Skocz do zawartości

zmiana PORD


pawelbis

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Paprock napisał:

 bo większość z nas nadal chce w kilka chwil „przegląd” robić. Gdzie tam, żeby coś opisać w zaświadczeniu, gdzie tam żeby jakiś wydruk z analizy dołączyć. A na co, a po co...

 

 

Niestety tego również oczekują klienci, i ciężko przeforsować coś czego ludzie nie chcą. Dlaczego od tylu lat handlarze cofają liczniki? Bo ludzie pragną samochodów z "jedynką" na początku przebiegu. Po zaostrzeniu kar, zamiast się cieszyć że jest mniejsza szansa trafić na scofane auto to psioczą że nie da się już kupić auta z niskim przebiegiem, w sumie same wyjeźdżone te wozy. Tak długo ludzie okłamywali sami siebie że w to uwierzyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Rafi90 napisał:

Niestety tego również oczekują klienci, i ciężko przeforsować coś czego ludzie nie chcą.

Ludzie oczekują, że będą piękni, młodzi i bogaci. Rzeczywistość jest inna, a ponadto ci sami ludzi lubią użytkować przedmiot zwany autem, który niesprawny może doprowadzić do tragedii.

W związku z tym autem i potencjalną tragedią wymyślono instytucje przeglądu technicznego. Po wejściu Polski do UE sposób jego przeprowadzenia został w miarę ujednolicony na całym jej terenie. Jakoś nie słyszałem, iż obywatele innych krajów UE nie chcą przeglądów. A wiem co mówię bo mam kontakty z obywatelami innych krajów UE.

Idźmy dalej. Jeżeli niektórzy właściciele aut nie chcą droższych i prawidłowych przeglądów to zapewne też nie chcą płacić za OC. Zlikwidujmy obowiązkowe OC.

Zlikwidujmy wszystkie obowiązkowe podatki i składki bo przecież część ludzi tego nie chce.

A wracając do BT to jest one obowiązkowe od dziesięcioleci. Każdy kto kupuje auto godzi się na to, że m.in auto ma spełniać WT zawarte w Ustawie/Rozporządzeniu.

Ciekawe czy ci samy ludzie, którzy nie chcą BT wsiedli by do samolotu bez przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rafi90 napisał:

Tak długo ludzie okłamywali sami siebie że w to uwierzyli

Ponoć kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą...

7 godzin temu, radekd2 napisał:

A wracając do BT to jest one obowiązkowe od dziesięcioleci

Już do setki ten obowiązek dobija.

7 godzin temu, radekd2 napisał:

Ciekawe czy ci samy ludzie, którzy nie chcą BT wsiedli by do samolotu bez przeglądu

Jak na ironię z takiego samolotu nie tak dawno odpadły drzwi wyjścia awaryjnego a puki co nawet auta bez przeglądu drzwi nie gubią ;)

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kruhy84 napisał:

Ale na tej uczciwości badań nie zależy Państwu, nie zależy właścicielom stacji i nie zależy klientom stacji.

Zależy niektórym diagnostom. Może powinniśmy się dostosować do ogółu? 

To i konsekwencje rozkładamy na wszystkich. Nie ma że na drodze kierujący nie jest w stanie wymienić żarówki. Świadomie porusza się niesprawnym pojazdem, utrata PJ. Nie zyska popularności partia polityczna która odważy się na taki pomysł. Czemu tylko diagnosta ma być karany? Szef przytulił kasę, klient uzyskał co chciał, a diagnosta dostał po doopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

 Nie zyska popularności partia polityczna która odważy się na taki pomysł. 

Skp tez nie zyska przychylności ludzi próbując 'nawrócić Wisłę kijem'. skp musi sama na siebie zarobić a politycy nie a i tak się boją. System jest wadliwy i tyle.  Wg mnie tu jest sedno

Edytowane przez mariusz gruszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariusz gruszka napisał:

Skp tez nie zyska przychylności

Skp nie musiałaby walczyć o klienta, to klient szukałby skp gdzie sprawdzą rzetelnie, mało tego, na dzień dobry wyjeżdżał by z tekstem: - Panie sprawdzaj porządnie bo mi PJ zabiorą czy inną karę dopier..ą

Sam napisałeś że system jest wadliwy, i moim pomysłem na poprawienie tego jest właśnie kara dla diagnosty, przedsiębiorcy i użytkownika pojazdu. Będą się wszyscy 3 pilnować żeby było rzetelnie, a nie jak obecnie 2 pilnuje 1 żeby za dobrze nie sprawdzał. Gdzieś tam wyżej zaproponowałeś nie tylko podwyżkę ale jeszcze inne zmiany i bardzo fajnie, jednak wiem że jaki ten system by nie był to zawsze będą  pomysły jak go obejść. Uważam że należy zacząć od zmian które nie generują kosztów (z wyjątkiem tych dla właściciela badanego pojazdu bo będzie musiał naprawić)  a faktycznie przyczyniają się do poprawy stanu technicznego pojazdów. Niestety e-zaświadczenie tego nie zrobi, można je wystawić z wynikiem P nawet na pojazd rozjechany przez pociąg.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wojteczek napisał:

na poprawienie tego jest właśnie kara dla diagnosty, przedsiębiorcy i użytkownika pojazdu.

Nie za bardzo wiem dlaczego domagacie się kar na samych siebie a urzędnicy tylko teoretycznie odpowiadają za swe decyzje? Ten cały system jest do zaorania i tylko czekać jak to się stanie. Dla rządzących to żaden problem, bo doskonale wiedzą, w jakich powiatach nie ma nadzoru nad SKP i na jakich SKP klepie się wszystko jak leci. Do tego brak wzrostu cen za BT jeszcze bardziej rozszczelnia ten system. Gdy rządzący uznają, że miarka się przebrała i faktycznie czas na zmiany to wyślą NIK wraz z PG na kontrolę, która obnaży wady tego sytemu do poziomu, który uzasadni jego likwidację a wówczas z szuflady zostanie wyjęty super projekt, który sejm przegłosuje bez mrugnięcia okiem...

Pytanie kiedy to nastąpi? Analizy psychologiczne dowodzą, że pomysły i działania rządzących są przez przeciętnego wyborcę pamiętane prze 2 lata zatem jeśli zmian ma dokonać obecna władza to musi to nastąpić w tym lub przyszłym roku.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, danielg539 napisał:

Pytanie kiedy to nastąpi

Myślę że za 2 lata będziemy sobie pisać na forum ale już część poza tym zawodem. Niektórzy odejda z zawodu bo już dość lat w tym bagnie, a niektórzy bo zamkną ich stacje przez brak waloryzacji cennika i będą woleli szukać już pracy poza SKP.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bedzie sama waloryzacja cennika, to poczty będą sie miały jeszcze lepiej. A ci tzw. rzetelni będą mieć jeszcze mniej roboty 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej roboty ale jak np. po dwukrotnie wyższej cenie to może i tak więcej by zarobili. Musieli by mieć dwa razy mniej badań żeby wyszło na to samo co teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Solaris napisał:

to może

Oczywiście,  może się udo, a może się nie udo ... 😏

To może też, jakiś zakładzik jak w sts ?

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy możesz się z swoim czworonogiem założyć, jeśli go masz, bo i tak nie zrozumie, że nie obstawia się zdarzenia które już rozpoczęto.

 

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się zakładać teraz i czekać niewiadomo ile lat aż ktoś podniesie cennik. Czekać na zdarzenie które się nie odbędzie. To w STS też raczej nie przyjmują zakładów na zdarzenia których nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Solaris napisał:

Niektórzy odejda z zawodu bo już dość lat w tym bagnie, a niektórzy bo zamkną ich stacje

Ja już mam za sobą 3 zamknięcia SKP w których pracowałem (ostatnie 2 miesiące temu) i znów wracam do tego zawodu ale z coraz mniejszym entuzjazmem... W sumie to już mi się nie chce ale z drugiej strony to coś mnie pcha do powrotu na SKP. Już ponad 20 lat pracuje w tym zawodzie a po takim czasie już nie jest tak łatwo zmienić zawód bo szkoda nabytej wiedzy i doświadczenia. Najciekawsze jest to, że moje pobory w tym czasie wzrosły ponad 300% a cennik się nie zmienił - to jakiś fenomen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

czy Ktoś może powiedzieć co się zmieniło w BT  w/g ustawy z dnia 05-02-2024 art 141

i od kiedy wchodzi w życie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, canter napisał:

Dz. U. z dnia 05-02-2024  poz. 141

Zapoznaj się z pojęciami "tekst jednolity" i "obwieszczenie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, pablos napisał:

wydrukować oprawić i ma leżeć na SKP

A czasami nawet warto poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.