Skocz do zawartości

Pierwsza rejestracja - repliki Pirat, Cobra itp.


Arton
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania takich "sprzętów", jaka jest procedura? Czy ktoś już to przerabiał?

 

Proszę więcej opisu bo z tego postu nie wiele wynika !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokumenty powinny być od producenta , jeżeli to nowy pojazd to na tej podstawie zarejestruje się , mało danych żeby cos więcej pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co mi wiadomo, tego typu pojazdy rejestruje się jako SAM. Zresztą kilka lat temu na targach w Poznaniu jeden z producentów takiego auta właśnie tak mnie zapewniał i pokazywał dowód rejestracyjny prezentowanego tam samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takie samochody mi chodzi. Wiem, że rejestruje się to jako SAM ale chyba na podstawie homologacji od producenta. A jeżeli ktoś sam zbudowałby sobie taki sprzęt? Czy wystarczy przegląd na okręgowej? Kiedyś stacje te miały uprawnienia ale tylko na ciągniki rolnicze i przyczepy a teraz jest bez ograniczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim avatarku widać lotusa super 7, bo marzy mi się zbudowanie takiego pojazdu. W Polsce jest kilku producentów komponentów do cobry, lotusa, pirat etc. Wszyscy chwalą się ze mają "sposób na rejestracje" ale jest to pewien wybieg, bo "SAM" to pojazd w którym np. rama zbudowana jest samodzielnie, a nie w firmie jako KIT do DIY. Wnioskuje ze producenci omijają w ten sposób wymóg homologacji ramy pojazdu. Ale IMHO to nie zmartwienie diagnosty, a może i lepiej :)

Według mnie robi my "pierwsze badanie dla pojazdu wyprodukowanego w ilości 1 szt. rocznie" a opinia rzeczoznawcy to tylko kwestia na ile diagnosta czuje się na siłach ocenić czy pojazd jest "solidnie" zbudowany.

Nie mam bladego pojęcia co się stanie w WK, czy taki pojazd jako rejestrowany po raz pierwszy w 2006 musi spełniać EUR4? Chyba nie, ale jakie normy emisji podczas pierwszego badania przyjąć ?

Czytałem, że np. w Wielkiej Brytanii takie pojazdy traktuje się jako przebudowy, tj. aby zbudować replikę kupuje się sierrę na "dawcę" części (zawieszenie, napęd) i na ichniejszym badaniu technicznym MOT pokazuje się dokumenty sierry. Samochód musi spełniać normy emisji dla sierry a nie nowo rejestrowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

czyli jak ma nr nadwozia a karoserje z laminatu to moze on byc zarejestrowany jako garbus tak?? tak jak to wyzej pisał "markes 30 " o mg td jak to wyglada prawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.