Arton Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania takich "sprzętów", jaka jest procedura? Czy ktoś już to przerabiał? Cytuj
berecik Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania takich "sprzętów", jaka jest procedura? Czy ktoś już to przerabiał? Proszę więcej opisu bo z tego postu nie wiele wynika ! Cytuj
wiesław Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 dokumenty powinny być od producenta , jeżeli to nowy pojazd to na tej podstawie zarejestruje się , mało danych żeby cos więcej pisać Cytuj
08/15 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Faktycznie mało danych. Ale sądze, że do rejestracji takich samochodów powinniśmy podchodzić jak do pojazdów marki SAM. Ponieważ wątpię aby miały homologację. ARTON czy mówisz o czymś w tym stylu?: http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,53280,2211628.html Cytuj
Wojciech Jania Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Z tego, co mi wiadomo, tego typu pojazdy rejestruje się jako SAM. Zresztą kilka lat temu na targach w Poznaniu jeden z producentów takiego auta właśnie tak mnie zapewniał i pokazywał dowód rejestracyjny prezentowanego tam samochodu. Cytuj
Arton Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 Właśnie o takie samochody mi chodzi. Wiem, że rejestruje się to jako SAM ale chyba na podstawie homologacji od producenta. A jeżeli ktoś sam zbudowałby sobie taki sprzęt? Czy wystarczy przegląd na okręgowej? Kiedyś stacje te miały uprawnienia ale tylko na ciągniki rolnicze i przyczepy a teraz jest bez ograniczeń. Cytuj
markes30 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 podobno plastikowe nadwozie GM TD pasuje idealnie do Garbusa (obcina się przy podłodze nadwozie i mocuje do podłogi efekt super sam widziałem) Jak podejdziecie do takiego cuda co ma dowód od Garbusa nr nadwozia pod tylnym siedzeniem ? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C403430 Cytuj
Tomek D Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Jeśli ma numery na ramie lub nadwoziu to nie jest to sam Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 W moim avatarku widać lotusa super 7, bo marzy mi się zbudowanie takiego pojazdu. W Polsce jest kilku producentów komponentów do cobry, lotusa, pirat etc. Wszyscy chwalą się ze mają "sposób na rejestracje" ale jest to pewien wybieg, bo "SAM" to pojazd w którym np. rama zbudowana jest samodzielnie, a nie w firmie jako KIT do DIY. Wnioskuje ze producenci omijają w ten sposób wymóg homologacji ramy pojazdu. Ale IMHO to nie zmartwienie diagnosty, a może i lepiej Według mnie robi my "pierwsze badanie dla pojazdu wyprodukowanego w ilości 1 szt. rocznie" a opinia rzeczoznawcy to tylko kwestia na ile diagnosta czuje się na siłach ocenić czy pojazd jest "solidnie" zbudowany. Nie mam bladego pojęcia co się stanie w WK, czy taki pojazd jako rejestrowany po raz pierwszy w 2006 musi spełniać EUR4? Chyba nie, ale jakie normy emisji podczas pierwszego badania przyjąć ? Czytałem, że np. w Wielkiej Brytanii takie pojazdy traktuje się jako przebudowy, tj. aby zbudować replikę kupuje się sierrę na "dawcę" części (zawieszenie, napęd) i na ichniejszym badaniu technicznym MOT pokazuje się dokumenty sierry. Samochód musi spełniać normy emisji dla sierry a nie nowo rejestrowanego. Cytuj
Rysiekw122 Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 czyli jak ma nr nadwozia a karoserje z laminatu to moze on byc zarejestrowany jako garbus tak?? tak jak to wyzej pisał "markes 30 " o mg td jak to wyglada prawnie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.