Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzisiaj dostałem taką zagwozdkę - pompa do betonu ze Słowenii - TDT -OK - Na TZ 44000 F.1 - 32000 G. - 38000 . Czy w ogóle występować o odstępstwa przy takich niezgodnościach

pompa.thumb.jpg.2d0602cdda3bf51dfa2817e1832a9988.jpg

Napisano
ze Słowenii

 

Ze Słowacji.

 

F.1 - 32000 G. - 38000

 

Ile wynosi F.1 na tabliczce? Z dokumentów to wygląda na sytuację niemożliwą, by pojazd ważył więcej niż przewidział producent.

Napisano

Moment - wg tego DR maksymalna masa całkowita, czyli MMC (czyli nawet nie DMC!!!) jest wyższa od masy własnej pojazdu!!

W mojej ocenie DR posiada poważną wadę prawną i poprawienie tego jest dość miałką i nie oczywistą kwestią.

Są dodatkowe dokumenty? Jakieś CoC albo coś?

Na TZ tylko jeden rząd danych?

Napisano

W papierowym jest to samo co na plastiku - to że nie możliwa to dobrze wiem

Na TZ jeden rząd - 44000 / 9000/9000/13000/13000

Napisano

Ale może jest opis co znaczy ichnie [G], bo ja tam w jedność unijną nie wierzę. ;-)

Napisano

To masz problem... Kontakt z WK zalecam przed dalszymi krokami. DR jest zwyczajnie błędnie wystawiony.

Niemniej jednak warto gdybyś go wstawił.

Napisano

Czyli F.1 wynosi 44000 (oczywista omyłka w DR). Musi dostać odstępstwo na F.2 i G, gdyż samo G przekracza wartość dopuszczalną, a musi jeszcze dojść jakaś ładowność (choćby na kierowcę i pasażera). Odstępstwo może też być potrzebne na naciski.

Napisano

Pompa czy gruszko-pompa ? cztery osie to wygląda jak gruszko pompa.

 

Masa własna do ustalenia - może MB coś wie na temat tego "vozidla" ?

Napisano
Pompa czy gruszko-pompa ?

 

Co za różnica?

 

może MB coś wie na temat tego "vozidla"

 

A niby skąd? Przecież oni tylko podwozie wypuścili.

 

Michał - a dlaczego odstępstwo na F2? Już nie ograniczasz po prostu do wartości dopuszczalnej?

A już pomysł na odstępstwo na "G" to skąd??

Napisano
Co za różnica?

 

Pompo-gruszka by tyle nie ważyła chyba.

 

dlaczego odstępstwo na F2?

 

Bo F.2 zgodnie z warunkami może wynosić tylko 32 tony. A tutaj sama masa własna wynosi 38. Źle się wyraziłem z tym odstępstwem na G, bo to się "łączy" z F.2 (musi wynosić G + jakaś, choćby minimalna ładowność na osoby).

Napisano
maksymalna masa całkowita, czyli MMC (czyli nawet nie DMC!!!) jest wyższa od masy własnej pojazdu!!

ale skąd to zdziwienie - tak jest we wszystkich pojazdach :lol:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Napisałeś, że MMC jest wyższa od G - i tak być powinno zawsze. A tutaj w DR jest odwrotnie.

Napisano
Kontakt z WK zalecam przed dalszymi krokami. DR jest zwyczajnie błędnie wystawiony

Problem jest z tym iż nie wiem gdzie to będzie rejestrowane - to ta sama firma co od Arocsa - pojazd na handel - czy w ogóle rozpoczynać badanie - jeśli w takiej formie wysłał bym zaświadczenie na odstępstwa do Ministerstwa to chyba nie jeden dostał by zajadów ze śmiechu - na razie kazałem im udać nie do przedstawiciela MB - może coś mają na temat tego pojazdu - ale bardziej rzetelnie było by do CIFY - bo to oni wykonali zabudowy i z II etapu mają dane bo na razie to lipa

Napisano
ale bardziej rzetelnie było by do CIFY

 

I tam należy uderzać. MB niewiele Ci powie.

Napisano
MB niewiele Ci powie
Chyba, że sprzedali pojazd kompletny, to jakieś dokumenty z drugiego etapu przez nich przechodzą.
Napisano
Chyba, że sprzedali pojazd kompletny,

Nawet jak sprzedali kompletny to bez homo. Kiedyś w nówce pomnie na 4-oście robiłem dopuszczenie jednostkowe. Z Cify miałem wszystkie potrzebne dane łącznie z wysokością położenia środka ciężkości a wymiarach i masach nie wspominając.

Napisano

A nie można go porostu zważyć ? w końcu w dowodzie zagranicznym tez może być błąd. :?:

Napisano

Firma zważyła go - nie wiem przy jakich parametrach gdyż nie byłem przy tym - czy z pełnym wyposażeniem czy coś tam pozdejmowali - ale i tak wyszło 35480kg - ktoś to cudo dostanie do rejestracji bo klient kupił już bez rejestracji i sam resztę będzie załatwiał

Napisano

No to odstępstwo na F.2, naciski ? i chyba tyle ? - z ciekawości jaki długi rurociąg ?

Napisano

42 metrowa CIFA na podwoziu Actrosa, którą kiedyś miałem na BT ważyła ponad 31 t - ta pewnie ma dłuższy wysięgnik.

  • 4 months later...
Napisano

Ta sama firma szuka kto zrobi badanie pompy F.1 38000, G.38000 bez odstępstw - Opole i okolice - więc troszeczkę wnikliwości nie zaszkodzi

  • 1 year later...
Napisano

Odgrzeję temat. Gruszko-pompa - jak należy określić? Ciężarowy pojemnik, czy specjalny?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.