Skocz do zawartości
Robert27

Aixam L6e

Rekomendowane odpowiedzi

Robert27

Witam przyjechał dzis na  OBT  Aixam  Uv53  Pierwsza Rejestracja  w 28.04.2017  kat L6e  G 425 kg  F.1 675 kg  Silnik Diesla 479 cm3  MOc 6kW  homologowany wg e2* 168/2013 pojazd kupiony w polskim salonie. Moje Pytanie czy Moge zrobic OBT z Pozytywnym wynikem ? Na pierwszy rzut oka  nie pasuja masy ? Docztałem w rozporządzeniu i telefonie do WK że wszystko jest ok. nr homo e2*168/2013*00003*00  DZieki za pomoc mam mieszne uczucia

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mar2911

Z tego co pamiętam L6e - czterokołowiec lekki - 350kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

MożePrzechwytywanie.JPG.478273a6aff5a5a73973c07c5c2bf298.JPG coś takiego się przyda.:bye:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mar2911
Cytat

Konkretnie co nie pasuje?

 

Konkretnie to masa własna do kategorii pojazdu. Chyba o to autorowi chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Sądząc po dacie pierwszej rejestracji i numerze homologacji, to ten czterokołowiec łapie się pod wymagania tu opisane:

 

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.17)) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.18)).

 

No nie ma innej rady jak tylko rozpracowywać te paragrafy. ;-) 

 

Od siebie dodam, że mi tam z tymi parametrami Aixama wszystko się zgadza. ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sojer1disco
6 godzin temu, Robert27 napisał:

? Na pierwszy rzut oka  nie pasuja masy ?

Jeżeli jest to czterokołowiec lekki to moc także się nie zgadza. Co jest wpisane w dowodzie, jeśli kategoria L6e, to w rubryce rodzaj poj. -powinno być "czterokołowiec lekki".

Czasami są błędy w DR, sam miałem przypadek że zamiast "Samochód Osobowy" wpisano "Pojazd Sanitarny"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Moc jest Ok to jest silnik Diesla to może mieć taka moc i pojemność 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czy ktoś z zabierających tu głos mógłby wskazać skąd czerpie info na temat parametrów czterokołowców, szczególnie takich danych jak moc silnika oraz masy i ładowność?

 

1 minutę temu, Robert27 napisał:

Moc jest Ok to jest silnik Diesla to może mieć taka moc i pojemność 

 

Pozostałe parametry też są zgodne z rozporządzeniem 168/2013, o którym było wyżej.

To znaczy z jego XI załącznikiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Tez tak myśle ze wszystko jest zgodne z tym załącznikiem dlatego zrobiłem OBT z wyn P termin na rok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

I bardzo dobrze zrobiłeś. Pisałem wyżej, że dla mnie wszystko było OK z tym pojazdem.

Tak tylko jeszcze z ciekawości dopytam ile miał miejsc do siedzenia i czy nadwozie tego Aixama łapało się pod hatchback'a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
4 godziny temu, sojer1disco napisał:

jeśli kategoria L6e, to w rubryce rodzaj poj. -powinno być "czterokołowiec lekki".

 

Nigdy w życiu. Czterokołowiec lekki to podrodzaj, a rodzaj to "samochodowy inny".

 

 

Pojazd w tym temacie nie spełnia definicji z art. 2 PORD oraz par. 9e warunków technicznych. Ale przepisy unijne "ważniejsze".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No wygląda na to, że rozporządzenia unijne ważniejsze. Podobnie jak w tamtym temacie: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12541-czterokołowiec-l7e-b1/&do=findComment&comment=243170

 

No nie ma innej rady jak się przestawiać i analizować dokładnie, który czterokołowiec po jakiej homologacji dopuszczony/zarejestrowany.

Nie wiem czy jest sens wytykać czego nie spełnia czterokołowiec z polskich przepisów skoro polski przepis przywołuje rozporządzenie unijne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Tak miał dwa miejsca i "łapał" się pod hackbacka tak myśle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No OK. Dzięki. Tak tylko dopytuję pod kątem tego rozporządzenia unijnego. Nie ukrywam, że dla mnie taki pojazd, rejestrowany w ubiegłym roku, byłby nowością na stacji.

A tak, to może coś zostanie w łepetynie. :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Dla mnie również był nowością na pierwszy rzut oka chciałem go wywalić za te masy i l6 które nie pasowało kilku telefonach i odczytaniu rozporządzenia jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

Mam pytanie a jaką opłatę pobrać w tym przypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

§ 9e. W przypadku czterokołowca moc silnika nie powinna przekraczać 15 kW, a w przypadku czterokołowca lekkiego moc silnika innego niż o zapłonie iskrowym nie powinna przekraczać 4 kW.

 

Czy dla L6e z zapłonem iskrowym mamy inne wymagania?

W rozporządzeniu 168/2013/EU znalazłem takie wymagania:

 

 

L6e.jpg

Ciekawi wymaganie pojemności dla silnika CI (ZS) <=500cm3 jeśli jest częścią konfiguracji napędu pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Uznajemy te wymagania dla czterokołowców które wkleiłeś z rozporządzenia 168/2013.

Już od dawna nie należy brać na poważnie tych definicji czterokołowców zawartych w Prawie o Ruchu Drogowym czy w Warunkach technicznych

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Ja uznaje pod warunkiem że mam czytelnie potwierdzone (np: świadectwo homologacji) że pojazd jest sklasyfikowany do tej konkretnej kategorii. Jeśli jest to stosujesz się do unijnego rozporządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.