Skocz do zawartości

Zmiana z ciągnika samochodowego na wywrotke ??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam was :) Mam małe pytanie czy można zrobić zmiany konstrukcyjne z ciągnika samochodowego na wywrotke ? Czy jest jakaś przeszkoda ??

Napisano
Trzeba wymalować numery na burcie

 

Na pewno? Może nie jest płaszczyzną jak na zdjęciu :P

Napisano

Wywrotka solo -nie ma problemu - gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana

Napisano
Wywrotka solo -nie ma problemu

Raczej tylko tak bez określania mas przyczep i masy zestawu.

gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana

Prawie zawsze tak jest że tylna belka nie jest przystosowana.

Napisano

'Prawie' robi różnicę, bo te ciągniki przebudowane albo zagraniczne z konstrukcją LOHR do przewożenia pojazdów, to przyczepy targają śmiało.

  • 5 years later...
Napisano

Dzień dobry,

lekko podepnę się pod temat:

W dniu 7.03.2018 o 11:58, IVVO napisał:

Wywrotka solo -nie ma problemu - gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana

Jak wygląda prawnie temat zmiany danych technicznych sam. ciężarowego aby mógł legalnie ciągnąć przyczepy? Fabrycznie brak odpowiedniej belki, zaczepu, wyprowadzeń elektryki/pneumatyki/ABS. Zakładając, że elementy te zostaną zamontowane "jak w fabryce" przez serwis mający PKD 45.20z, czy jest możliwość zmiany danych technicznych - MMC przyczepy z 3500kg na np 23700 kg (taka jest wartość dla samochodu z zaczepem z fabryki) i DMC zestawu z 29500 kg na 40000 kg?

Napisano

Coś mi się zdaje, że zdolność pojazdu do ciągnięcia odpowiednich mas/ciężarów jest domeną producenta tylko i wyłącznie. Skoro opuścił bramy fabryki jako nieprzystosowany do 23700 kg, to raczej ze zmian wyjdzie ZONK!

Napisano
4 minuty temu, roman1234 napisał:

czy jest możliwość zmiany danych technicznych - MMC przyczepy z 3500kg na np 23700 kg (taka jest wartość dla samochodu z zaczepem z fabryki)

Jest taka możliwość. Serwis dokonuje przebudowy wystawia odpowiednie oświadczenie, producent wydaje TZ z nowymi danymi a SKP zatwierdza zmianę

Problemem zwykle bywa koszt takiej zmiany, który już lata temu wynosił znacznie ponad 20000 PLN.

  • Polub 1
Napisano

Koszt zmian nie jest problemem, obawiam się aspektów prawnych. Ma znaczenie dla tematu to, że pojazd jako kompletny z zabudową jest dopuszczony do ruchu na podstawie dopuszczenia jednostkowego?

Napisano
19 minut temu, roman1234 napisał:

Koszt zmian nie jest problemem

Zatem poproś ASO o wycenę i o ocenę możliwości wykonania takiej zmiany a jak ASO potwierdzi taką możliwość to można konsultować się z WK jak oni to widzą.

Napisano

Już podjąłem częściowo takie kroki, chciałem zasięgnąć opinii praktyków, może ktoś miał taki temat.

Napisano
1 godzinę temu, roman1234 napisał:

może ktoś miał taki temat.

2 czy 3 razy były takie podchody ale wszyscy klienci wymiękli kasowo z powodu kosztów samej zmiany.

Napisano

To nie odbywa się poza ASO. Problemem w takich pojazdach nie jest montaż odpowiednich elementów, ale ich właściwe działanie, uzależnione w dużej mierze od odpowiedniego sterownika i jego programowania. A, że temat niszowy i w każdej marce inaczej wygląda, to nie wydaje mi się , żeby ktoś "z zewnątrz" zrobił to prawidłowo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.