Michu26 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Sprowadzono ze Szwajcarii samochód ciężarowy dwuosiowy Daf XF 105.410 4X2 ( tego typu jak na zdjęciu tylko izotermiczny). Pomiędzy szwajcarskim DR a danymi na tabliczce znamionowej są różnice (masy administracyjne i konstrukcyjne).Jakie masy i naciski powinienem wpisać w DIP? Dane wg DR:Masa własna 8800kg (G)DMC 17000kg (F2)DMC zespołu pojazdów 34000KG (F3)Brak danych o naciskach Dane wg TZ pojazdu20500 KG44000 KG1-7500 KG2-13000 KG. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 w rubryce Maksymalny wpisujesz wpisujesz Maks. Konstrukcyjny (taki jaki przewidział producent), a w rubryce Dopuszczalny wpisujesz taki masy jaki pozwalają polskie przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 w Twoim przypadku : MMC(F1)-20500kg MNOP= 1 oś-7500kg, 2 oś-13000kg DMC(F2)-17000kg, G-8800kg DNO= 1 oś-MNOP czyli 7500( dop. 8000kg), 2 oś-11500kg Co do F3-? A z TZ F2 nie wynika ? Tz nie przedzielone ? MMC- maksymalna masa całkowita pojazdu określona przez producenta MNOP- maksymalny nacisk osi pojazdu określony przez producenta DMC- dopuszczalna masa całkowita pojazdu określona przepisami krajowymi DNO- dopuszczalny nacisk osi pojazdu określony przepisami krajowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 7 minut temu, leski66 napisał: DMC- dopuszczalna masa całkowita pojazdu określona przepisami krajowymi A ile ona wynosi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 13 minut temu, Mecher napisał: określona przepisami krajowymi oj.. tam..oj..tam chodziło mi o : W rubryce przy kodzie F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg. Mała gafa, dzięki za czujność( źle się wyraziłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Napisz tak: F1-20500 F2-18000 F3 - moim zdaniem 40000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 F.3 konstrukcyjne 44000 administracyjne 40000 W DIP masz administracyjne i konstrukcyjne zarówno masy jak i naciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 1 minutę temu, leski66 napisał: Mała gafa, dzięki za czujność( źle się wyraziłem) Nie chodziło mi o "skrótową" definicję a o fakt że wpisałeś F2 17000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 A .... zagapiłem się na pierwszy post, i myślałem że wynika to z TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 41 minut temu, leski66 napisał: DNO= 1 oś-MNOP czyli 7500( dop. 8000kg), A skąd te 8000 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Coś pomylił. Nacisk osi 1- zostawiamy 7500, oś 2 obcinamy do 11500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 10 minut temu, wojteczek napisał: Coś pomylił Ano... ze ściągawki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 21 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2018 Dziękuję wszystkim za pomoc. Reasumując MMC konstrukcyjna 20500kgDMC administracyjna 18000kgMMC zespołu pojazdówkonstrukcyjna 44000kgDMC zespołu pojazdów administracyjna 40000kgNaciski Przód administrac. i konstrukc. 7500kgNacisk tył administrac. 11500kgNacisk tył konstrukc. 13000kgCzy dobrze?Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Problem rozwiązany, DiP rozpisany, a serduszko krwawi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 (edytowane) A jeszcze dopytam o DMC- czemu nie można zostawić tej wynikającej z DR? W katalogu znalazłem podobnego "Daf-ika" z DMC 17000kg A w WK z DMC nie będzie problemu ? (niezgodność DR) Edytowane 21 Sierpień 2018 przez leski66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Opieramy się na naszych przepisach, co w połaczeniu z TZ daje F2 18 000 . Dlaczego ograniczono do 17000 ? Możemy gdybać, choć pewnie o mniejsze opłaty się rozchodziło. Tak jak u nas z uszczęśliwianiem klientów i zaniżaniem w pojazdami MMC do 3,5 t. Choć z drugiej strony są WK, które by przyklepały te 17-ie gdyby tak zostało wpisane. tak samo jak dla niektórych F1 + O1 to mus F3. Jednak uważam że większość by oddzwoniła z zapytaniem "dlaczego ?" lub klient by wrócił na korektę. Ale to moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 41 minut temu, leski66 napisał: A jeszcze dopytam o DMC- czemu nie można zostawić tej wynikającej z DR? - bo w szwajcarskie [F.2] jest po szwajcarsku, a u nas [F.2] ma być po naszemu, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Przed chwilą, Paprock napisał: po naszemu "co nie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Gdyby na tabliczce miał tyle, co w katalogu, to zostałoby po katalogowemu, co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Przed chwilą, Paprock napisał: na tabliczce Powiem szczerze, że nie spotkałem się jeszcze z tabliczką w ciężarówce gdzie by nie było DMC ( no oprócz zastępczych ma się rozumieć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 21 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2018 Bo w tym przypadku przepisy w PL i masy konstrukcyjne pojazdu pozwalają na więcej. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 37 minut temu, fugazi napisał: herbaty sypane Się dopytam przypadek, czy może jakaś sugestia....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 4 godziny temu, leski66 napisał: Ano... ze ściągawki . A przypadkiem warunki techniczne pojazdów nie obowiązują w tym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 4 minuty temu, adam1501 napisał: warunki techniczne pojazdów A ściągawka wykracza po za warunki techniczne? Jak tak w którym przepisie? Kolego @adam1501 mówisz o tym zapisie: cytat: § 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.