Skocz do zawartości

Sprinter z urządzeniem WUKO


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podejść do badania w/w pojazdu. Jak dla mnie jest to zwykły samochód ciężarowy o podrodzaju van. Tylko to urządzenie na pace i podane w brefie wysokie ciśnienie. Musi mieć dozór TDT czy nie bo już głupieję. Temat o WUKO czytałem i już sam nie wiem bo np. pompa do betonu też zbiornika nie ma, a TDT musi być. Jak myślicie jak to ugryźć. W załączniku wrzucam skan brefu i tłumaczenia oraz link do podobnego wozu:

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-sprinter-kanalizacja-wuko-kret-dmc-3500-ID2bFRtm.html

5ae1a83437426_wuko001.thumb.jpg.b3fd1027769852a0661dfc84eb62b17a.jpg

5ae1a83447b3d_wuko1001.jpg.a333c02507623c8146748d6eed6f15b9.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dobrze. Powoli. Jak dobrze pamiętam, to w ichnich dowodach był kodowany rodzaj nadwozia (BB). Tu, w pierwszej kolejności należałoby się zastanowić nad szyframi SELBESTF. ARBEITSMASCH. i KANALREINIGER. No tymi pisanymi pod DAIMLERCHRYSLEREM, żeby nie było, że nie było, że klientowi bardziej o samochód specjalny się rozchodzi.

A teraz idę na kawę i poszukać czegoś zarazem o samochodach służących do obsługi przenośnych sra... Toi-Toii znaczy. I coś było przerabiane jeszcze o podobnej konstrukcji czyszczącej zwrotnice w tramwajowych szynach

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat o WUKO czytałem i już sam nie wiem bo np.[...]

W linkowanym temacie: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=268900#268900 będzie podany kolejny link,

w którym Mistrz Ciętej Riposty wielce wybujałym i jakże przemyślnie dosadnym tekstem w całości problem wyjaśnił:

 

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:

Czy to coś rozjaśni czy zaciemni?

:evil:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest tam o samojezdnej maszynie roboczej, oczyszczarce kanałowej. Czyli byście go zrobili jako specjalny sanitarny? Tylko co to za specjalny jak w każdej chwili można to dziadostwo wyciągnąć i już mamy busa ciężarowego. Wrzucam drugą stronę tłumaczenia. I co z tym dozorem. Potrzebny czy nie?

Wuko2.thumb.jpg.2ac9c938cc9bc3a2aea5dc531c760be5.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na razie wtrącę poza zasadniczym tematem, co dokładnie jest marką, co producentem, a co nazwą handlową w niemieckich dowodach. W tłumaczeniu widać wyraźnie. ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest na stałe zamontowane do konstrukcji pojazdu to trudno to uznać za ładunek.

A czy klient później będzie chciał "oszukiwać" to już nie Twoja sprawa.

 

Wyjąć urządzenie zawsze może. Ale musi zrobić zmiany konstrukcyjne wtedy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli byście go zrobili jako specjalny sanitarny?

- no taki, że sanitarny to nie bardzo, bo 'sanitarny' to do karetek jest jakby zarezerwowane, no do wynalazków medycznych bardziaj. Jak już to samochód specjalny o przeznaczeniu 599 inny*

* Pojazd, który na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, albo wyciągu ze świadectwa homologacji

albo zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, zakwalifikowano do danego podrodzaju pojazdu lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozjaśnienie. Czyli może być specjalnym. Ale co z tym dozorem bo nigdzie konkretów nie ma w tym temacie. Nie ma jednoznacznej opinii. Generalnie zbiornika z ciśnieniem tam nie ma, ale ciśnienie jest wytwarzane. W pompie do betonu zbiornika z ciśnieniem też nie ma, a dozór ma być.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj cierpliwie, bo jak na razie Cięta Riposta wlazła, cicho siedzi i nic nie pisze. Może za jakąś chwilę rozkręci się troszkę i przywali z grubej bomby! :evil:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sanitarny to nie bardzo, bo 'sanitarny' to do karetek

 

Faktycznie. Ale można się rąbnąć bo ten też do sanitarnych rzeczy.

 

[ Dodano: 11-03-2018, 12:48 ]

Cięta Riposta wlazła, cicho siedzi i nic nie pisze. Może za jakąś chwilę rozkręci się troszkę i przywali z grubej bomby! :evil:

 

A to całkiem możliwe bo jak na razie to nic nie rozjaśniła.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu należy na spokojnie uzgodnić z klientem co i jak. Porobić fotki łącznie z tabliczkami tego co na pace i do TDT-u zadać zapytanie. Nie wiem czy klient kuma bazę związaną z vatowskimi odliczeniami. Wiadomo, że jako specjalny, to na 'klasyczny VAT-1a' nie ma szans. Nie pamiętam tylko, czy jako specjalny inny*, na jakieś skarbowe ulgi się załapie. No to wszystko przed badaniem należałoby ugadać, poustalać, żeby uniknąć niespodzianek tak dla klienta jak i dla stacji przeprowadzającej 'porazpierwsze' badanie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porobić fotki łącznie z tabliczkami tego co na pace i do TDT-u zadać zapytanie.

No podałeś receptę ,jak wymieniona instytucja da czarno na białym to każdy będzie kryty .

Każdy przypadek rozpatrują indywidualnie ,jednemu się trafiło coś ala miksokret i po parametrach z tabliczki okazało się że podlega pod dozór .

Tylko jakoś sikawki strażackie nie podlegają pod dozór .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Nie wiem czy klient kuma bazę związaną z vatowskimi odliczeniami. Wiadomo, że jako specjalny, to na VAT nie ma szans. Nie pamiętam tylko, czy jako specjalny inny*, na jakieś skarbowe ulgi się załapie..

 

Tego to nie wiem. Inny do odliczeń chyba raczej nie z tego co pamiętam. Jest tam jeszcze problem miejsc siedzących w DR 2, a w rzeczywistości 3. Na razie pojechał i ma sobie to wyprostować. Jak by chciał ciężarowy no to zmiany konstrukcyjne na to wychodzi, opinia uprawnionego przedsiębiorcy o zmianach i ważenie pojazdu bo waga tam widać podana z urządzeniem. Dobrze kombinuje czy coś jeszcze?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz dobrze, tylko temat zmian może okazać się do zrealizowania wespół z PIMOTEM, a po takiej informacji to klientowi wszystkiego może się odechcieć! :evil:

Mowa o zapisie z 'warunków technicznych', gdzie pojazd ma spełniać wymagania na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Z naciskiem na zmianę rodzaju! Czyli krata w BB-VANIE, czyli siedzenie w BB-VANIE. I po zmianie! :evil:

2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowa o zapisie z 'warunków technicznych', gdzie pojazd ma spełniać wymagania na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Z naciskiem na zmianę rodzaju! Czyli krata w BB-VANIE, czyli siedzenie w BB-VANIE. I po zmianie! :evil:

 

No właśnie i jak teraz z tą zmianą na ciężarowy VAN bo o kracie to pisze że dla zarejestrowanego po raz pierwszy po 31.12.2016 czyli ten się nie łapie na pimot, a zmiany siedzeń nie będzie. Czyli można czy nie można na vana zrobić?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.