Paprock Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 A najwyżej jest i tak Oświadczenie Producenta O Danych Technicznych Pojazdu Niezbędnych Do Jego Rejestracji! (oczywiście dotyczy nowych samochodów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Miałem na badaniu cocki do samochodów sprowadzonych z Niemiec i w pozycji O1 zawsze stało jak w DR, mimo adnotacji dla 8% i zawsze tą wartość porównuję z katalogiem ITS. Można przyjąć, że O1 jest zawsze takie samo dla polskiego i niemieckiego DR.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Paprock - powtarzam - możesz dać przykład, że dane z tego dokumentu są inne niż dane z samej homologacji? Oczywiście w omawianym tu przez nas zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 (edytowane) Bieżące przykłady są obecnie dwa. Jeden tutejszy, a drugi w bliźniaczym problemie dotyczącym siedzeń. I wszystko wyjaśnił zacny @aboz, że nie klepiemy z niemieckiego ślepo, a pochylamy się nad zagadnieniem. Ustalamy, sprawdzamy, porównujemy! Edytowane 21 Wrzesień 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 2 godziny temu, danielg539 napisał: Praktyka dowodzi, że wartość z rubryki O1 w niemieckim DR jest uzyskana z odejmowania danych z TZ W wielu przypadkach nie dowodzi. Zaryzykowałbym, że we wszystkich nie dowodzi. 2 godziny temu, blakop napisał: la wielu pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy w Niemieckim DR jest też podawana informacja, że w przypadku podpięcia tejże, DMC pojazdu może wzrosnąć o tyle a tyle, a nacisk osi o tyle a tyle. Czy wtedy też należy do Polskiego DR wpisać te wyższe dane? Nie należy wpisywać (a szkoda, bo przydałaby się taka adnotacja). Należy jednak wiedzieć, że nasze warunki techniczne od jakiegoś czasu przewidują taką sytuację jak inne DMC i nacisk stosowane wyłącznie w czasie ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Paprock - ja pytam o krajowe pojazdy. Możesz wkleić przykład, że producent co innego pisze w danych do rejestracji a co innego jest w CoC? Michał - gdzie w naszych przepisach o tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, aboz napisał: Miałem na badaniu cocki do samochodów sprowadzonych z Niemiec i w pozycji O1 zawsze stało jak w DR, mimo adnotacji dla 8% i zawsze tą wartość porównuję z katalogiem ITS. Można przyjąć, że O1 jest zawsze takie samo dla polskiego i niemieckiego DR. Dokładnie ,dla niedowiarków , mam przed sobą, mogę wrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 14 minut temu, blakop napisał: Michał - gdzie w naszych przepisach o tym jest? Par. 3 ust. 6 pkt 1 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Dawniej była mowa tylko o nacisku, a teraz jest nacisk i MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 59 minut temu, blakop napisał: Paprock - powtarzam - możesz dać przykład On (Paprock) tak ma -musi trochę pomieszać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Wrzesień 2018 Share Napisano 22 Wrzesień 2018 11 godzin temu, blakop napisał: Możesz wkleić przykład, że producent co innego pisze w danych do rejestracji a co innego jest w CoC? - co i po co mam wklejać jak w Świadectwie/Certyfikacie Zgodności (CoC) nie ma podanych parametrów administracyjnych/dopuszczalnych, które obowiązują w kraju rejestracji, czyli w Polsce. Czyli w Polsce przy rejestracji nowego pojazdu należy przedstawić 'Oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów'. CoC zawiera 'masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy', a Oświadczenie 'masę własną pojazdu'. CoC zawiera 'technicznie dopuszczalną maksymalną masę zespołu pojazdów', a Oświadczenie 'dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów'. No jakiś sens tego oświadczenia przecież jest. Choćby taki, że unią unią a i tak mus być po naszemu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Wrzesień 2018 Share Napisano 22 Wrzesień 2018 Pozostańmy w kręgu osobówek i pozostawmy tą nieszczęsna masę własną, która nomen omen tylko my robimy inaczej niż reszta. Gdzie F3 było różne od MMCCP, albo F1 od DMC pojazdu? Masz takie przykłady? Chętnie się zapoznam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Na "tapecie" mam BMW E46. Dane z tabliczki: 2005 3680 1-920 2-1130 Wpisy w niemieckim dowodzie: O.1-720 O.2-1600 *ZU F.1/F.2: 2080 *zu O.1: 1800 BIS 8PROZ.STEIG. (do 8% wzniesienia) Czy przepisanie wartości z DR, z poz. O.2 będzie postępowaniem prawidłowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 wedle powyższych wpisów można wnioskować, że którą wartość wpiszesz i stosownie opiszesz będzie dobrze (chyba), ja jednak wpisałbym O.2 = 1600, F.1; F.2 = 2005. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 O ile z F.1/F.2 nawet nie próbowałbym kombinować, to już O.2 - 1600 budzi wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 zrobisz jak uważasz, na szybko przejrzałem kilka modeli tu http://autosotua.com/techniczne/ i raczej było 1600 lub nawet mniej, moja zasada, czy słuszna, nie wiem, niemniej jest tam jakaś unifikacja unijna kodów w dr, więc jak mam O.1 i wpisaną wartość, taką wpisuję i w nasze dokumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 A czy tak do końca ma to jakieś znaczenie 1600 lub 1800 - i tak ogranicza go zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 (edytowane) 1600 kg i 75 kg dodają na hak. Edytowane 25 Wrzesień 2018 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 4 godziny temu, laptop napisał: O.1-720 O.2-1600 Pomyliłeś O.1 z O.2. Podwyższone F.1 i F.2 stosowane jest wyłącznie w czasie ciągnięcia przyczepy. O.1 moim zdaniem 1600 kg będzie zgodne z katalogiem ITS i taka wartość powinna być wpisana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Wpisałbym 1600 5 godzin temu, laptop napisał: to już O.2 - 1600 budzi wątpliwości. Jakie wątpliwości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Dnia 25.09.2018 o 16:03, michal_k napisał: Pomyliłeś O.1 z O.2 Fakt, dzięki za czujność. 23 godziny temu, Mecher napisał: Jakie wątpliwości ? Wątpliwości zostały rozwiane Swoją drogą mają zacięcie z wpisywaniem wszystkich szczegółów do adnotacji w DR. U nich uważa się to za porządek, a u nas powoduje bałagan.? Dziś miałem poemat o usztywnionym zawieszeniu i jego charakterystyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Dnia 21.09.2018 o 20:31, duchu napisał: On (Paprock) tak ma -musi trochę pomieszać . No to proszę. Ciąg dalszy mieszania w dodatku po francusku. A na deser tłumaczenie. No to proszę po naszemu ustalić dane i wypełnić DiP co do parametrów mas przyczep. Do dyspozycji tabliczka, dowód, instrukcja i oczywiście klasyczna odejmowanka. Co kto lubi, co kto woli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 27 Wrzesień 2018 Share Napisano 27 Wrzesień 2018 No i w czym widzisz problem,masz wszystkie dane masz. No i tłumacz wszystko jak juz tłumaczysz: MAV: Masa własna. MTAC: Dopuszczalna masa całkowita. CMAE AR: Maksymalne obciążenie osi tylnej. MTRA: Dopuszczalna masa całkowita z przyczepą. Masy: patrz tabliczka identyfikacyjna producenta. Przeniesienie obciążenia: Gdy pojazd holujący nie osiągnął masy MTAC, możliwe jest przeniesienie tej masy na przyczepę. W żadnym przypadku nie należy przekraczać podanych wartości mas przyczepy i MTRA. Dla pojazdu holującego obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Należy przestrzegać wartości dopuszczalnego ciężaru przyczepy do Państwa samochodu. W każdym kraju należy bezwzględnie przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących dopuszczalnych mas przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.