Skocz do zawartości
andy143

Czy pojazd musi być zarejestrowany PL żeby zrobić zmiany?

Rekomendowane odpowiedzi

andy143

Mam pytanie czy pojazd w którym chcemy zrobić zmiany czy musi być już zarejestrowany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

musi być przynajmniej pozwolenie czasowe 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andy143

Nie mogę znaleść w dzieniku tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

Chodzi głównie o to że pojazd na badaniu dodatkowym (w tym zmiany konstrukcyjne) musi posiadać tablice rejestracyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

ale pytanie czy polskie? No i czy oryginalne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jeśli ma zagraniczne tablice, co w końcu jednak się zdarza, to nie mus mieć krajowego PC.

Tak - można zrobić zmiany prze pierwszą rejestracją w RP, ale wiele WK ze starymi paniami z okienek może tego nie przełknąć niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
23 minuty temu, blakop napisał:

ale wiele WK ze starymi paniami z okienek może tego nie przełknąć niestety...

Niestety ale większość (jak nie wszystkie) WK w okolicy Lublina twierdzą, że zmiany konstrukcyjne można przeprowadzić tylko w pojeździe zarejestrowanym :(  Tak niestety tworzy się fikcja bo diagności robią OBT pojazdu sprowadzonego a po 2 minutach pojazd przechodzi metamorfozę i robią zmiany konstrukcyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Problemem może być brak pojazdu w CEP, bo przepisy jasno mówią o weryfikacji danych w nim zawartych z danymi w DR i na pojeździe. Można co prawda próbować prerejestracji, ale ta zarezerwowana jest dla OBT. Ewentualnie tryb awaryjny, ale wtedy nie mamy pewności co do dotrzymania trzydniowego terminu zasilenia bazy.

1 minutę temu, danielg539 napisał:

Tak niestety tworzy się fikcja bo diagności robią OBT pojazdu sprowadzonego a po 2 minutach pojazd przechodzi metamorfozę i robią zmiany konstrukcyjne.

A nie możesz zrobić ZK w trybie awaryjnym, a potem OBT po zmianach i wysłać ZK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
4 minuty temu, aboz napisał:

A nie możesz zrobić ZK w trybie awaryjnym, a potem OBT po zmianach i wysłać ZK?

Można spróbować. Mała szansa na trafienie w WK takiego "bystrzaka", który po nr BT dojdzie, któro wykonano jako pierwsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Jak zadzwoni do przyjaciela diagnosty, to się mu wytłumaczy żeby spojrzał na numery zaświadczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andy143

Ojej myślałem , że jest na to konkretny przepis... \

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Ale na co? Bo jeśli chodzi o BT bez TR, to dotyczy ono tylko OBT z art. 81 ust. 3, czyli okresowe przed pierwszą rejestracją. Natomiast dodatkowo sprawę komplikuje konieczność weryfikowania danych zawartych w CEPiK, których bez prerejestracji nie będziesz miał.

  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jast

Było tu na forum, że każdy pojazd przywieziony do Polski jest wyrejestrowany w poprzednim kraju i w związku z tym nie może się poruszać po drogach (TVN Turbo filmik z Łodzi). W związku z tym nie można zrobić zmian w nie zarejestrowanym pojeździe, bo tam już nie jest zarejestrowany, a u nas jeszcze nie jest zarejestrowany. Jedyne wyjście to PC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
4 godziny temu, jast napisał:

każdy pojazd przywieziony do Polski jest wyrejestrowany w poprzednim kraju

Skąd taka informacja?

Sprowadzone pojazdy posiadające oryginalne tablice rejestracyjne z reguły są zarejestrowane.

4 godziny temu, jast napisał:

nie można zrobić zmian w nie zarejestrowanym pojeździe, bo tam już nie jest zarejestrowany, a u nas jeszcze nie jest zarejestrowany

Bzdura!

Poproszę podstawę prawną na takie stwierdzenie.

Może nie wolno też naprawiać pojazdów nie zarejestrowanych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arekkos

Na badaniu dodatkowym muszą być tablice, jakie one będą polskie czy zagraniczne to nie ma znaczenia. Ale w przypadku zagranicznych MUSISZ być pewien że tablice są oryginalne i ważne i czy auto jest zarejestrowane, bo tylko wtedy tablice są ważne. No i prze ZK auto powinno przejść w Polce przynajmniej prerejestrację abyś mógł do badania dodatkowego pobrać dane pojazdu z cepiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trucker

Niedawno miałem taki problem i dylemat jak podejść do takiego BT. Ducato przed pierwszą rej. ze ZK. 

Zrobiłem najpierw ZK w Trybie Awaryjnym (bez CEP) po czym przystąpiłem do BT Przed I rej. w kraju. Następnie z Trybu Awaryjnego wprowadziłem ZK do CEP.

Nie byłem do końca przekonany czy mogłem tak zrobić, ale klient do mnie zadzwonił ze w WK wszystko poszło dobrze i auto zarejestrował. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Nie chcę krytykować postępowania powyżej, ale jak zwykle każdy robi jak mu się uda - kombinujemy i jak zawsze każdy robi inaczej, czy zgodnie z prawem to już sami musimy sobie odpowiedzieć. Tryb awaryjny stworzony jest w ściśle określonym celu. Nie służy do obchodzenia prawa. No ale jak wspomniałem, każdy sobie...

Wiem, że PC jest uciążliwe, ale w wielu wypadkach może być d..ochronem, różnie może się zdarzyć w drodze (ze stacji po ZK) do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
2 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

Tryb awaryjny stworzony jest w ściśle określonym celu.

Jakim?

 

2 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

Nie służy do obchodzenia prawa.

A kto obchodzi?

 

Ustawodawca nie przewidział wielu przypadków spotykanych na SKP. Tryb awaryjny ogólnie ma zastosowanie w przypadku braku łączności z CEPiK. Nie jest określone jakie są okoliczności tego braku. I dzięki temu my nie musimy obchodzić prawa, co nie do końca pasuje pracownikom WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

cytat:

Art. 80ba. Przekazywanie i wprowadzanie danych do ewidencji. Przekazywanie danych pomiędzy ewidencją a rejestrami.
  1. Dane, o których mowa w art. 80b ust. 1, są przekazywane do ewidencji:
   6) przez stacje kontroli pojazdów - z wyłączeniem pojazdów, o których mowa w art. 73 ust. 3, w zakresie danych, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 10 i 15, oraz   w przypadku przeprowadzania badania technicznego pojazdu niezarejestrowanego także pkt 1 i 13;
Art. 80b. Dane gromadzone w ewidencji.
  1. W ewidencji gromadzi się następujące dane:
    1) identyfikujące pojazd:
         a) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy pojazdu,
         b) numer rejestracyjny pojazdu;
   13) techniczne o pojeździe;
Po mojemu jest tu zasadność postępowania Kolegi @trucker , tylko przy ZK "mus" mieć tablice :oops:
Edytowane przez leski66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.