Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Pierwsza rejestracja - repliki Pirat, Cobra itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania takich "sprzętów", jaka jest procedura? Czy ktoś już to przerabiał?

Napisano
Jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania takich "sprzętów", jaka jest procedura? Czy ktoś już to przerabiał?

 

Proszę więcej opisu bo z tego postu nie wiele wynika !

Napisano

dokumenty powinny być od producenta , jeżeli to nowy pojazd to na tej podstawie zarejestruje się , mało danych żeby cos więcej pisać

Napisano

Z tego, co mi wiadomo, tego typu pojazdy rejestruje się jako SAM. Zresztą kilka lat temu na targach w Poznaniu jeden z producentów takiego auta właśnie tak mnie zapewniał i pokazywał dowód rejestracyjny prezentowanego tam samochodu.

Napisano

Właśnie o takie samochody mi chodzi. Wiem, że rejestruje się to jako SAM ale chyba na podstawie homologacji od producenta. A jeżeli ktoś sam zbudowałby sobie taki sprzęt? Czy wystarczy przegląd na okręgowej? Kiedyś stacje te miały uprawnienia ale tylko na ciągniki rolnicze i przyczepy a teraz jest bez ograniczeń.

Napisano

W moim avatarku widać lotusa super 7, bo marzy mi się zbudowanie takiego pojazdu. W Polsce jest kilku producentów komponentów do cobry, lotusa, pirat etc. Wszyscy chwalą się ze mają "sposób na rejestracje" ale jest to pewien wybieg, bo "SAM" to pojazd w którym np. rama zbudowana jest samodzielnie, a nie w firmie jako KIT do DIY. Wnioskuje ze producenci omijają w ten sposób wymóg homologacji ramy pojazdu. Ale IMHO to nie zmartwienie diagnosty, a może i lepiej :)

Według mnie robi my "pierwsze badanie dla pojazdu wyprodukowanego w ilości 1 szt. rocznie" a opinia rzeczoznawcy to tylko kwestia na ile diagnosta czuje się na siłach ocenić czy pojazd jest "solidnie" zbudowany.

Nie mam bladego pojęcia co się stanie w WK, czy taki pojazd jako rejestrowany po raz pierwszy w 2006 musi spełniać EUR4? Chyba nie, ale jakie normy emisji podczas pierwszego badania przyjąć ?

Czytałem, że np. w Wielkiej Brytanii takie pojazdy traktuje się jako przebudowy, tj. aby zbudować replikę kupuje się sierrę na "dawcę" części (zawieszenie, napęd) i na ichniejszym badaniu technicznym MOT pokazuje się dokumenty sierry. Samochód musi spełniać normy emisji dla sierry a nie nowo rejestrowanego.

  • 4 years later...
Napisano

czyli jak ma nr nadwozia a karoserje z laminatu to moze on byc zarejestrowany jako garbus tak?? tak jak to wyzej pisał "markes 30 " o mg td jak to wyglada prawnie?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.