Skocz do zawartości

Opłata za badanie samochodów o DMC powyżej 3.5 t


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie mam pytanko: czym się sugerujecie określając cennik przy badaniu okresowym ciągnika siodłowego dwu osiowego.Pytam bo z tymi pojazdami jest różnie czasamo mają wpisaną DMC różną tzn.te same pojazdy mogą mieć np.dmc-16 t lub 18t lub nie ma żadnego wpisu w dowodzie rejestracyjnym

 

[ Dodano: Wto Cze 28, 2005 4:28 pm ]

hmm..widzę że nikt niechce mi odpisać :( a sprawa jest bo klienci czasami dzwonią i pytają ile za taki przegląd.Dzieje się tak dlatego że cennik jest uzależniony od DMC w dowodzie rejestracyjnym oczywiście, ale w przypadku ciągników samochodowych to z DMC jest różnie bo różnie się ją kiedyś wpisywano...pamiętam jak diagnosci sumowali dop.naciski, poźniej można było wpisywać tylko 16 t, później dla ciągników siodłowych nieokreślano wogóle a teraz jest 18t..także dla takiego samego samochodu dmc może być różna a co za tym idzie i opłata różna.Więc w jaki sposób okreslacie pozycje w cenniku? Pozdrawiam jak się komuś nudzi to proszę o odpowiedz:)

  • 4 weeks later...
Napisano

Temat jest bardzo ważny a od miesiąca nikt go nie podejmuje.

 

Otóż my robimy o tak; jeśli DMC jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym, oczywista sprawa do 16t. 153 zł. powyżej 16t. 176zł, jeśli jednak nie ma wpisu lub jest dmc zestawu wtedy odczyt z tabliczki znamionowej i analogiczna sytuacja.

 

Zdarza się jednak tak że za dwa identyczne pojazdy pobiera się różne stawki bo mają różne zapisy w dowodach rejestracyjnych. I tu jest problem.

Napisano

Zapewne masz na myśli głównie ciągniki siodłowe, regułą jest że na tabliczce znamionowej wartości są powyżej 16 ton i w przypadku braku zapisu DMC w dowodzie rejestracyjnym zawsze legalnie pobieramy 176,-.

  • 2 weeks later...
Napisano

My kierujemy sie wpisem w dowodzie rej., a jezeli nie ma to Katalogiem ITS i do tej pory nie mielismy reklamacji ze strony wlascicieli pojazdow. Pozdrowienia dla Wszystkich.

Napisano

Tak a'propos - jak oceniacie katalog ITS'u dot. danych technicznych ? Nie wiem, co na ten temat sądzić ...

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Bieda, bieda i jeszcze raz bieda... mam kat. ITS z 2000 roku. Jest tylko poj. sil. , dmc, masa własna . ilość miejsc, kod paliwa, max. nacisks i nic więcej. Ani mocy silnika, nac. poszczególnych osi, i jest dużo braków. Firma wywaliła 250 pln i prawie żadnej korzyści.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
:D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

To co podaje katalog ITS 2000, nie dosyć że masę braków (puste rubryki) to jeszcze niezliczona ilość niezgodności ze stanem faktycznym.

Napisano

całkowita prawda typowy bubel za wielkie pieniądze - wstyd

  • 2 weeks later...
Napisano

Opłata zgodnie z dowodem rej. jeżeli brak wpisu pozostaje tabliczka znam.

Napisano

A gdzie prawa konsumenta ?????????? A reklamować bubel do poprawki i niech kaśe oddają

Powielili to co bylo w starym katalogu i sie szczycą ze jest nowy

Napisano

nawet jeśli brakuje wpisów to od razu widać ile taki ciągnik może miec. ja przynajmniej nie mam z tym problemu. pierwsza sprawa jeśli pokażesz klientowi, że się wahasz lub że nie jesteś czegoś pewien to już przepadłwś.

  • 3 years later...
Napisano

w celu odświeżenia tematu

przed chwilą był u mnie CHEVROLET SUBURBAN, dmc 3650, rodzaj pojazdu - samochód osobowy, policzyłem go z poz. 1.3, w związku z powyższym mam pytanie, czy tez mieliście takie kwiatki?

Napisano
w celu odświeżenia tematu

przed chwilą był u mnie CHEVROLET SUBURBAN, dmc 3650, rodzaj pojazdu - samochód osobowy, policzyłem go z poz. 1.3, w związku z powyższym mam pytanie, czy tez mieliście takie kwiatki?

 

Wg mnie powinno być 1.2, ponieważ to sam. osobowy

Napisano
dmc 3650, rodzaj pojazdu - samochód osobowy

 

A czy samochód osobowy może mieć powyżej 3,5 t?

 

Nie jestem pewien, trzeba by zajrzeć do rozporządzeń homologacyjnych. Jutro w pracy sprawdzę.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

No właśnie,sam jestem bardzo ciekawy jak to wygląda.W prawku jest tylko ograniczenie co do ilości miejsc.Sprawdz to,bo w Tobie tylko nadzieja.Pozdro

Napisano

W definicji kategorii pojazdu w przypadku samochodu osobowego jest tylko mowa o miejscach. Także wydaje się że za badanie 98 + 1

Napisano

Aha... Tom ma rację. Nigdzie nie ma określonego tonażu osobówki więc nie ma problemu i opłata też jak za autko osobowe. Oczywiście sprawa dotyczy tego konkretnego przypadku, żeby zaraz ktoś Stara nie przerabiał na osobówkę :D

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
wymagane również uprawnienie SKP "C" lub okręgowa

 

Bardzo cenna uwaga

Napisano
w celu odświeżenia tematu

przed chwilą był u mnie CHEVROLET SUBURBAN, dmc 3650, rodzaj pojazdu - samochód osobowy, policzyłem go z poz. 1.3, w związku z powyższym mam pytanie, czy tez mieliście takie kwiatki?

 

Jeżeli przeczytasz dokładnie pkt 1.2 to doczytasz, że ograniczenie 3,5 t dotyczy samochodów ciężarowych - samochody osobowe nie mają ograniczenia tonażowego :)

Napisano

Nie pasowało mi, że M1 ( osobowe ) mogą być powyżej 3,5T, więc trochę poszukałem i:

 

Dz.U. Nr 32:

 

„* Kategorie są określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie

homologacji typu pojazdow samochodowych i przyczep.”

 

 

I w tym Dz.U. jest odwołanie do dyr. Rady 70/156/EWG z późn. zm. czyli dyr. 2005/66/EWG:

 

„Artykuł 2

 

Definicje

 

Do celów niniejszej dyrektywy stosuje się następujące definicje oraz definicje określone w załączniku I pkt 1:

 

1) "pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy kategorii M1 w rozumieniu art. 2 dyrektywy 70/156/EWG i załącznika II do tej dyrektywy, o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony, oraz każdy pojazd silnikowy kategorii N1 w rozumieniu art. 2 dyrektywy 70/156/EWG i załącznika II do tej dyrektywy;”

 

więc uważam, że M1 nie może przekroczyć 3,5T, no chyba, że w USA

I co Wy na to? Przyjmuję każdą sugestię. A może ma ktoś wgląd do świadectwa Homologacji?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.