Skocz do zawartości
soraj

Dziwne pytania o dziwnych pojazdach

Rekomendowane odpowiedzi

soraj

Witam, dwa pytania , gdzie nie wiem za bardzo szukac odpowiedzi:

 

1. Na badanie przyjechał pojazd, który został przerobiony z samochodu ciężarowego typu furgon na samochód kempingowy. Co między innymi powinien sprawdzić diagnosta:

 

A. urządzenia kuchenne na stałe zamocowane w pojeździe;

B. butlę z gazem LPG zamontowaną na zewnątrz pojazdu;

C. oświetlenie wewnątrz pojazdu.

 

prawidłowa odpowiedz A ,

 

drugie pytanie, gdzie szukać dokumentów wymaganych i co powinno byc przedstawione do badania pierwszego poj. marki SAM. choć wiem, że już nie da sie go zarejestrowac od 2014...

 

 

. Przed przystąpieniem do badania pojazdu marki „SAM” co do zgodności z warunkami technicznymi,

właściciel powinien dostarczyć między innymi następujący dokument:

 

A.. oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem głównych zespołów pojazdu;

B. rysunek techniczny ramy lub nadwozia konstrukcji własnej;

C. opinię rzeczoznawcy samochodowego.

 

 

Odpowiedz prawidlowa B.

 

Nie wiem czy SAM-em przejmowac sie przed egzaminem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Nie istnieją już badania zgodności pojazdu marki SAM, więc nie wystąpią na egzaminie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Na pewno się nie przejmować

 

...badania pierwszego poj. marki SAM...

 

ani

... badania pojazdu marki „SAM” co do zgodności z warunkami technicznymi...

co już sam zauważyłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
nie da sie go zarejestrowac od 2014...

 

Coś Ci się pomieszało. Jak najbardziej można ciągle rejestrować pojazdy marki SAM. Ale nie można już ich badać (w sensie pierwszych badań przed rejestracją) na SKP.

Pytanie o kampera takie trochę z d...y faktycznie. Co zrobić - zdarzają się i takie. Trzeba się nauczyć i tyle, nawet jeśli logiki w tym żadnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

Ok, dziekuje za odpowiedz, prosze jeszcze o wskazanie, gdzie mogę znaleśc informacje i maksmylanej stopniu odchyłki przy pomiarze zbierznosci oraz śladowości kół, wiem ze wskazuje to niby producent ale takei pytania też padaja.

 

A to pytanie dla mnie jest w ogole niezrozumiałe, jak obliczyć ta rozbierznośc ?

 

8. Przy zmierzonym przyleganiu koła lewego 40% i prawego 30%, różnica stopnia przylegania kół wynosi:

 

A. 9%

B. 12%

C. 15%

 

 

7. W pojeździe zarejestrowanym po raz pierwszy w USA (dla którego producent nie określił śladowości kół pojazdu) rozstaw kół wynosi 1,2 m. Śladowość tego pojazdu nie może przekroczyć:

 

A. 24 mm

B. 12 mm

C. 6 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Pytanie o kampera takie trochę z d...y faktycznie.

Pewnie polecieli z dyrektywą 2007/46/WE

Pojazd kategorii M z przestrzenią mieszkalną, w której znajduje się przynajmniej następujące wyposażenie:

a) siedzenia i stolik;

b) miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń;

c) urządzenia kuchenne;

d) szafki.

Wyposażenie to jest zamocowane trwale w przedziale mieszkalnym.

Stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go było zdemontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
gdzie mogę znaleśc informacje i maksmylanej stopniu odchyłki przy pomiarze zbierznosci oraz śladowości kół, wiem ze wskazuje to niby producent ale takei pytania też padaja.

Generalnie w instrukcji obsługi, katalogach typu "Autodata", możesz zawsze posłużyć się rzeczoznawcą. Niektórych parametrów nie znajdziesz nigdzie a wynikają z ogólnie przyjętych wartości podawanych w literaturach fachowych lub producentów przyrządów pomiarowych (producenci pojazdów raczej bardzo rzadko to podają), np. nierównoległość osi nie więcej niż 5 mm (Gabryelewicz - Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych) lub 0,8% rozstawu osi (Instrukcja GTO Laser).

 

A to pytanie dla mnie jest w ogole niezrozumiałe, jak obliczyć ta rozbierznośc ?

Tego się w praktyce nie oblicza, chyba, że masz problem z interpretacją co to w ogóle jest zbieżność.

 

Przy zmierzonym przyleganiu koła lewego 40% i prawego 30%

To masz opisane przy pomiarze przyczepności w załączniku nr 2 (Dz.U. 776 z 2015) - badanie po "dzwonie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Z pewnością masz rację Dario. Ale na logikę - co tu sprawdzać? Jest lodówka czy tam zlew, to jest. Natomiast widoczne uszkodzenia w instalacji elektrycznej (oświetleniowej) akurat w kamperze, gdzie wszystko jest często wpięte w jeden system elektryczny pojazdu to już raczej powinno zastanowić diagnostę. No ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

blakop, tu raczej chodzi o prawidłowe zamocowanie mebli i agd do pojazdu. A oświetlenie wewnętrzne kampera jest tak samo istotne jak w przypadku oświetlenia wewnętrznego samochodu osobowego. Jak Ci coś nie działa, to Ty masz problem i musisz zaopatrzyć się latarkę. Proste? Co innego kable zwisające czy niezabezpieczone, ale brak światła... A jak instalacja jest na 230V, to mam ją podpinać do gniazdka na SKP? Nie popadajmy w paranoję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

I jak sprawdzasz ten poprawny montaż kuchenki? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Czy jest zabezpieczona przed przemieszczaniem się w czasie jazdy. To nie wymaga ani ekwilibrystycznych umiejętności, ani wiedzy rodem z NASA. Wyposażenie, zwłaszcza nowych kamperów, a mam takich kilka na BT u siebie, jest tak skonstruowane, że dopiero w trakcie użytkowania na postoju, można je dowolnie ustawiać. Na czas jazdy praktycznie wszystko jest pochowane i zabezpieczone przed otwarciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

soraj, skąd masz te pytani?

Na 99% na egzaminie takich nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj
.

 

A to pytanie dla mnie jest w ogole niezrozumiałe, jak obliczyć ta rozbierznośc ?

Tego się w praktyce nie oblicza, chyba, że masz problem z interpretacją co to w ogóle jest zbieżność.

 

Przy zmierzonym przyleganiu koła lewego 40% i prawego 30%

To masz opisane przy pomiarze przyczepności w załączniku nr 2 (Dz.U. 776 z 2015) - badanie po "dzwonie".

 

 

wiem, ale wytłumacz mi jak ktos wyliczył , że prawidłowa jest odpowiedz B 12% , skoro jedno koło ma stopien przylegania jednego koła wynosi 30% drugiego 40%...

 

Jeżeli przyjać , że wartośc przelgania 40 to 100% ( wiem to dziwne i głupie) to druga wartośc jest mniejsza 0 15%.. a nie 12%... :shock:

 

tu jeszcze raz załączam pytanie

 

8. Przy zmierzonym przyleganiu koła lewego 40% i prawego 30%, różnica stopnia przylegania kół wynosi:

 

A. 9%

B. 12%

C. 15%

 

prawidłowa niby b...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

wiem, ale wytłumacz mi jak ktos wyliczył

Dlatego pytam skąd pochodzą te pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

z forum diagnostów... myślę że to błąd, i powinno być 15%... kolejne z cyklu popieprzone

 

W pojeździe, dla którego producent nie określił dopuszczalnej nierównoległości osi pojazdu, rozstaw osi wynosi 3 m. Dopuszczalna nierównoległość osi tego pojazdu nie powinna przekroczyć:

 

A. 6 mm

B. 24 mm

C. 12 mm

 

 

odpowiedz 24mm, skad ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Z tego forum? Daj linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Soraj nie mam pojęcia jak kto to wylicza. Podaję to, co znajduje się w przepisach lub ogólnej wiedzy. Trudno mi się ustosunkować do pytań, które nie są poparte odpowiedzią i odpowiednim paragrafem. Tym bardziej, że niektóre pytania są nie aktualne lub wprost błędne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

 

W pojeździe, dla którego producent nie określił dopuszczalnej nierównoległości osi pojazdu, rozstaw osi wynosi 3 m. Dopuszczalna nierównoległość osi tego pojazdu nie powinna przekroczyć:

 

A. 6 mm

B. 24 mm

C. 12 mm

 

 

odpowiedz 24mm, skad ?

 

3000 mm x 0,8 % (dopuszczalna nierównoległośc osi wg gto laser ) = 24 mm ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A tu fragment stanowiskowej instrukcji przyrządu, o którym wyżej była mowa.

Tak tylko, żeby horyzonty poszerzyć i problem zobrazować:

5ae1a82c9a546_NierwnolegoosiGTO-4Laser.thumb.gif.4879d6cf6162545a1efd27a56d6da975.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

Dziekuje panowie za pomoc, piwa poleciały..

 

kolejne pytania:

 

Kiedy wymagamy zaswiadczenia na zmaontowany abs w przyczepie, naczepie ? Jeżeli jest to przyczepa/naczepa ADR powyzej 10t ?

 

Prosił bym po pdesłanie badań pojazdów niekompletnych , chciałem poczytać o ich przeprowadzeniu

 

 

Kolejne pytanie:

 

kiedy przeprowadzamy:

 

1.tylko badanie dodatkowe ( bez okresowego itp)

2.badanie okresowe plus dodatkowe np powypadkowe

3.czy jest badanie tylko powypadkowe bez okresowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Badanie pojazdów niekompletnych? W SKP? Możesz sprecyzować o co Ci chodzi?

 

Ad.1 W wielu przypadkach. Generalnie to klient wnosi o takie, a nie inne badanie i takie wykonujesz. Generalnie w teorii badanie dodatkowe można wykonać nawet jak pojazdowi "wyszło" już okresowe - pytanie po co (oczywiście są niuanse, gdzie będzie to zasadne, ale i tak pozostaje kwestia, czy np. WK to "łyknie". W praktyce badania dodatkowe łączy się też z okresowym, kiedy dzieli je niewielka różnica czasu i albo klient sam prosi albo diagnosta proponuje wykonanie obu za "jednym zamachem". Generalnie odpowiedź masz w art. 81.11. PoRD gdzie masz katalog wszystkich badań dodatkowych i wyliczenie to jest poprzedzone określeniem, że są to badania NIEZALEŻNE od wyżej wymienionych badań okresowych.

Ad.2 Można - z powodów jak wyżej. Problemem obecnie bywa tylko to jak przepchnąć to przez system CEPiK, ponieważ nie każde oprogramowanie pozwala łączyć teraz badania. Ale to już sa kwestie techniczne dotyczące samego rejestru badań

Ad.3 jest - oczywiście. Skoro jest skierowanie tylko na badanie dodatkowe a okresowe jest ważne to nie ma sensu go wykonywać - chyba, że i tak się kończy i właściciel stwierdzi, że lepiej od razu zrobić też OBT

 

Pamiętaj - to, że gdzieś jest napisane, że wykonujesz pewien zakres czynności taki sam jak dla okresowego nie znaczy jeszcze, że jest to badanie okresowe.

 

Tyle teorii, a w praktyce to połowa tego forum to spory na ten temat, bo na wielu SKP właśnie powypadkowe czy zmiany konstrukcyjne dostaniesz "w prezencie" razem z okresowym czy chcesz, czy nie... I oczywiście wiąże się to z opłatami 8)

 

Generalnie wszystkie Twoje pytania to jedno pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

Odnośnie badań pytam pod kątem egzaminu żeby się nie wrabac przy odpowiedzi .

 

Pojazd niekompletny , bo ciężarówka z ramą bez skrzyni czy zabudowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Taki pojazd nie podlega żadnemu badaniu na SKP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.