Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Naczepa z Francji i dwa nr. VIN


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich  :516:

Od niedawna podjąłem pracę jako diagnosta na OSKP i na przywitanie dostałem dość ciekawy przypadek na badanie...

Naczepa nooteboom sprowadzona z Francji, która posiada dwie różne tabliczki znamionowe (jedna oryginalna z logo producenta, druga raczej nabita przez kogoś tzn. krzywo, brzydko itd :evil: )

oraz na ramie dwa różne nr. VIN odpowiednio do tabliczek ( jeden czytelny, drugi nie).

Ja widzę to tak, że pierwszy oryginalny nr VIN był nieczytelny i ktoś wystąpił o nadanie i wybicie nowego, który to zgadza się z tabliczką (ta nieoryginalna) oraz dowodem francuskim.  Dzwoniłem do rzeczoznawcy, który stwierdził, że nie jest to żaden problem i może wystawić dokument stwierdzający wiarygodność tego drugiego czytelnego nr. VIN.

Z racji tego, że moje doświadczenie jest znikome proszę o zabranie głosu tych bardziej doświadczonych  ;)

Dodam jeszcze tylko, że naczepa platforma jest rozsuwana (długość 25m) i będziemy robić odstępstwo.

Napisano

No a jest jakiś VIN wpisany w papiery tejże przyczepy. Może był to kilkuetapowy wyrób. Loga, nazwy, numery homologacji powypisywane?

 

Miałem kampera z trzema tabliczkami i jakoś do papierów którąś dopasowałem.

Ale miałem też przypadki szachrajstwa związanego z numerami i tabliczkami.

Napisano

Tabliczek może być i kilka - w związku z kolejnymi etapami kompletacji i zabudowy. Ale kwestia nr VIN - zarówno na TZ jak i ramie jest tutaj zagadkowa myślę.

 

Napisano
Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał:

No a jest jakiś VIN wpisany w papiery tejże przyczepy.

 

 

Jest wpisany ten drugi czytelny i z tym nr VIN jest ta druga tabliczka bez logo producenta...

 

Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał:

 Może był to kilkuetapowy wyrób.

 

 

Dzwoniłem do przedstawiciela producenta i stwierdził, że raczej nie.

 

Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał:

 Loga, nazwy, numery homologacji powypisywane?

 

 

nr. homologacji - nie

Myślicie, że pismo od rzeczoznawcy będzie dobrym i wystarczającym rozwiązaniem ?

Napisano

Rzeczoznawca opisze z grubsza to co w pierwszym poście i coś tam od siebie dołoży. Dalej będzie naczepa z dwoma numerami i dwiema tabliczkami.

Tu zagadką jest drugi numer i druga tabliczka i to należałoby rozwikłać. Nie wiem, może WK nich z Francją gada?

Szkoda też ten równy numer szlifierką niszczyć i gubić tabliczkę, bo w razie draki mechanoskop i tak wytropi ślady.

Napisano

Uporządkujmy. Masz naczepę, a na niej dwie tabliczki i dwa numery. Oryginalny numer jest nieczytelny na ramie, ale na TZ już tak. Drugi numer jest czytelny, jest zgodny z drugą (nieoryginalną) TZ i dowodem rejestracyjnym. Czyli mamy numer nadany przez organ rejestrujący/dopuszczający do ruchu w kraju pochodzenia, na podstawie odrębnych przepisów, w związku z uszkodzeniem numeru oryginalnego. Rób na podstawie tych danych, które są w DR i są czytelne. Miałem kilka podobnych przypadków i tylko w jednym błąd popełnił urząd włoski, bo do drugiego etapu nadali nowy VIN i wystawili pismo, powołując się na zapis przepisów unijnych, który mówił, że VIN na drugim etapie nie ulega zmianie.

  • Lubię 1
Napisano

Wygląda na to, że aboz ma racje, że ten drugi VIN został nadany na podstawie odrębnych przepisów. Może naczepa była odzyskana po kradzieży?

Napisano

Niestety, możemy się tylko domyślać. Dobrze przynajmniej, że ten "nadany' różni się od fabrycznego, co pozwala sądzić, że powstał zgodnie z jakimiś tam procedurami.

A po prawdzie we Francji też jest Castorama i Decathlon o tabliczkach in blanco nie zapominając. :silent:

Napisano

no właśnie. 

Warto byłoby wrzucić stary VIN i nowy nr ramy do baz typu/sis czy interpol, tak dla własnego spokoju ;)

Napisano (edytowane)

Odwróćmy - jak taki Francuz zareaguje na naszą TZZ i wyklepane NR - podobnie jak my w tym przypadku 

Jeśli jest to VIN to ma składnie - czyli można zidentyfikować producenta - a jeśli jest to numer nadany to  tak jak z naszą TZZ 

Edytowane przez IVVO
Napisano

@blakop

Policja ma na pewno i sprawdzą jak pojazd będzie pod ich budynkiem.

A czy mam ja? Myślę że wiesz ....

  • 3 weeks later...
Napisano

Temat chwilowo zakończony.

Kolega diagnosta podpisał się pod badaniem na podstawie opinii rzeczoznawcy.

Dokumenty wysłane celem uzyskania odstępstwa. Czekamy na odpowiedź

  • 3 months later...
Napisano

Powracając do tematu ;)

W dniu dzisiejszym dostaliśmy odpowiedź od Ministerstwa - udzielono odstępstwa :)

Teraz pozostaje zrobić badanie z wynikiem pozytywnym, żeby klient zarejestrował naczepę.

Podpowie ktoś jakie badanie zrobić ? Pre-rejestracja już była ostatnio to teraz pobieram dane z cepa i robię przed pierwszą rejestracją na podstawie zagranicznego dowodu i tablic ? Wynik pozytywny, w dip wpisuje zwiększone parametry z odstępstwa, w uwagach zaświadczenia nr. decyzji i chyba wszystko...

 

Napisano
58 minut temu, Bartek_636 napisał:

Podpowie ktoś jakie badanie zrobić ?

Tak jak opisałeś jest OK :icon_wink:

  • Piwo 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.