Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Wacek

Czy mogę ciągnąć taką przyczepę

Polecane posty

Wacek

Star 944 ma w dowodzie rejestracyjnym ma zapis, że może ciągnąć przyczepę o DMC 4500 a przyczepa D-46S która ma być ciągnięta ma DMC 5430 to rozumiem, że nie może ją ciągnąć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Art. 62.

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

Jednak to nie takie proste - każdy kontrolujący interpretuje to po swojemu

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

Do tego jeszcze trzeba dorzucić Ustawę o kierujących i Ustawę o transporcie drogowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek

był jeszcze taki pomysł klienta żeby dokonać zmiany w dowodzie rejestracyjnym przyczepy D-46S polegających na zmniejszeniu DMC przyczepy z 5430 kg do 4000 kg przy jednoczesnym spadku dopuszczalnej ładowności. Uświadomiłem klientowi że to nie możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Możliwe, tylko po co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek

Możliwe, tylko po co.

a w jaki sposób można zmienić tej przyczepie DMC ? rozmawiałem z naszym inspektorem i powiedział że nie można zmienić DMC na mniejsze

po co , bo wg mnie nie może ciągnąć tej przyczepy chyba, że się mylę to mnie popraw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Wacek, weź pod uwagę, że w ruchu drogowym obowiązują wartości rzeczywiste mas a nie parametry z DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
rozmawiałem z naszym inspektorem i powiedział że nie można zmienić DMC na mniejsze

Jakiś cienki ten inspektor albo rozmawialiście o zmianie DMC dla zmiany, bez wykonania zmian konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek
bez wykonania zmian konstrukcyjnych.

W takim razie napisz mi jakie można zmiany konstrukcyjne wykonać w przyczepie D-46S aby DMC się zmieniło , bo ja jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić.

 

[ Dodano: 13-03-2018, 15:32 ]

weź pod uwagę, że w ruchu drogowym obowiązują wartości rzeczywiste mas a nie parametry z DR.
Tak wiem , ale są tacy np ŻW co tego nie rozumieją i karzą kierowców , że ciągną taką przyczepę o wyższym DMC niż zezwala to adnotacja w pojeździe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Te przepisy nie są jednoznaczne i rozsiane w kilku miejscach (mówię już w stosunku do kierującego) Pisałem o tym kiedyś na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek

To może czy nie może ciągnąć ten star tą przyczepę , bo dzwoniłem do Komendy Ruchu drogowego i policjant odpowiedział stanowczo że nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po mojemu można ciągnąć! Francuzi w osobówkach dają margines zwiększający masę przyczepy w zależności od obiążenia pojazdu (ilości osób na pokładzie). Im lżej obciążony ciągnik tym więcej na przyczepę można. Wszystko ma się zamknąc w granicy dopuszczalnej masy zespołu pojazdów.

Gorzej jak ciągnik obciążony maksymalnie i przyczepa obciążona maksymalnie co powoduje przekroczenie parametru [F.3] w dowodzie. No takie moje zdanie.

Po drugie są takie dziwne zależności, że maksymalna masa jakiegoś parametru nie oznacza jeszcze dopuszczalnej.

To tak na szybko, bo idę na kawę.

No niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego takiej przyczepy na pusto nie można podpiąć do tego samochodu, bo dalej to jest to o czym Daniel539 wspomniał:

Wacek, weź pod uwagę, że w ruchu drogowym obowiązują wartości rzeczywiste mas a nie parametry z DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek
danielg539 napisał/a:

Wacek, weź pod uwagę, że w ruchu drogowym obowiązują wartości rzeczywiste mas a nie parametry z DR.

Ja jestem takiego samego zdania, ale ŻW tego nie rozumie i odpowiada mi , że DMC przyczepy jest 5430 a Star 944 ma w dowodzie rejestracyjnym zapis, że może ciągnąć przyczepę o DMC 4500 to nie może jej ciągnąć i weź tu tłumacz im

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Trudno! Mus prowadzić boje albo tłumaczyć, że w dowodzie rejestracyjnym STARA w rubryce [O1] podana jest masa maksymalna, a dopuszczalna wyniknie ze stosownego obciążenia przyczepy na drodze niepowodującego przekroczenia masy zestawu określonej STARA dowodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

A tak z ciekawości- to jest pojazd SZ RP?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
Trudno! Mus prowadzić boje albo tłumaczyć, że w dowodzie rejestracyjnym STARA w rubryce [O1] podana jest masa maksymalna, a dopuszczalna wyniknie ze stosownego obciążenia przyczepy na drodze niepowodującego przekroczenia masy zestawu określonej STARA dowodzie.

Też jestem tego samego zdania - prosty przykład ursusiak C330M ciągnący pustą przyczepę d50 lub d633. Na pusto idzie jak marzenie i nie raz się takie coś ciągało (albo ładunek to jakieś deski/styropian).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek

Już wiem dlaczego nie można ciągnąc tej przyczepy, bo w wojskowym dowodzie rejestracyjnym jest zapis Dopuszczalna masa całkowita przyczepy a w dowodach np cywilnych nie ma takiego zapisu tylko jest zapis maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca. Dlatego wojsko nie może ciągnąć tej przyczepy z uwagi na ten zapis DMC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
w dowodach np cywilnych nie ma takiego zapisu tylko jest zapis maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca

 

Ale znając te wartości można na podstawie warunków technicznych wyznaczyć masy dopuszczalne, które będą przekroczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
bez wykonania zmian konstrukcyjnych.

W takim razie napisz mi jakie można zmiany konstrukcyjne wykonać w przyczepie D-46S aby DMC się zmieniło , bo ja jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić.

Można zmienić środek ciężkości przyczepy i aby zachować stabilność tego pojazdu należy obniżyć DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RKaz

Zapis w DR.pojazdu określa ścisłe parametry ,dotyczące ciągnionej przyczepy ,jeśli ktoś próbuje tworzyć nowe Prawo,to moje gratulacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
Już wiem ...

Bardziej miałem na myśli ( nie wiem jak wygląda wojskowy DR) to:

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej

Polskiej, Policji, .....

 

[ Dodano: 14-03-2018, 11:18 ]

prosty przykład ursusiak C330M ciągnący pustą przyczepę d50 lub d633. Na pusto ....

Słaby przykład- o ciągnikach rolniczych tam nic nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek
3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej

Polskiej, Policji, .....

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: znam ten art. , ale zapis w dowodzie rejestracyjnym woskowym jest nie o masie całkowitej tylko o DMC i rozmawiałem też z inspektorem drogowym i powiedział że nie może ciągnąc tej przyczepy bo w dowodzie jest zapis Dopuszczalna masa całkowita przyczepy a nie maksymalna masa całkowita przyczepy a to zasadnicza różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Zapis w DR.pojazdu określa ścisłe parametry ,dotyczące ciągnionej przyczepy ,jeśli ktoś próbuje tworzyć nowe Prawo,to moje gratulacje

- ale jakie własne, a jest gdzieś ukryty głębszy sens tych gratulacji, to proszę rozwinąć za co z góry dziękuję bardzo.

 

ello_197.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
zapis w dowodzie rejestracyjnym woskowym jest nie o masie całkowitej tylko o DMC

Jak jest taki zapis, to faktycznie nie można stworzyć zestawu z tych pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To ja mam taką zagadkę. W dowodzie Małego Fiata takie są parametry dla przyczepki: [O.1] = 400 kg / [O.2] = 300 kg.

 

1. Czy mogę podpiąć przyczepę pustą o [F.1]/[F.2] = 500 kg przy [G] przyczepki wynoszącym 200 kg?

 

2. Czy mogę podpiąć przyczepę specjalną (agregat) o [F.1]/[F.2] = 400 kg przy [G] przyczepki = 400 kg?

 

3. Czy mogę podpiąć przyczepę specjalną (agregat) o [F.1]/[F.2] = 500 kg przy [G] przyczepki = 500 kg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Paprock, to trochę zły przykład, bo:

7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:.....

W przypadku pojazdów o DMC do 3,5t przepisy odwołują się do DMC a nie masy rzeczywistej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.