a może i więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

ważenie na testerze do amorków lub wadze wbudowanej w rolki daje masę rzeczywistą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
auto było zważone na wadze która jest w rolkach hamulcowych (rolki z firmy Unimetal )

Zważ jakąś osobówkę na wadze w rolkach, to będziesz miał jako taki obraz jak waży ta waga. Ja mam wagę w linii Mahy i waży prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Pomiar testera amorków Unimetalu, też jest miarodajny,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
klient pojechał na legalizowaną wagę i przyniósł zaświadczenie, że waży 2752
zadaj pytanie u kogo był na tej wadze, żeby się nie okazało, że na jakimś złomowisku - a tam wagi legalizowane mają "rozrzut" bardzo duży - mimo, że są legalizowane (sic!).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Ważenie pojazdów poprzez sumowanie nacisku na poszczególne osie jest czynnością dającą bardzo obiektywne wyniki. Sposób ważenia pojazdów reguluje rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 25 września 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wagi samochodowe do ważenia pojazdów w ruchu, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych.

 

Warunkiem koniecznym do prawidłowego pomiaru wagi pojazdu poprzez ważenie jego osi jest odpowiednie wypoziomowanie powierzchni pomiarowej. W momencie, gdy powiedzmy pojazd jest ważony na urządzeniu rolkowy to ze względu na to, że nie jest odpowiednio wypoziomowany wyniki mogą być zafałszowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Na amortyzatorach w liniach MAHA czy Cartec - ugięcie zespołów pomiarowych od poziomu posadzki jest nieznaczne - do ok 20 [mm] - myślę, że wyniki z serwisowanej na bieżąco linii są bardziej wiarygodne aniżeli wyniki ważenia przyniesione przez klienta - tym bardziej, że żadnej gwarancji co do "kompletności" pojazdu w płyny i niezbędne wyposażenie podczas komercyjnego ważenia - nie mamy. Grzechem jest na pewno nie korzystanie z własnych narzędzi celem weryfikacji poprawności dostarczonych "kwitów". Sprawa się komplikuje przy pojazdach o naciskach wyrażonych w kg powyżej 2000 z wiadomych względów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
wyniki z serwisowanej na bieżąco linii są bardziej wiarygodne aniżeli wyniki ważenia przyniesione przez klienta

zadałem sobie niewielki trud i porównałem masę własną z dr do masy rzeczywistej zmierzonej przez tester amorków beissbarth kilkunastu pojazdów osobowych i różnica wynosiła od 105 do prawie 200 kg więcej z testera( ja ważę ok 75 kg :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

I co to oznacza, Twoim zdaniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Ale nie przyszło Ci na myśl, że być może to ta w DR była z palca wyssana ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

@cezary - pisząc o ważeniu na urządzeniach dostępnych na linii diagnostycznej miałem za cel wyłącznie wskazać celowość re-kontroli kwitów przynoszonych przez klientów. Pamiętam, akcje parę lat temu z ważeniem busów (po zmianach z ciężarowych) - do jednego pojazdu klient potrafił mieć klika kwitów z ważenia i szukał stacji bardziej przychylnej - u nas kwity się wysypały i się zaczęło, a tylko dla tego, że sprawdzaliśmy zawsze wskazania z urządzeń z tym co przynosił klient. Zresztą codziennie rano się człowiek kontrolnie ważył i sprawdzał czy żona go nie zaniedbuje 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.