Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
DamianLKR

luz na końcówce drążka wynik NEGATYWNY

Polecane posty

DamianLKR

Witam.

Kilka dni temu na badanie przyjechał ciągnik siodłowy 2-letnia Scania. Opony na osi kierowanej sparciałe jedna rozcięta na boku bieżnik zużyty po wewnętrznej i zewnętrznej stronie. Wyczuwalny był również luz na trzech końcówkach układu kierowniczego. Na OSKP pracuję od niedawna i zbyt dużego doświadczenia w ciężarówkach nie mam, klient na dodatek mówi że ze stacji jedzie z towarem na zachód europy.

Badanie zakończyło się wynikiem negatywnym z wpisem w uwagach o dwóch usterkach istotnych. Dziś klient dzwonił że był w serwisie autoryzowanym i opony ok była podstawa do uznania za usterkę istotną i zostały wymienione ale końcówki są ok i w owym serwisie zostało przeprowadzone badanie z wynikiem pozytywnym. Do sedna; klient domaga się zwrotu pln za badanie w przeciwnym razie wezwie rzeczoznawce i skieruje wniosek o odebranie uprawnień. ? Czy jest się czym stresować?  Badanie tak czy tak z wynikiem N ze względu na opony. Jak rozwiązać tą sprawe lepiej oddać kase niech nie robi zamieszania czy drążyć do końca? Podczas badania luz był na końcówkach i jestem tego pewien pomimo tego że doświadczenia w ciężarówkach nie mam tylko czy w samochodzie ciężarowym jest jakaś skala luzu dopuszczalnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
20 minut temu, DamianLKR napisał:

czy w samochodzie ciężarowym jest jakaś skala luzu dopuszczalnego?

ale w/g mnie jest to do oceny tylko i wyłącznie przez diagnostę wykonującego badanie bezpośrednio, jeżeli oceniłeś, że luz był nadmierny to tak musiało być, o żadnym oddawaniu kasy być nie może, opłata jest za wykonanie badania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR

Luz był, zresztą opony bez przyczyny się nie zużyły. Dzwoniłem do kolegi który naprawia ciężarówki mówił mi że w Scanii luz kwalifikujący końcówkę do wymiany to 20mm i sprawdza się to specjalnym przyrządem z miarką. I teraz sam nie wiem co myśleć bo jeżeli w ASO to zmierzyli i nie wyszło im poniżej 20mmto poniekąd

 klient ma rację.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Jeśli byłbym pewny swego to niech spada na drzewo. Jeśli w serwisie zostało wykonane badanie z wynikiem  pozytywnym, to niech mu serwis wbije w DR (choć czytając  jak napisałeś, pewnie tak właśnie się stało). Skąd pewność, że nic nie pokombinował z końcówkami ? Ty też możesz wezwać rzeczoznawcę celem ustalenia czy paluchów tam nie przykładał. 

A jak się łamiesz, to co najwyżej 20 dychy możesz oddać, bo tyle kosztuje ponowne sprawdzenie owej usterki. 

 

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR

Ciągnikiem przyjechał kierowca i nie robił problemów teraz dzwonił właściciel  okazuje sie dużej firmy a na dodatek straszny cwaniak. Wymienił opony i ok, w serwisie mu powiedzieli że luz jest dopuszczalny wg producenta pojazdu mogli mu to dać na piśmie i pewnie bym do tego przystał skasował za jedną usterkę ale On zrobił pełne badanie u nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Luz dopuszczalny w Scaniach to 2mm, a nie 20 jak napisałeś. Po 2 latach to jaki miał przebieg ? Mam pewne doświadczenie w tej marce i te końcówki mają minimalne luzy w nowych pojazdach ;) Przy czym ja mam już kilkuletnie doświadczenie na OSKP i widziałem już poważne luzy w układzie kierowniczym. Na żadne zwroty $ się nie zgadzaj. Branża transportowa jest bardzo specyficzna, a szefowie firm w szczególności!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR

Przebieg był blisko 300tyś km

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos
Napisano (edytowany)

To raczej średni przebieg jak na poważne luzy w układzie kierowniczym w Scanii...Mam filmik nagrany jak wygląda duży luz...Jak znajdę to podrzucę...

https://photos.app.goo.gl/fiVupy54Bneza2ubA

 

 

Edytowano przez adamos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
2 godziny temu, DamianLKR napisał:

Na OSKP pracuję od niedawna i zbyt dużego doświadczenia w ciężarówkach nie mam,

Ale generalnie jakieś doswiadczenie w branży masz chyba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69
1 godzinę temu, adamos napisał:

Mam filmik nagrany jak wygląda duży luz..

Jak kiedyś pracowałem w serwisie VOLVO, to widziałem skutki takiego luzu. Pojazd na łuku drogi, drążek się rozpiął i pojazd pojechał prosto skarpą w dół. Na ciągniku szkoda określona została na "całkowitą". Naczepa była do uratowania. Kierowca wykpił się złamaną ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR
1 godzinę temu, adamos napisał:

To raczej średni przebieg jak na poważne luzy w układzie kierowniczym w Scanii...Mam filmik nagrany jak wygląda duży luz...Jak znajdę to podrzucę...

https://photos.app.goo.gl/fiVupy54Bneza2ubA

 

 

no może aż taki nie był ale jałowy ruch na przegubie był zauważalny i wyczuwalny

33 minuty temu, duchu napisał:

Ale generalnie jakieś doswiadczenie w branży masz chyba?

Tak, od dziewięciu lat pracuję przy sam. osobowych od 2015 posiadam uprawnienia i pracowałem w serwisie połączonym  z PSKP.  Na OSKP przyszedłem za zastępstwo na prośbę kolegi który ma urlop i takie klocki odrazu w pierwszym tygodniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Jeśli jeszcze raz zapragniesz napisać "wyczówalny", to zauważ że podkreśli ci ten wyraz na czerwono. Jak "klikniesz" na nim prawym przyciskiem myszy, pojawią się sugestie (prawidłowej) pisowni tego słowa. Proszę cię, wybierz "wyczuwalny" jak podpowiada program.

Nic nie poradzę, wzrokowcem jestem...

  • Piwo 1
  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simtek
1 godzinę temu, DamianLKR napisał:

Witam.

Kilka dni temu na badanie przyjechał ciągnik siodłowy 2letnia Scania. Opony na osi kierowanej sparciałe jedna rozcięta na boku bieżnik zużyty po wewnętrznej i zewnętrznej stronie. Wyczówalny był również luz na trzech końcówkach układu kierowniczego. Na OSKP pracuję od niedawna i zbyt dużego doświadczenia w ciężarówkach nie mam, klient na dodatek mówi że ze stacji jedzie z towarem na zachód europy.

Badanie zakończyło się wynikiem negatywnym z wpisem w uwagach o dwóch usterkach istotnych. Dziś klient dzwonił że był w serwisie autoryzowanym i opony ok była podstawa do uznania za usterkę istotną i zostały wymienione ale końcówki są ok i w owym serwisie zostało przeprowadzone badanie z wynikiem pozytywnym. Do sedna; klient domaga się zwrotu pln za badanie w przeciwnym razie wezwie rzeczoznawce i skieruje wniosek o odebranie uprawnień. ? Czy jest się czym stresować?  Badanie tak czy tak z wynikiem N ze względu na opony. Jak rozwiązać tą sprawe lepiej oddać kase niech nie robi zamieszania czy drążyć do końca? Podczas badania luz był na końcówkach i jestem tego pewien pomimo tego że doświadczenia w ciężarówkach nie mam tylko czy w samochodzie ciężarowym jest jakaś skala luzu dopuszczalnego?

 

1) Po pierwsze ty stwierdziłeś wyczuwalny luz na końcówkach  przy wykorzystaniu szarpaka, (usterka 2.7.1..a Nadmierny luz w połączeniach (przegubach)  UI.

2) oraz nadmiernie zużyte ogumienie, sposób zużycia potwierdzał istnienie nie luzu w układzie kierowniczym, gdyby tak nie było to skąd zużycie opony?

 

Oni zmierzyli według mnie luz sumaryczny na kole kierowniczym, tak zwaną kiedyś nieczułość układu kierowniczego.

Na stacjach może być urządzenie jeszcze o nazwie Luz 1 do pomiaru luzu na kierownicy.   Urządzenie to było stosowane głównie do pomiaru luzów w położeniu środkowym przekładni kierowniczej oraz w położeniach skrajnych do oceny do oceny stanu przekładni kierowniczej. Maksymalna wartość tego luzu przyjmowałem na 18 stopni ( nie mm) dla ciężarowych. Wartość  podawane jest w literaturze jak i informatorach opracowywanych na potrzeby stacji kontroli. 

Ja bym im nie przyznał racji klientowi. szarpak w przypadku ciężarowego jest właściwym rozwiązanie do sprawdzenia luzu w końcówkach. Jak miał zastrzeżenia do wykonane przez ciebie przeglądu to mógł podjechać przed rozpoczęciem naprawy. To diagnosta a nie mechanik poniesie odpowiedzialność za ewentualne następstwa zdarzenia drogowego. Mocy gość robi awanturę o sto złoty, o to że znalazłeś luz w jego super .....

Odnośnie przebiegu to mogę powiedzieć, że trzy letnie autokary, po czterech kierowców na jeden z nich miały przebiegi od 500 do 620 tys kilometrów.

 

( przeczytaj też metodę diagnostyki usterki 2.5)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR
1 godzinę temu, simtek napisał:

1) Po pierwsze ty stwierdziłeś wyczuwalny luz na końcówkach  przy wykorzystaniu szarpaka, (usterka 2.7.1..a Nadmierny luz w połączeniach (przegubach)  UI.

2) oraz nadmiernie zużyte ogumienie, sposób zużycia potwierdzał istnienie nie luzu w układzie kierowniczym, gdyby tak nie było to skąd zużycie opony?

 

 

Wszystko się zgadza tak samo do tego podszedłem podczas badania i przedstawiłem kierowcy jak i właścicielowi w rozmowie telefonicznej. Bezpieczeństwo przede wszystkim a druga sprawa koszty bo opony są droższe niż drążek kierowniczy. Co oni mu w serwisie na opowiadali nie wiem. Mój przełożony, kierownik firmy do której należy stacja postanowił że pojedziemy na bazę do tego przedsiębiorcy wyjaśnić sprawę. Właściciel stacji posiada również myjnię TIR i ten "poszkodowany" właściciel Scanii stwierdzając w oparciu o opinię serwisu że 'diagnosta się nie zna' zażądał trzech myć gratis (3x150zł)-dobry gigant. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simtek

Dowcipny ten kierownik. Niech ich poprosi o stanowisko na piśmie. Nie wdawaj się w dyskusje.

1) Jeżeli powziął wiedze odnośnie niewłaściwego sposobu przeprowadzenia przez ciebie badania to niezwłocznie moim zdaniem powinien poinformować twoją firmę lub kierownika, przed rozpoczęciem naprawy.

2) A jeżeli zamontowali używane końcówki w trakcie naprawy? Jak to ustalisz?

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Twój przełożony, Kolego, kierownik powinien się zastanowić, czy warto utrzymywać kontakty biznesowe z takim indywiduum co robi wrzawę o koszt jednego badania żądając rekompensaty w trójnasób. To niedobry interes...

Przynajmniej Ty masz już z górki, zrezygnował już z ukrzyżowania twojej skromnej osoby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simtek
6 minut temu, wrc69 napisał:

Twój przełożony, Kolego, kierownik powinien się zastanowić, czy warto utrzymywać kontakty biznesowe z takim indywiduum co robi wrzawę o koszt jednego badania żądając rekompensaty w trójnasób. To niedobry interes...

Przynajmniej Ty masz już z górki, zrezygnował już z ukrzyżowania twojej skromnej osoby?

Cyba się przejęzyczyłeś "kontakty biznesowe". Tą awanturę według mnie zrobił jakiś awanturnik na stanowisku specjalisty do spraw transportu podpuszczony przez diagnostów z konkurencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianLKR

No nie zrezygnował postawił wyżej wymieniony warunek. Kierownik(również diagnosta) ma nad sobą prezesa i musi dbać o wizerunek firmy. W trakcie badania go nie było wie że nie mam doświadczenia i chce sam obejrzeć ów pojazd, i sam jest ciekawy czy właściciel lub serwis coś nie pokombinowali bo jak mówi ludzie za $ są zdolni kłamać na potęgę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Zamiast dwóch dych 450 zł. Też chce takie biznesy robić.

 

Miałem juz gościa, który twierdził, że podczas przeglądu zrobiłem wgniecenie i żądał zapłaty za malowanie całego samochodu. A jak nie to sprawa do sądu. Pomierzyłem to wgniecenie, opisałem w oświadczeniu oraz opisałem ilość zrobionych zdjęć. Klient podpisał, ja też, podbiłem pieczątki. Trzy lata i na razie spokój. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz56
4 godziny temu, cezary napisał:

ale w/g mnie jest to do oceny tylko i wyłącznie przez diagnostę wykonującego badanie bezpośrednio, jeżeli oceniłeś, że luz był nadmierny to tak musiało być, o żadnym oddawaniu kasy być nie może, opłata jest za wykonanie badania. 

Ocena nadmiernego luzu w układzie połączeń układu kierowniczego podczas BT, należy do diagnosty.Jest to kontrola organoleptyczna połączeń i mechanizmów.Jeżeli kolega diagnosta stwierdza nadmierny luz i jest tego pewny. To żadnego oddawania kasy,albo jakiegoś układania się z właścicielem pojazdu. Luzu, ma nie być  i koniec dyskusji.

Zastanawia fakt że pojazd zrobił ponowne badanie techniczne ,a nie przyjechał na ponowne sprawdzenie pojazdu do skp, która wystawiła negatyw. Straszenie właściciela pojazdu odbieraniem uprawnień diagnoście ,nie traktował bym poważnie.Ile razy Mi, właściciel pojazdu odbierał uprawnienia , trudno by zliczyć.

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
2 godziny temu, DamianLKR napisał:

Kierownik(również diagnosta) ma nad sobą prezesa i musi dbać o wizerunek firmy.

 

Boją się opinii  - 

stacja robi rzetelne badania  ... :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amaroc

Kolego nie odstępuj od swojego stanowiska w tej sprawie , ty zadecydowałeś tak a nie inaczej i słusznie . Poza tym badanie poprawkowe , powinno być wykonane u ciebie , jeśli druga strona nie ma nic do ukrycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
13 godzin temu, DamianLKR napisał:

Mój przełożony, kierownik firmy do której należy stacja postanowił że pojedziemy na bazę do tego przedsiębiorcy wyjaśnić sprawę.

Zgodziłbym się pod warunkiem asysty ITD i Policji technicznej. I tak jak inni już wcześniej pisali, stój twardo przy swoim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yatsek
Napisano (edytowany)

Pytanie, który diagnosta teraz może się obawiać? Ty bo zrobiłeś dokładnie badanie a klientowi się to nie spodobało, czy diagnosta, który podbił przegląd z luzami na końcówkach? A może jednak końcówki zostały wymienione? Pozdrawiam Kolego Damian LKR nic się nie martw to zwykły naciągacz, dziwi mnie tylko podejście twojego szefostwa. Za chwilę jak się wieść rozejdzie, że można was "wycyckać" będzie takich więcej niezadowolonych naciągaczy. A wież mi takie sprawy wśród kierowców ciężarówek mkną z prędkością światła.

 

Edytowano przez yatsek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

miałem takie przypadki ze luz na końcówkach drążków był tylko widoczny na szarpaku , przy ruszaniu kierownicą i szarpaniu przy podniesionych koła nic , mechanik twierdził ze się czepiam na badaniu był kierowca i widział luz , na ponowne sprawdzenie już szef i słychać go było od bramy oczywiście końcówki nie wymienione , po pobycie w kanale i zobaczeniu luzów to był taki mały ze na dywan po drabinie mógł wchodzić 

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.