Skocz do zawartości

"Zaduszone" Suzuki GSX 600F


leski66

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy diagności klient zakupił w Niemczech motocykl jak w temacie, z TZ i DR poz P2- wychodzi 35kW. oczywiście klient chce "oddusić" - rozblokować moc uczciwie. Model ten ma moc od 57-63 kW. Pytanie moje :

1. czy wpisać na pierwszym OBT z  DR i niech rozblokuje bo kto to będzie sprawdzał ? czyli 35kW - brak uczciwości .

2. czy wymagać opinii  rzeczoznawcy, (ASO Suzuki dzwoniłem mogą to zrobić)-lecz nie odpowiedziano mi co z TZ.

Przepraszał, że tekst jest tak chaotyczny ale to przez zmęczenie (klient zniecierpliwiony).   

Z góry dziękuję :wink:

DSC_0826.JPG

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w grę wchodzi zmiana danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym, no to trzeba oprzeć sprawę o badanie zwane konstrukcyjnymi zmianami. A czy całą reszta zostanie wykonana i opisana przez ASO SUZUKI plus opinia rzeczoznawcy, to kwestia uznaniowa. Ja bym wymagał. Co do tabliczki, to cóż. Niech zostanie ta oryginalna, bo cała reszta i tak papierami zostanie potwierdzona. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Paprock napisał:

Ja bym wymagał

A czy przy kolejnym BT ze względu na tę  TZ nie będzie problemu- w DR ( już po rejestracji i ZK)-63kW a na TZ 35kW. A tak naprawdę to, czy "ktoś" na drodze jest wstanie sprawdzić i zweryfikować takie zapisy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to niech poprosi o nową tabliczkę i tyle. Ta pierwotna tabliczka, mimo że sygnowana Suzuki Motor coś tam..., to i tak nie wiadomo czy przypadkiem nie nadana przez tego co dławił ten motor.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka musi być nowa - nie słuchaj Parocka.

Albo przynajmniej zastępcza. Przecież to na każdym kolejnym OBT poza wrockiem jak widać gdzie wszystko na SKP przejdzie będzie miało problem - niezgodność danych między DR i TZ (i stanem faktycznym).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił BT z mocą 35 kW a jak klient rozblokuje to zmiany konstrukcyjne. TZ po zmianach utraci swa aktualność i trzeba wymienić na poprawną lub zastępczą. Tak na marginesie to ciekawe czy ta oryginalna nie znajduje się pod tą obecną.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, danielg539 napisał:

oryginalna nie znajduje się pod tą obecną

Próbowałem lekko podważyć-drapnąć ale (klient się marszczył) i chyba tak będzie, ale materiał z którego ta pierwsza jest  wykonana to nie jest  zwykła naklejka-bo od razu pęka (i strach ,że pod spodem może być różnie). 

 

4 minuty temu, danielg539 napisał:

Ja bym zrobił BT z mocą 35 kW

I tak zrobię , a później jak klient "dorośnie" finansowo i moralnie to zawsze ZK można wykonać.

Cena w ASO (zmiany) + rzeczoznawca ... ho..ho.ho a może i jeszcze więcej.:wink: (tak to jest jak się "coś" kupuje a później się "okazuje")- czyli bez pojęcia.

 

 

Dziękuje Wszystkim za pomoc.:piwo

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

TZ po zmianach utraci swa aktualność i trzeba wymienić na poprawną lub zastępczą.

 

Nie ma podstawy do zastępczej, chyba że się "zniszczy/utraci".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości to po co w Niemczech "dusić" ten motocykl do 35kW, chodzi o prawo jazdy czy o naukę jazdy?

Edytowane przez leski66
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że dławienie motocykli przez tą firmę to tylko na eksport, ale jak widać na wewnętrzny też robią. Ciekawe jakie zastosowali rozwiązanie. Ja bym wysłał do warsztatu z hamownią i po opinię. Robię dużo ZK po zmianie mocy na A2, więc wiedziałbym gdzie klienta podesłać, żeby mu zrobili w drugą stronę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, aboz napisał:

Ciekawe jakie zastosowali rozwiązanie

W Niemieckim DR jest taki zapis - redukcja mocy poprzez wbudowanie ogranicznika gazu, typ WVB2, oznaczenie 1140**:wink:

 

Ale 1140**-odnośnika w DR do tego nie ma.

Edytowane przez leski66
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam (przynajmniej miałem takie odczucie), że klient po 1 obt zrobi to na własną rękę i nie będzie wykonywał żadnych zk. Chociaż cena w ASO go zamurowała .:icon_wink:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, blakop napisał:

Bo i po co?

Też tak myślę, podejrzewam, że każda "służba" na drodze nie jest w stanie zakwestionować- 35kW mimo 63kW.:wink:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.