Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak podejść do badania w/w pojazdu. Jak dla mnie jest to zwykły samochód ciężarowy o podrodzaju van. Tylko to urządzenie na pace i podane w brefie wysokie ciśnienie. Musi mieć dozór TDT czy nie bo już głupieję. Temat o WUKO czytałem i już sam nie wiem bo np. pompa do betonu też zbiornika nie ma, a TDT musi być. Jak myślicie jak to ugryźć. W załączniku wrzucam skan brefu i tłumaczenia oraz link do podobnego wozu:

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-sprinter-kanalizacja-wuko-kret-dmc-3500-ID2bFRtm.html

5ae1a83437426_wuko001.thumb.jpg.b3fd1027769852a0661dfc84eb62b17a.jpg

5ae1a83447b3d_wuko1001.jpg.a333c02507623c8146748d6eed6f15b9.jpg

Napisano

Dobrze, dobrze. Powoli. Jak dobrze pamiętam, to w ichnich dowodach był kodowany rodzaj nadwozia (BB). Tu, w pierwszej kolejności należałoby się zastanowić nad szyframi SELBESTF. ARBEITSMASCH. i KANALREINIGER. No tymi pisanymi pod DAIMLERCHRYSLEREM, żeby nie było, że nie było, że klientowi bardziej o samochód specjalny się rozchodzi.

A teraz idę na kawę i poszukać czegoś zarazem o samochodach służących do obsługi przenośnych sra... Toi-Toii znaczy. I coś było przerabiane jeszcze o podobnej konstrukcji czyszczącej zwrotnice w tramwajowych szynach

Napisano
Temat o WUKO czytałem i już sam nie wiem bo np.[...]

W linkowanym temacie: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=268900#268900 będzie podany kolejny link,

w którym Mistrz Ciętej Riposty wielce wybujałym i jakże przemyślnie dosadnym tekstem w całości problem wyjaśnił:

 

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:

Czy to coś rozjaśni czy zaciemni?

:evil:

Napisano

Faktycznie jest tam o samojezdnej maszynie roboczej, oczyszczarce kanałowej. Czyli byście go zrobili jako specjalny sanitarny? Tylko co to za specjalny jak w każdej chwili można to dziadostwo wyciągnąć i już mamy busa ciężarowego. Wrzucam drugą stronę tłumaczenia. I co z tym dozorem. Potrzebny czy nie?

Wuko2.thumb.jpg.2ac9c938cc9bc3a2aea5dc531c760be5.jpg

Napisano

Tak na razie wtrącę poza zasadniczym tematem, co dokładnie jest marką, co producentem, a co nazwą handlową w niemieckich dowodach. W tłumaczeniu widać wyraźnie. ;-)

Napisano

Jeżeli jest na stałe zamontowane do konstrukcji pojazdu to trudno to uznać za ładunek.

A czy klient później będzie chciał "oszukiwać" to już nie Twoja sprawa.

 

Wyjąć urządzenie zawsze może. Ale musi zrobić zmiany konstrukcyjne wtedy.

Napisano
Czyli byście go zrobili jako specjalny sanitarny?

- no taki, że sanitarny to nie bardzo, bo 'sanitarny' to do karetek jest jakby zarezerwowane, no do wynalazków medycznych bardziaj. Jak już to samochód specjalny o przeznaczeniu 599 inny*

* Pojazd, który na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, albo wyciągu ze świadectwa homologacji

albo zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, zakwalifikowano do danego podrodzaju pojazdu lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale.

Napisano

Dzięki za rozjaśnienie. Czyli może być specjalnym. Ale co z tym dozorem bo nigdzie konkretów nie ma w tym temacie. Nie ma jednoznacznej opinii. Generalnie zbiornika z ciśnieniem tam nie ma, ale ciśnienie jest wytwarzane. W pompie do betonu zbiornika z ciśnieniem też nie ma, a dozór ma być.

Napisano

Czekaj cierpliwie, bo jak na razie Cięta Riposta wlazła, cicho siedzi i nic nie pisze. Może za jakąś chwilę rozkręci się troszkę i przywali z grubej bomby! :evil:

Napisano
sanitarny to nie bardzo, bo 'sanitarny' to do karetek

 

Faktycznie. Ale można się rąbnąć bo ten też do sanitarnych rzeczy.

 

[ Dodano: 11-03-2018, 12:48 ]

Cięta Riposta wlazła, cicho siedzi i nic nie pisze. Może za jakąś chwilę rozkręci się troszkę i przywali z grubej bomby! :evil:

 

A to całkiem możliwe bo jak na razie to nic nie rozjaśniła.

Napisano

Po mojemu należy na spokojnie uzgodnić z klientem co i jak. Porobić fotki łącznie z tabliczkami tego co na pace i do TDT-u zadać zapytanie. Nie wiem czy klient kuma bazę związaną z vatowskimi odliczeniami. Wiadomo, że jako specjalny, to na 'klasyczny VAT-1a' nie ma szans. Nie pamiętam tylko, czy jako specjalny inny*, na jakieś skarbowe ulgi się załapie. No to wszystko przed badaniem należałoby ugadać, poustalać, żeby uniknąć niespodzianek tak dla klienta jak i dla stacji przeprowadzającej 'porazpierwsze' badanie.

Napisano
Porobić fotki łącznie z tabliczkami tego co na pace i do TDT-u zadać zapytanie.

No podałeś receptę ,jak wymieniona instytucja da czarno na białym to każdy będzie kryty .

Każdy przypadek rozpatrują indywidualnie ,jednemu się trafiło coś ala miksokret i po parametrach z tabliczki okazało się że podlega pod dozór .

Tylko jakoś sikawki strażackie nie podlegają pod dozór .

Napisano
. Nie wiem czy klient kuma bazę związaną z vatowskimi odliczeniami. Wiadomo, że jako specjalny, to na VAT nie ma szans. Nie pamiętam tylko, czy jako specjalny inny*, na jakieś skarbowe ulgi się załapie..

 

Tego to nie wiem. Inny do odliczeń chyba raczej nie z tego co pamiętam. Jest tam jeszcze problem miejsc siedzących w DR 2, a w rzeczywistości 3. Na razie pojechał i ma sobie to wyprostować. Jak by chciał ciężarowy no to zmiany konstrukcyjne na to wychodzi, opinia uprawnionego przedsiębiorcy o zmianach i ważenie pojazdu bo waga tam widać podana z urządzeniem. Dobrze kombinuje czy coś jeszcze?

Napisano

Kombinujesz dobrze, tylko temat zmian może okazać się do zrealizowania wespół z PIMOTEM, a po takiej informacji to klientowi wszystkiego może się odechcieć! :evil:

Mowa o zapisie z 'warunków technicznych', gdzie pojazd ma spełniać wymagania na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Z naciskiem na zmianę rodzaju! Czyli krata w BB-VANIE, czyli siedzenie w BB-VANIE. I po zmianie! :evil:

2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.
Napisano

Mowa o zapisie z 'warunków technicznych', gdzie pojazd ma spełniać wymagania na dzień dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Z naciskiem na zmianę rodzaju! Czyli krata w BB-VANIE, czyli siedzenie w BB-VANIE. I po zmianie! :evil:

 

No właśnie i jak teraz z tą zmianą na ciężarowy VAN bo o kracie to pisze że dla zarejestrowanego po raz pierwszy po 31.12.2016 czyli ten się nie łapie na pimot, a zmiany siedzeń nie będzie. Czyli można czy nie można na vana zrobić?

Napisano

No tak myślę że można chyba że czegoś nie ogarniam, a w tym zawodzie łatwo o babola.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.