BarAnt Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Witam. Jest ktoś w stanie pomóc ustalić masy przyczep dla VW Passat 2012 r Kombi. WVWZZZ3CZDE001337 Dane z TZ i DR (Belgia): DMC pojazdu - 2120 kg DMC zespołu - 3580 kg P1/P2 - 1598cm3/77kW Trochę się zamieszałem, bo w AutoKatalogu jest 750/1400, a na autocentrum jest 750/1600. Proszę o podpowiedź. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Ja obstawiam 750/1600. Z odejmowania wychodzi 1460 a masa przyczepy prędzej może być większa a raczej nigdy mniejsza niż różnica mas z TZ. Cytuj
BarAnt Napisano 5 Marzec 2018 Autor Napisano 5 Marzec 2018 W VW się zdażało, że jest z dodawania było mniej, niż z TZ ale tego się nie praktykuje jak wiemy. Cytuj
biker100 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Maksymalna masa przyczepy z hamulcami 1600 kg Maksymalna masa przyczepy bez hamulców 750 kg https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b7/variant/silnik-diesla-1.6-tdi-cr-dpf-bluemotion-105km-2010-2014/ Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Pamiętam o takim przypadku ale mi bardziej wyglądało to na błąd niż na świadome działanie producenta pojazdu. Cytuj
biker100 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 wg. ADAC również 750/1400 https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4392_VW_Passat_Variant_1_6_TDI_BlueMotion_DPF/VW_Passat_Variant_1_6_TDI_BlueMotion_DPF.pdf Cytuj
BarAnt Napisano 5 Marzec 2018 Autor Napisano 5 Marzec 2018 To nie błąd tylko w niemczech coś było, że jak pojazd miał hak to DMC wzrastało i przez to tak wychodzi. Ja też obstawiałem 1400 kg ale może jeszcze ktoś potwierdzi. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 To nie błąd tylko w niemczech coś było, że jak pojazd miał hak to DMC wzrastało i przez to tak wychodzi Mogę prosić o wyjaśnienie jak Niemcy to kalkulowali? Cytuj
BarAnt Napisano 5 Marzec 2018 Autor Napisano 5 Marzec 2018 Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie ale w niemieckich brifach w uwagach czasami była wpisana większa DMC o kilkadziesiąt kg. Cytuj
biker100 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 była wpisana większa DMC o kilkadziesiąt kg. przy wniesieniu do 12%. Cytuj
BarAnt Napisano 5 Marzec 2018 Autor Napisano 5 Marzec 2018 Dokładnie tak i stąd wychodziła ta niby niezgodność, że z dodawania DMC i O2 wychodziło mniej niż DMC zespołu o te właśnie kilkadziesiąt kg, jak w tym przypadku. Chociaż jak wiemy nie dodaje się. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 przy wniesieniu do 12%. Nie za bardzo rozumiem dlaczego wzrost nachylenia drogi powoduje zwiększenie DMC ? Cytuj
biker100 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 @Danielu, przy wniesieniu o nachyleniu do 12% wg. ichnich przepisów możesz ciągnąć p-pę o większej masie powyżej 12% to co stoi w O.1 i O.2. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Na pewno chodzi o 12% a nie o 8% jak w przypadku aut francuskich? Cytuj
michal_k Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Nie zawsze chodzi o nachylenie, ale o zapis w CoC w stylu "podczas ciągnięcia przyczepy F.1/F.2 + 75 kg, nacisk + 75 kg". Pewnie chodzi o wartość, która przypada na kulę. Przypominam kolegom, że od jakiegoś czasu ten przepis występuje również w Polsce: "w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej i maksymalnej masy całkowitej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy" Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 michal_k, przepis ten jest dobrze znany ale zagwozdka polega na tym, że DMC pojazdu = 2120, a DMC zespołu = 3580 to dlaczego masy przyczep 750/1400, jak DMC zesp - DMC poj = 1460? Z jakiej regulacji prawnej to wynika? Jeżeli to jakaś niemiecka wydumka to czy obowiązuje również w naszym kraju? Cytuj
aboz Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Już o tym pisałem. W przypadku Opla i pojazdów z grupy VAG, DMC zespołu może być podniesione o pionowy nacisk na urządzenie sprzęgające i wynika to z homologacji pojazdu. W powyższym przypadku wynosi 60 kg. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Czyli w tym konkretnym przypadku DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy wynosi nie 2120 a 2180 kg a skoro przyczepa może ważyć 1400 kg to otrzymujemy masę zespołu 3580 kg. Cytuj
michal_k Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Dokładnie tak może być - właśnie na mocy podanego przeze mnie przepisu. Cytuj
Psuj Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Do auta z tego roku powinien byś w dokumentach nr homo, wariant i wersja. I wszystko by się zapewne wyjaśniło (jesli jest w katalogi). A nie uskuteczniacie pogadanki i wróżenie z fusów... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
blakop Napisano 5 Marzec 2018 Napisano 5 Marzec 2018 Psuju - z jednej strony masz rację. Z drugiej - warianty wynikające ze sposobu użytkowania pojazdu i tak nie będą w "cocku" zawarte. A tym samym i w katalogach zapewne. Niemniej jednak szkoda, że autor postu tych danych nie podał. Ale nie dziwmy się świerzakowi, że wariant i wersja to dane tak istotne, skoro nie jeden "stary" diagnosta tego nie wie... Przypominam. W Niemczech istnieją szeroko rozumiane modyfikacje możliwości użytkowych pojazdu w zależności od sposobu jego użytkowania. A ponieważ ocieracie się tu w dyskusjach o dwie różne sprawy podpowiem: 1. DMC pojazdu ciągnącego może być podwyższona w przypadku przystosowania do ciągnięcia przyczepy o dość luźno rozumiany nacisk na urządzenie sprzęgające (hak). Będzie to zazwyczaj wartość w w przedziale od 60 do 100 kg. 2. Dodatkowo, w niemieckich dokumentach wartość O1 (O2) uzależnia się nierzadko od wartości nachylenia drogi. I tak wartość standardowa jest zwiększana w stosunku do "najpopularniejszych" nachyleń - 8, 10 i 12% o odpowiednią wartość MMC przyczepy. Te dwa czynniki - czyli (w określonych warunkach za granicą): 1. ZMIANA SAMEGO DMC POJAZDU Z HAKIEM 2. ZMIANA W OKREŚLONYCH WARUNKACH MASY SAMEJ PRZYCZEPY NALEŻY BRAĆ POD UWAGĘ JAK KTOŚ OBLICZA O1 i O2 z tabliczki znamionowej. Cytuj
aboz Napisano 6 Marzec 2018 Napisano 6 Marzec 2018 1. DMC pojazdu ciągnącego może być podwyższona w przypadku przystosowania do ciągnięcia przyczepy o dość luźno rozumiany nacisk na urządzenie sprzęgające (hak). Będzie to zazwyczaj wartość w w przedziale od 60 do 100 kg. Z mojego doświadczenia wynika, że dolna granica to 35 kg i taka też wartość występuje w małych Oplach.Te dwa czynniki - czyli (w określonych warunkach za granicą):1. ZMIANA SAMEGO DMC POJAZDU Z HAKIEM Ale różnice w MMC zespołu wynikają z homologacji i są takie same dla pojazdów zarejestrowanych zarówno w kraju, jak i w rzeczonych Niemczech. Zresztą weryfikowałem kilkanaście tego typu przypadków z danymi ITS i w MMC/DMC zespołu ujęty jest nacisk na sprzęg. Cytuj
danielg539 Napisano 6 Marzec 2018 Napisano 6 Marzec 2018 ZMIANA W OKREŚLONYCH WARUNKACH MASY SAMEJ PRZYCZEPY Najciekawsze jest to, że nawet jak mamy wszystkie warianty mas w zależności od nachylenia drogi to i tak nie za bardzo jest jak wpisać to do DIP-u a tym bardziej do DR michal_k, jakie parametry trafiają w pola O1 i O2 jak podane są masy przyczep dla nachylenia 8% i 12% a ponoć może być jeszcze wariant z 10%? Cytuj
michal_k Napisano 6 Marzec 2018 Napisano 6 Marzec 2018 jakie parametry trafiają w pola O1 i O2 W 99% przypadków takie jak są w niemieckim DR w polach O.1 i O.2 (a nie te z adnotacji). Cytuj
blakop Napisano 6 Marzec 2018 Napisano 6 Marzec 2018 Ja bym zapytał inaczej - ilu z Was (Diagnostów) wypełniając DIP podaje wartości te z adnotacji, a nie z zasadniczych rubryk? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.