Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jest ktoś w stanie pomóc ustalić masy przyczep dla VW Passat 2012 r Kombi.

WVWZZZ3CZDE001337

Dane z TZ i DR (Belgia):

DMC pojazdu - 2120 kg

DMC zespołu - 3580 kg

P1/P2 - 1598cm3/77kW

 

Trochę się zamieszałem, bo w AutoKatalogu jest 750/1400, a na autocentrum jest 750/1600. Proszę o podpowiedź.

Napisano

Ja obstawiam 750/1600. Z odejmowania wychodzi 1460 a masa przyczepy prędzej może być większa a raczej nigdy mniejsza niż różnica mas z TZ.

Napisano

W VW się zdażało, że jest z dodawania było mniej, niż z TZ ale tego się nie praktykuje jak wiemy.

Napisano

Pamiętam o takim przypadku ale mi bardziej wyglądało to na błąd niż na świadome działanie producenta pojazdu.

Napisano

To nie błąd tylko w niemczech coś było, że jak pojazd miał hak to DMC wzrastało i przez to tak wychodzi. Ja też obstawiałem 1400 kg ale może jeszcze ktoś potwierdzi.

Napisano
To nie błąd tylko w niemczech coś było, że jak pojazd miał hak to DMC wzrastało i przez to tak wychodzi

Mogę prosić o wyjaśnienie jak Niemcy to kalkulowali?

Napisano

Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie ale w niemieckich brifach w uwagach czasami była wpisana większa DMC o kilkadziesiąt kg.

Napisano
była wpisana większa DMC o kilkadziesiąt kg.
przy wniesieniu do 12%.
Napisano

Dokładnie tak i stąd wychodziła ta niby niezgodność, że z dodawania DMC i O2 wychodziło mniej niż DMC zespołu o te właśnie kilkadziesiąt kg, jak w tym przypadku. Chociaż jak wiemy nie dodaje się.

Napisano
przy wniesieniu do 12%.

Nie za bardzo rozumiem dlaczego wzrost nachylenia drogi powoduje zwiększenie DMC ?

Napisano

@Danielu, przy wniesieniu o nachyleniu do 12% wg. ichnich przepisów możesz ciągnąć p-pę o większej masie powyżej 12% to co stoi w O.1 i O.2.

Napisano

Na pewno chodzi o 12% a nie o 8% jak w przypadku aut francuskich?

Napisano

Nie zawsze chodzi o nachylenie, ale o zapis w CoC w stylu "podczas ciągnięcia przyczepy F.1/F.2 + 75 kg, nacisk + 75 kg". Pewnie chodzi o wartość, która przypada na kulę. Przypominam kolegom, że od jakiegoś czasu ten przepis występuje również w Polsce:

 

"w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej i maksymalnej masy całkowitej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy"

Napisano

michal_k, przepis ten jest dobrze znany ale zagwozdka polega na tym, że DMC pojazdu = 2120, a DMC zespołu = 3580 to dlaczego masy przyczep 750/1400, jak DMC zesp - DMC poj = 1460? Z jakiej regulacji prawnej to wynika? Jeżeli to jakaś niemiecka wydumka to czy obowiązuje również w naszym kraju?

Napisano

Już o tym pisałem. W przypadku Opla i pojazdów z grupy VAG, DMC zespołu może być podniesione o pionowy nacisk na urządzenie sprzęgające i wynika to z homologacji pojazdu. W powyższym przypadku wynosi 60 kg.

Napisano

Czyli w tym konkretnym przypadku DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy wynosi nie 2120 a 2180 kg a skoro przyczepa może ważyć 1400 kg to otrzymujemy masę zespołu 3580 kg.

Napisano

Dokładnie tak może być - właśnie na mocy podanego przeze mnie przepisu.

Napisano

Do auta z tego roku powinien byś w dokumentach nr homo, wariant i wersja. I wszystko by się zapewne wyjaśniło (jesli jest w katalogi). A nie uskuteczniacie pogadanki i wróżenie z fusów...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Psuju - z jednej strony masz rację.

Z drugiej - warianty wynikające ze sposobu użytkowania pojazdu i tak nie będą w "cocku" zawarte. A tym samym i w katalogach zapewne.

Niemniej jednak szkoda, że autor postu tych danych nie podał.

Ale nie dziwmy się świerzakowi, że wariant i wersja to dane tak istotne, skoro nie jeden "stary" diagnosta tego nie wie...

 

Przypominam.

W Niemczech istnieją szeroko rozumiane modyfikacje możliwości użytkowych pojazdu w zależności od sposobu jego użytkowania. A ponieważ ocieracie się tu w dyskusjach o dwie różne sprawy podpowiem:

 

1. DMC pojazdu ciągnącego może być podwyższona w przypadku przystosowania do ciągnięcia przyczepy o dość luźno rozumiany nacisk na urządzenie sprzęgające (hak). Będzie to zazwyczaj wartość w w przedziale od 60 do 100 kg.

2. Dodatkowo, w niemieckich dokumentach wartość O1 (O2) uzależnia się nierzadko od wartości nachylenia drogi. I tak wartość standardowa jest zwiększana w stosunku do "najpopularniejszych" nachyleń - 8, 10 i 12% o odpowiednią wartość MMC przyczepy.

 

Te dwa czynniki - czyli (w określonych warunkach za granicą):

1. ZMIANA SAMEGO DMC POJAZDU Z HAKIEM

2. ZMIANA W OKREŚLONYCH WARUNKACH MASY SAMEJ PRZYCZEPY

 

NALEŻY BRAĆ POD UWAGĘ JAK KTOŚ OBLICZA O1 i O2 z tabliczki znamionowej.

Napisano
1. DMC pojazdu ciągnącego może być podwyższona w przypadku przystosowania do ciągnięcia przyczepy o dość luźno rozumiany nacisk na urządzenie sprzęgające (hak). Będzie to zazwyczaj wartość w w przedziale od 60 do 100 kg.
Z mojego doświadczenia wynika, że dolna granica to 35 kg i taka też wartość występuje w małych Oplach.
Te dwa czynniki - czyli (w określonych warunkach za granicą):

1. ZMIANA SAMEGO DMC POJAZDU Z HAKIEM

Ale różnice w MMC zespołu wynikają z homologacji i są takie same dla pojazdów zarejestrowanych zarówno w kraju, jak i w rzeczonych Niemczech. Zresztą weryfikowałem kilkanaście tego typu przypadków z danymi ITS i w MMC/DMC zespołu ujęty jest nacisk na sprzęg.
Napisano
ZMIANA W OKREŚLONYCH WARUNKACH MASY SAMEJ PRZYCZEPY

Najciekawsze jest to, że nawet jak mamy wszystkie warianty mas w zależności od nachylenia drogi to i tak nie za bardzo jest jak wpisać to do DIP-u a tym bardziej do DR :(

michal_k, jakie parametry trafiają w pola O1 i O2 jak podane są masy przyczep dla nachylenia 8% i 12% a ponoć może być jeszcze wariant z 10%?

Napisano
jakie parametry trafiają w pola O1 i O2

 

W 99% przypadków takie jak są w niemieckim DR w polach O.1 i O.2 (a nie te z adnotacji).

Napisano

Ja bym zapytał inaczej - ilu z Was (Diagnostów) wypełniając DIP podaje wartości te z adnotacji, a nie z zasadniczych rubryk?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.