Wacek Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 czy prawidłowa jest ilość mieść? Na stację przyjechał do nas Mercedes Sprinter 316 w dowodzie ma DMC 3500 miał wpisaną wagę w DR najpierw 2751 potem z niewiadomych mi przyczyn zmieniono wagę na 2676, osobiście został zważony i waży 3150 Naciski w dowodzie ma I oś 1800 II oś 2200 Pojazd wyposażony jest w 8 miejsc siedzących kategoria pojazdu M1 rodzaj furgon Cytuj
Paprock Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 No trzeba zdaje się uczciwie masę własną ustalić, bo na teraz za pioruna 8 osób nie może zapakować na pokład. Dla ośmiu osób, to 600 kilogramów ładowności wychodzi, a tu 350 kilogramów wolnej przestrzeni jest. Kto wymyślił kategorię? Cytuj
danielg539 Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 Jeżeli jego masa własna faktycznie wynosi 3150 to miejsc może być co najwyżej 5. Jak wygląda ta zabudowa skoro jest tak ciężka? Cytuj
blakop Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 Pytanie skąpe, ale w sumie proste, więc odpowiem. NIE - liczba miejsc nie jest określona prawidłowo. Ale chyba bez pytania na forum o tym wiesz Cytuj
Wacek Napisano 26 Styczeń 2018 Autor Napisano 26 Styczeń 2018 bez pytania na forum o tym wiesz tak wiem tylko jak teraz ten temat ruszyć i doprowadzić do prawidłowości Cytuj
blakop Napisano 27 Styczeń 2018 Napisano 27 Styczeń 2018 To właściciel ma doprowadzić do prawidłowości - nie Ty Uświadom go, że musi usunąć część foteli, a i tak różnica pomiędzy masą własną a całkowitą nie pozwoli mu nawet na to, żeby zabrali większy bagaż. Auto z tymi parametrami będzie mniej praktyczne niż Daewoo Tico Na razie wynik badania N. Cytuj
aboz Napisano 29 Styczeń 2018 Napisano 29 Styczeń 2018 Na razie wynik badania N.Hola, hola. UD 0.2.e Cytuj
blakop Napisano 29 Styczeń 2018 Napisano 29 Styczeń 2018 A to jest dla Ciebie niezgodność danych czy dane omyłkowe? Cytuj
aboz Napisano 29 Styczeń 2018 Napisano 29 Styczeń 2018 A nie jest, skoro masa własna źle określona i to powoduje niespełnianie wymagań dla tej ilości miejsc. Cytuj
Wacek Napisano 29 Styczeń 2018 Autor Napisano 29 Styczeń 2018 klient pojechał na legalizowaną wagę i przyniósł zaświadczenie, że waży 2752 Cytuj
Paprock Napisano 29 Styczeń 2018 Napisano 29 Styczeń 2018 No za pioruna nie wykopię tego wyroku, gdzie został zanegowany sposób ważenia samochodu. Z resztą mniejsza o orzecznictwo. Jak już poważyli samochód, to wypadałoby, aby ten parametr masy własnej pojawił się w oświadczeniu pisanym przez przedsiębiorcę realizującego przebudowę tego samochodu. Zawsze dążyłem, aby mieć klar przy takich sprawach i albo pozmianowe parametry określał podmiot, albo rzeczoznawca. Wybór i sposób załatwienia należał do klienta. Jak dobrze pamiętam, to w mej karierze jedną 'zmianę' cofnęło WK z okienka. Zawsze wszystko było na tip-top! A jak klienta przerastały takie wymagania, to konkurencja w odwodzie pozostawała, na której stosowano zbliżone procedury, tylko urażona duma petenta nie pozwalała na powrót do pierwotnej stacji. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 30 Styczeń 2018 Napisano 30 Styczeń 2018 osobiście został zważony i waży 3150 przyniósł zaświadczenie, że waży 2752 Dokonała się jakaś zmiana w międzyczasie ? Cytuj
Wacek Napisano 30 Styczeń 2018 Autor Napisano 30 Styczeń 2018 Dokonała się jakaś zmiana w międzyczasie ? no właśnie nie , auto było zważone na wadze która jest w rolkach hamulcowych (rolki z firmy Unimetal ) , muszę wystąpić do Urzędu miar o jej legalizacje o ile taka opcja jest możliwa, bo taka różnica powstała, aż mnie zatkało. Cytuj
Paprock Napisano 30 Styczeń 2018 Napisano 30 Styczeń 2018 Osobicie mam mieszane uczucia co do ważenia pojazdu poprzez sumowanie przedniej i tylnej osi. To tak jakbym stanął na wadze najpierw lewą a potem prawą nogą i wyszłoby, że ho ho, a może i więcej. Cytuj
cezary Napisano 30 Styczeń 2018 Napisano 30 Styczeń 2018 ważenie na testerze do amorków lub wadze wbudowanej w rolki daje masę rzeczywistą. Cytuj
danielg539 Napisano 30 Styczeń 2018 Napisano 30 Styczeń 2018 auto było zważone na wadze która jest w rolkach hamulcowych (rolki z firmy Unimetal ) Zważ jakąś osobówkę na wadze w rolkach, to będziesz miał jako taki obraz jak waży ta waga. Ja mam wagę w linii Mahy i waży prawidłowo. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 30 Styczeń 2018 Napisano 30 Styczeń 2018 Pomiar testera amorków Unimetalu, też jest miarodajny,,, Cytuj
mirek_handlarz Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 klient pojechał na legalizowaną wagę i przyniósł zaświadczenie, że waży 2752 zadaj pytanie u kogo był na tej wadze, żeby się nie okazało, że na jakimś złomowisku - a tam wagi legalizowane mają "rozrzut" bardzo duży - mimo, że są legalizowane (sic!). Cytuj
rewers Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 Ważenie pojazdów poprzez sumowanie nacisku na poszczególne osie jest czynnością dającą bardzo obiektywne wyniki. Sposób ważenia pojazdów reguluje rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 25 września 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wagi samochodowe do ważenia pojazdów w ruchu, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych. Warunkiem koniecznym do prawidłowego pomiaru wagi pojazdu poprzez ważenie jego osi jest odpowiednie wypoziomowanie powierzchni pomiarowej. W momencie, gdy powiedzmy pojazd jest ważony na urządzeniu rolkowy to ze względu na to, że nie jest odpowiednio wypoziomowany wyniki mogą być zafałszowane. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 Na amortyzatorach w liniach MAHA czy Cartec - ugięcie zespołów pomiarowych od poziomu posadzki jest nieznaczne - do ok 20 [mm] - myślę, że wyniki z serwisowanej na bieżąco linii są bardziej wiarygodne aniżeli wyniki ważenia przyniesione przez klienta - tym bardziej, że żadnej gwarancji co do "kompletności" pojazdu w płyny i niezbędne wyposażenie podczas komercyjnego ważenia - nie mamy. Grzechem jest na pewno nie korzystanie z własnych narzędzi celem weryfikacji poprawności dostarczonych "kwitów". Sprawa się komplikuje przy pojazdach o naciskach wyrażonych w kg powyżej 2000 z wiadomych względów. Cytuj
cezary Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 wyniki z serwisowanej na bieżąco linii są bardziej wiarygodne aniżeli wyniki ważenia przyniesione przez klienta zadałem sobie niewielki trud i porównałem masę własną z dr do masy rzeczywistej zmierzonej przez tester amorków beissbarth kilkunastu pojazdów osobowych i różnica wynosiła od 105 do prawie 200 kg więcej z testera( ja ważę ok 75 kg ) Cytuj
cezary Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 a to http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=293939#293939 i nijak się ma to do uwiarygodnionego warunku ustalenia danych. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 Ale nie przyszło Ci na myśl, że być może to ta w DR była z palca wyssana ? Cytuj
mirek_handlarz Napisano 2 Luty 2018 Napisano 2 Luty 2018 @cezary - pisząc o ważeniu na urządzeniach dostępnych na linii diagnostycznej miałem za cel wyłącznie wskazać celowość re-kontroli kwitów przynoszonych przez klientów. Pamiętam, akcje parę lat temu z ważeniem busów (po zmianach z ciężarowych) - do jednego pojazdu klient potrafił mieć klika kwitów z ważenia i szukał stacji bardziej przychylnej - u nas kwity się wysypały i się zaczęło, a tylko dla tego, że sprawdzaliśmy zawsze wskazania z urządzeń z tym co przynosił klient. Zresztą codziennie rano się człowiek kontrolnie ważył i sprawdzał czy żona go nie zaniedbuje Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.