Skocz do zawartości

Badanie techniczne Anglika


Barti23

Rekomendowane odpowiedzi

No przecież to widać kiedy co i kto napisał. Zgadzasz się z tym uzasadnieniem, negujesz je, masz własne zdanie, czy ot tak sobie klikasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na dzień dobry każdy powiedzmy kurier też powinien wtedy dostać odstępstwo, co?

LIczba przesyłek kurierskich w skali kraju na pewno jest większa niż liczba odbieranych kanek mleka w dzisiejszych czasach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stoi na przeszkodzie by takie uzasadnienie we wniosku o odstępstwo wpisać również dla pojazdu pocztowe, kuriera....... Ja widzę duże szanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2018 o 21:54, blakop napisał:

cysterna do mleka

 

Dnia 12.05.2018 o 07:37, markes30 napisał:

Mleko w 'kankach"

Jako humor , owszem ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś to już w sumie odstępstwo niepotrzebne :)

 

A swoją drogą dzięki za czujność Janusz - bo  się nam nagle z cysterny kanko zrobiły - faktycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,samochód zarejestrowany na terytorium RP z kierownicą po prawej stronie przyjeżda na badanie okresowe co wpisujemy w zaświadczeniu .pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak powinno być:konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak powinno być, żeby wpis pokrywał się ze stanem faktycznym.

Z fona klikam, jednak nie za bardzo pasuje mi ten wpis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak rozpędziłem się. Wszystko z tą notką OK. W sumie w punkcie ósmym mamy notki dwie:

1. informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

2. informację pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu)

Mi osobiście przeszkadza w tych notatkach brak konkretnego info co do punktu pierwszego o "przebudowie pojazdu w zakresie świateł i pola widzenia w lusterkach" do ruchu prawostronnego. No, ale może źle ten zapis rozumiem, źle czytam, Nie wiem.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki też się zastanawiałem się nad zrozumieniem tego wpisu >:( brak info o światłach ...Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Paprock napisał:

Mi osobiście przeszkadza w tych notatkach brak konkretnego info co do punktu pierwszego o "przebudowie pojazdu w zakresie świateł i pola widzenia w lusterkach" do ruchu prawostronnego. No, ale może źle ten zapis rozumiem, źle czytam, Nie wiem.

jeżeli istnieje jakikolwiek wpis o przystosowaniu angola do naszych przepisów to jest jednoznaczne, że w dniu badania tak BYŁO, sprawdzenia i oceny dokonywał diagnosta, a poza tym teraz Ty sprawdzasz i weryfikujesz stan na dany moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze można powiedzieć, że jak tak było, to znaczy że było i wszelkie wpisy, notatki, adnotacje są niepotrzebne. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Logicznie myśląc to wpis " pojazd konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego ( z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

nie jest prawdą.Na badaniu ten pojazd nie jest już przystosowany do ruchu lewostronnego z uwagi na światła i ewentualnie lusterka i światło przeciwmgielne tylne jeżeli jest jedno.Chyba w Wielkiej Brytani tego pojazdu używać nie możemy. To jest rozważanie filozoficzne, ale ciekawy jestem co inni myślą na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że tu chodzi o słowo "konstrukcyjnie ",bo nadal ma kierownicę po prawej stronie. A przez zmiany reflektorów,św.przeciwmgielne,lusterka przystosowano do ruchu prawostronnego.

To nie znaczy że zapisy w zaświadczeniu są trochę filozoficzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rozumię, że konstrukcyjnie tak ale poprzez przystosowanie niekonstrukcyjne pojazdu do ruchu prawostronnego poprzez ten wpis stwierdzamy, że ten pojazd

dalej jest przystosowany do ruchu lewostronnego co nie jest zgodne z prawdą.Brak jest udokumentowania, że ten pojazd dopuszcza się do ruchu prawostronnego

po dokonaniu zmian których nie określa się jako konstrukcyjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zoro napisał:

.Brak jest udokumentowania

jaki brak udokumentowania, to wykonanie badania przez diagnostę i wystawienie zaświadczenia o pozytywnym wyniku tegoż badania to co? jakieś plewy? , młynarz sprawdzał i oceniał, czy uprawniony diagnosta?:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym był tam zaraz złośliwiec, co nie,  ale w dobie internetu można sobie cokolwiek odmienić. Choćby przez przypadki  wyraz  "rozumieć"!

 

A co do sedna, to cóż. Informacja podawana w zaświadczeniu ma służyć temu, aby WK wiedział czy pojazd miał przekładkę lub jej nie miał i zapodał w w dowód słuszną adnotację:

 

30) w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: 



„KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

albo:

„POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu)

– dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Pytanko: Pojazd zarejestrowany po raz pierwszy przed 1981 roku. Kierownica z prawej strony, sprowadzony z USA?? Co wymagać?? Jak do tego podejść?? 

 

Edytowane przez mr.kajak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to za badanie? Przed pierwszą rejestracją, czy zwykłe okresowe kolejne?

Po dacie pierwszej rejestracji, to żadne wytyczne go nie obowiązują tak jak dla "angoli".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mr.kajak napisał:

Jak do tego podejść??

do czego?

 

6 minut temu, mr.kajak napisał:

Co wymagać??

to co określają warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze badanie z za granicy. Nie wymagam ani kategorii M1, ani dokumentu potwierdzającego, że pojazd był zarejestrowany na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodać w zaświadczeniu informację, że kiera po prawej i po sprawie. Tak jak mówi objaśnienie do zaświadczenia w punkcie ósmym.

 

Tylko skąd zza wielkiej wody info o dacie pierwszej rejestracji. Jest jakiś dowód amerykański, czy coś podobnego?

Chętnie bym zobaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, aboz napisał:

do czego?

 

to co określają warunki techniczne.

 

Nie zapychaj forum..... z takimi odpowiedziami. 

 

Klient ma przyjechać dopiero, mówi że dowód jest z zza wielkiej wody. Dlatego przygotowuję się co wymagać.  Ale w tym roczniku widzę, że chyba będzie to najzwyklejsze badanie okresowe po raz pierwszy tylko z zapisem, że kierownica po prawej. 

Edytowane przez mr.kajak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.