rewers Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 W mojej firmie wygląda to tak, że firma zajmuje się naprawami pojazdów. W większości klienci zostawiają pojazdy na konieczne naprawy, a później ja przejmuję pojazd i wykonuję badanie techniczne. Czasami zdarza się, że najpierw ja sprawdzam pojazd, a jeśli coś nie gra to pojazd przejmuje warsztat. Badanie z wynikiem N jest u mnie rzadkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 Badanie z wynikiem N jest u mnie rzadkością. Dlaczego? Skoro sam piszesz, że: Czasami zdarza się, że najpierw ja sprawdzam pojazd, a jeśli coś nie gra to pojazd przejmuje warsztat. Możesz w kontekście powyższych wypowiedzi rozwinąć swoją myśl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Możesz w kontekście powyższych wypowiedzi rozwinąć swoją myśl? Pojazd przed badaniem przyjeżdża na tzw. „sprawdzenie”, które jest dokonywane pod kątem przyszłego badania technicznego. „ Sprawdzenia” dokonują zazwyczaj mechanicy zatrudnieni w firmie. Jeśli w pojeździe są usterki to mechanicy naprawiają pojazd, lub klient naprawia pojazd na własną rękę. Później przyjeżdża, albo i nie przyjeżdża na właściwe badanie techniczne. Główną działalnością firmy są naprawy pojazdów, posiadamy kilkanaście stanowisk naprawczych, a skp to działalność uboczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Nie wiem po co robić z tego jakąś wielką tajemnicę, skoro większość stacji (jak nie wszystkie) działających w serwisach tak właśnie podchodzi do sprawy. Już nie wspomnę o flotach, z którymi podpisana jest współpraca. Dla mnie normalna procedura, a nie jakaś turystyka stosowana. Jest auto na terenie firmy i robi się wszystko aby klient był zadowolony i warsztat nie stracił. A ile razy przez linię diagnostyczną go się przetarabani... no komu to przeszkadza i z jakiego powodu? Tak, znam procedurę badania, która jest łatwa i prosta. Szkoda tylko, że jak dobra zmiana, tak samo nieżyciowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Główną działalnością firmy są naprawy pojazdów, u mnie też tak jest a skp to działalność uboczna a u mnie wręcz odwrotnie Jeśli w pojeździe są usterki to mechanicy naprawiają pojazd, l mechanicy naprawiają ale po BT z wynikiem N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 mechanicy naprawiają ale po BT z wynikiem N OK, ale po co dawać N, jak można naprawić pojazd i później dać P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Po co w ogóle dawać N jak można od razu dać P a potem naprawić...Takie pitulenie... Diagności szanujmy swój zawód i prestiż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Nie wiem po co robić z tego jakąś wielką tajemnicę, skoro większość stacji (jak nie wszystkie) działających w serwisach tak właśnie podchodzi do sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 OK, ale po co dawać N, jak można naprawić pojazd i później dać P. To właśnie do takich jak ty " diagnostów " mam największą pretensje. To przez was te zmiany!!! 2% N !!! 16 lub 21 zł było wam szkoda? Frajerstwo w najczystszej postaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 OK, ale po co dawać N, jak można naprawić pojazd i później dać P. jesteś genialny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 koledzy, czepiacie się rewers-a a przecież on to robi tak samo tylko odwrotnie , jakby z drugiej strony , widać są zadowoleni skoro firma ogromna i ma klientów, a działalność uboczną można przecież zamknąć bez szkody dla całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 To właśnie do takich jak ty " diagnostów " mam największą pretensje. To przez was te zmiany!!! 2% N !!! 16 lub 21 zł było wam szkoda? Frajerstwo w najczystszej postaci. Markers30 masz naturę policjanta, upierdzielić każdego kto ma niesprawny pojazd. A przecież w tym wszystkim nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby na drogach jeździły sprawne i bezpieczne pojazdy. Może dla Ciebie te 16 lub 20 złotych to są grosze, ale dla innych nie. Nie każdego w tym kraju stać na nowy samochód, a dla wielu własny środek transportu to warunek przetrwania od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca i przykro mi, że tego nie rozumiesz. Uważam, że jak będziesz miał takie podejście do tego zawodu, to doprowadzisz siebie lub twojego pracodawcę do ruiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 Chyba za bardzo bierzesz do siebie typowe pitolenie klientów na badaniu, że ich "nie stać"-słyszę to codziennie. Nie oszukujmy się. Wynik N to nie koniec świata. A naprawa takich podzespołów jak hamulce czy końcówki kierwonicze to żadne wielkie pieniądze, jak kogoś na to nie stać to przesiadka do transpotyu publicznego, a Ty swoim zachowaniem robisz dobrze wszystkim, tylko nie diagnostom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Marzec 2018 Share Napisano 18 Marzec 2018 koledzy, czepiacie się rewers-a a ... widać są zadowoleni skoro firma ogromna i ma klientów... Ależ skąd ... się nie czepiam, ale mam lepszy system... po co po naprawie P ? Przecież można przed naprawą dać P... klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni, bo nie będą musieli wydawać na naprawy i klientów przybędzie. Ktoś napisze - A co z warsztatem ? Warsztat zostanie wtedy działalnością uboczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 rewers, jak kogoś nie stać na utrzymanie pojazdu w stanie nadającym się do użytkowania, to powinien jednak zrezygnować z jego posiadania. To jest transakcja wiązana. Albo kupuję i stać mnie na ubezpieczenie, paliwo, naprawy itp., albo nie korzystam z własnego pojazdu. Często spotykam sie z sytuacją, że ktoś kupuje pojazd za wszystkie oszczędności i nie stać go już nawet na OC, o podstawowym serwisie nie wspomnę. Tylko czemu tak, skoro można kupić nieco starszy model, w lepszym stanie i mieć na te wszystkie dodatki. Odnośnie zmian PORD, komórka nadzoru TDT będzie wyrywkowo sprawdzać wyniki badań technicznych z ostatnich trzech miesięcy w zakresie min. analizy wyników z urządzenia do badania hamulców, analizatora spalin, czy dymomierza oraz zdjęcia. Ciekawe w jaki sposób stacje będą wykonywały te zapisy i je archiwizowały, czy przesyłały do programu SKP. Mam na myśli głównie stacje posiadające starsze urządzenia.Archiwizacja będzie się odbywać w urządzeniach (z wyjątkiem zdjęć) przez okres roku od dnia BT. Później można wyczyścić dane. Wymagania są takie, żeby przed wykonaniem pomiaru wpisać wszystkie dane pojazdu (nr rej., VIN, masy itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Może dla Ciebie te 16 lub 20 złotych to są grosze, W porównaniu z tym co sam napisałeś Chodzi o to, żeby na drogach jeździły sprawne i bezpieczne pojazdy. to są GROSZE. Uwierz mi, że naprawa pojazdu zdecydowanie więcej kosztuje (wymiana końcówek,klocków....) więc tych 16 lub 20zł właściciel pojazdu nie odczuje.... Zawsze może u mechanika się utargować na tą kwotę. Więc przemyśl to co napisałeś pod kątem żeby na drogach jeździły sprawne i bezpieczne pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yatsek Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Rewers napisał: "Później przyjeżdża, albo i nie przyjeżdża na właściwe badanie techniczne" Mam taką samą sytuacje ale właśnie dlatego przed wjazdem na warsztat po sprawdzeniu pod kątem badanie technicznego biorę dowód i daje N. Po naprawie P i opłata za poprawkę. Żeby klient moi się nie "rozmyślił" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Ta dyskusja dowodzi tylko temu, że dalej pozostaje zależność pracodawca-pracownik i na siłę stara się uszczęśliwić klienta. Gdyby diagnosta był urzędnikiem to "szczęście" klienta miał by gdzieś a tak gratisy, talony i przymykanie oczu dalej będzie standardem Jakoś nie chce mi się wierzyć, że kontrole TDT coś tu zmienią. Zresztą jak znam życie to sami kontrolujący będą mieli nikłe pojęcie o BT. W projekcie jako priorytet jest potraktowane wyższe wykształcenie kontrolujących a nic nie ma o stażu pracy jako diagnosta, ba nawet kontrolujący chyba nie będzie musiał posiadać uprawnień diagnosty. Czyli ciepłe posadki rozdano pod stołem W mojej ocenie to kontrolującym powinien być diagnosta z co najmniej pięcioletnim stażem + do tego jakiś dodatkowy egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Przedsiębiorcy będą niezadowoleni z nowych przepisów. Podwyżka cennika została odłożona na bliżej nieokreśloną przyszłość, a trzeba zapłacić jeszcze 3,50 zł opłaty jakościowej od badania. Czyli w gruncie rzeczy znowu przedsiębiorcy dostali w plecy. Dodatkowo TDT będzie super urzędem, którego budżet będą tworzyć przedsiębiorcy SKP. Około 60-70 milionów zł rocznie TDT narzeka ze wzrosły im koszty funkcjonowania, stąd te pieniądze dla nich na poprawę jakości badań. Ale przedsiębiorcom też koszty co roku rosną, to czemu dla nich obniżka o 3,50 zł od badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 to czemu dla nich obniżka o 3,50 zł od badania? To taka kara za niska jakość BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 gratisy, talony i przymykanie oczu dalej będzie standardem Gratyfikacje będą prawnie zakazane.trzeba zapłacić jeszcze 3' date='50 zł opłaty jakościowej od badania.Czyli w gruncie rzeczy znowu przedsiębiorcy dostali w plecy.[/quote']Kwota ta będzie stanowić koszt uzyskania przychodu, więc de facto nie będzie płacona przez przedsiębiorców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Gratyfikacje będą prawnie zakazane. Już na ten temat rozmawiałem z właścicielami SKP i stwierdzili, że za BT nie będzie gratisów ale będą za np. przekroczenie bramy firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 Przedsiębiorcy będą niezadowoleni z nowych przepisów. I nie tylko z kosztów,gratisów.... https://piskp.pl/najnowszy-projekt-pord-pismo-premiera-morawieckiego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar Napisano 20 Marzec 2018 Share Napisano 20 Marzec 2018 Rewers: jak dla mnie to ty jesteś zwykłą, nieuczciwą konkurencją, którą należy tępić. Mam również nadzieję, że niedługo popracujesz w zawodzie, bo odpowiednie służby cię wyeliminują. A poza tym twoje wpisy w tym wątku mogą łamać regulamin forum oraz zasady netykiety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Marzec 2018 Share Napisano 20 Marzec 2018 S.K.P-POZNAŃ, w zacytowanym fragmencie dobitnie pokazał jakie ma podejście PISK do diagnostów. Ja uważam, że za efekty pracy pracowników zawsze odpowiada tylko przedsiębiorca. Jeżeli przedsiębiorca nie jest zadowolony z pracy pracownika to kodeks pracy daje całą paletę kar jakimi można ukarać pracownika z karą dyscyplinarnego zwolnienia włącznie. Z racji tego, że po wprowadzeniu zmian właścicielom SKP finansowo się pogorszy z tytułu dodatkowych opłat jak i spadku wydajności diagnostów bo dokumentacja fotograficzna i archiwizacja danych zbierają czas jakoś z tego powodu nie płaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.