Szymon111 Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Witam, Chciałbym się dowiedzieć ile formalności trzeba spełnić aby zmienić w dokumentach silnik diesla na benzynowy z innego auta? Czy zawsze trzeba przedstawić dokument z firmy która to wykonała czy to zależy od diagnosty? Czy jeśli diagnosta zatwierdził taką zmianę to nadal może być wymagany taki dokument w wk? Czy aby zrobić taką zmianę w aucie sprowadzonym z zagranicy, należy uzyskać najpierw czerwone tablice czasowe i na nich się udać na bt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Chyba było już coś poruszane okołotematycznego: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13321-zmieniony-rodzaj-silnika/&do=findComment&comment=254813 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12874-wymiana-silnika-w-golf-ii/&do=findComment&comment=249549 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Ja ci napiszę w punktach: 1. Szukasz klienta na auto z silnikiem diesla. 2. Jak znajdziesz, spisujecie umowę kupna/sprzedaży. 3. Za zainkasowane pieniądze szukasz innego auta z silnikiem benzynowym. 4. Jak znajdziesz, spisujecie umowę kupna/sprzedaży. 5. Rejestrujesz na siebie inne auto z silnikiem benzynowym w WK. To tak w skrócie... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, Szymon111 napisał: ile formalności trzeba spełnić aby zmienić w dokumentach silnik diesla na benzynowy z innego auta? Należy wykonać badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych na stacji okręgowej. Diagnosta ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy samochodowego. 1 godzinę temu, Szymon111 napisał: Czy zawsze trzeba przedstawić dokument z firmy która to wykonała czy to zależy od diagnosty? Nigdy. 1 godzinę temu, Szymon111 napisał: nadal może być wymagany taki dokument w wk? Nie może. 1 godzinę temu, Szymon111 napisał: Czy aby zrobić taką zmianę w aucie sprowadzonym z zagranicy, należy uzyskać najpierw czerwone tablice czasowe i na nich się udać na bt? Jeśli pojazd ma tablice rejestracyjne to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takie badanie wykonać na podstawie zagranicznego dowodu rejestracyjnego. Jeśli pojazd nie ma tablic - trzeba najpierw uzyskać pozwolenie czasowe i czerwone tablice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 @michal_k dał odpowiedź na pierwszy post ze wszech miar taką jaka powinna być, a nie jakieś tam wygibasy, no może z wyjątkiem linków z podobnymi tematami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 I silnik benzynowy musi spełniać normę spalin na dzień zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 6 minut temu, jast napisał: I silnik benzynowy musi spełniać normę spalin na dzień zmiany. Podaj podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 8 minut temu, jast napisał: I silnik benzynowy musi spełniać normę spalin na dzień zmiany. - czy aby na pewno? - a na podstawie czego takie stwierdzenie? - konkretnie o zakresie jakich zmian trąca temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Dzisiaj na szybko Ci nie odpowiem, ale gdyby był to silnik na ten sam rodzaj paliwa to normy by zachował, ale tu jest zmiana rodzaju paliwa, więc powinien odpowiadać wyższym normom spalin. Takie jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Tak zgadza się - w przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych pojazd musi spełniać warunki techniczne właściwe w dniu dokonania tych zmian. Tylko @jast - to dotyczy ZMIANY RODZAJU POJAZDU - tylko i wyłącznie! Dobrze wiedziałeś, że coś dzwoni, ale nie do końca wiedziałeś gdzie Paragraf 1 ustęp 2a rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów w świetle art. 66 ust.4 pkt 6 lit.b PoRD - obowiązuje od maja 2016. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 6 minut temu, jast napisał: powinien odpowiadać wyższym normom spalin. chodzi Ci o wyższe w sensie liczbowym, czy bardziej zaostrzone?(bo to nie to samo, a wręcz przeciwnie), ja uważam że powinien spełniać normę uzależnioną od daty pierwszej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 22 Wrzesień 2018 Share Napisano 22 Wrzesień 2018 13 godzin temu, blakop napisał: to dotyczy ZMIANY RODZAJU POJAZDU - tylko i wyłącznie! Masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon111 Napisano 24 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2018 Dziękuje za odpowiedzi, oczywiście wcześniej przeczytałem inne tematy na forum, lecz głównie dotyczyły jedynie zmian pojemności. Na jakiej podstawie na stacji diagnostycznej są zmieniane dane pojemności? Sami podajemy dane czy może tylko wszystko jest sprawdzane a następnie dane są zmieniane w wk na wniosku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Wrzesień 2018 Share Napisano 24 Wrzesień 2018 7 minut temu, Szymon111 napisał: Na jakiej podstawie na stacji diagnostycznej są zmieniane dane pojemności Z każdego praktycznie silniku można odczytać " cechy, oznaczenia ", z których później przy pomocy katalogów, danych serwisowych można ustalić pojemność, moc itp. W " skrajnych " przypadkach diagnosta może wymagać opinii rzeczoznawcy samochodowego. Tak szczerze dziwię się ludziom, którzy " kupili " pojazd a już myślą np. o wymianie silnika i to innego niż pierwotnie był zamontowany. Kiedyś ok ale dzisiaj w dobie tak rozwiniętej elektroniki pojazdowej rzecz wydaje mi się mało opłacalna , zresztą @wrc69 przynajmniej wg. mojej oceny napisał prawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon111 Napisano 24 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2018 No racja, ale dlatego pytam bo właśnie nie wiedziałem czy diagnosta będzie chciał szukać informacji na.podstawie kodu. Co do dalszej części wypowiedzi, to nie dla.kazdego auto służy jedynie do poruszania się z pkt A do B, a jest coś takiego jak hobby i chyba tylko tak można nazwać większość nie racjonalnych pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Wrzesień 2018 Share Napisano 24 Wrzesień 2018 12 minut temu, Szymon111 napisał: można nazwać większość nie racjonalnych pomysłów W tym wypadku tak można przyjąć, bo : 13 minut temu, Szymon111 napisał: hobby Sam mam hobby.... i nie liczę się "z racjonalnym " podejściem ( oczywiście chodzi o $$$ ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Wymiana jednostki napędowej może się wiązać z koniecznością dostosowania również innych elementów, a w skrajnych wypadkach może skończyć się wynikiem negatywnym nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Też mam hobby. Należy na początku zadać sobie pytanie: co chcemy uzyskać? Teraz prowadzą dwie drogi: 1. Kolegi @Szymon111, "coś się kupi i pomyśli co dalej" - w domyśle: modyfikacje. 2. Droga opisana przeze mnie: przemyślane zakupy. Kupujesz to, co zakładasz że docelowo chcesz mieć, względnie do małych poprawek. Czasami cenowo lepiej wychodzi się na drugiej opcji, choć pierwsza wymaga mniej pieniędzy na początku i stopniowego dokładania do "skarbonki" z biegiem czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 A Adam Słodowy dłubał, sklejał, wycinała co tam sobie chciał w programie "Zrób to Sam" i nikt go o sens, koszty, potrzeby nie pytał. Mam kaprysy to je je sobie spełniam i nic nikomu do tego ile to kosztuje, bo to nie jednego czy drugiego szmal, więc o co kaman?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, blakop napisał: Wymiana jednostki napędowej może się wiązać z koniecznością dostosowania również innych elementów, a w skrajnych wypadkach może skończyć się wynikiem negatywnym nawet. Np.: 1. Układ hamulcowy - jego wspomaganie (mowa o zmianie z D na Pb), ogólna konstrukcja, tarcze, klocki itd. 2. Chłodzenie silnika - ewentualna zmiana układu chłodzenia - ewentualna ingerencja w konstrukcję pasa przedniego. 3. Układ wydechowy - ogólna konstrukcja + plus peryferia (ekrany termiczne). 4. Konstrukcja zawieszenia - zmiana środka ciężkości - wymiana silnika wiąże się ze zmianą skrzyni. 5.Układ paliwowy - pochłaniacz par paliwa, wlew paliwa itp. itd. Nie piszę by zniechęcać - trzeba wszystkie aspekty wziąć pod uwagę. Na pewno wiele pominąłem. Autor nie napisał jakiego konkretnie pojazdu zagadnienie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 27 minut temu, Paprock napisał: A Adam Słodowy dłubał Dzięki autorowi " wiem " czemu w ciągniku rolniczym " komin-tłumik " skierowany jest do góry (od 6 min.) : https://www.youtube.com/watch?v=yzc6xUF3B88&list=RDitSGhnvF-Tk&index=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 A siedzonko bez homologacji? (6.57 - 7.00)? 2 godziny temu, Paprock napisał: Mam kaprysy to je je sobie spełniam Śmiało, ja też tak robię. I też nikomu nie zaglądam do kieszeni, mam to w ... tyle. Określiłem dwie drogi prowadzące do tego samego celu. Ty wybierz, którą chcesz kroczyć. Wszak masz wolną wolę. O to 2 godziny temu, Paprock napisał: kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Wrzesień 2018 Share Napisano 27 Wrzesień 2018 @wrc69 w przypadku niektórych pojazdów po prostu nie ma się wyboru. Znaleźć zdrową bazę do odbudowy czegoś rozsądnego, ale w możliwych do przyjęcia kosztach, czasem graniczy z cudem. Stąd próby wymiany np. silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Wrzesień 2018 Share Napisano 27 Wrzesień 2018 Dokładnie. I nie zawsze tylko o silnik chodzi. Nie zawsze rozwiązanie fabryczne jest optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 27 Wrzesień 2018 Share Napisano 27 Wrzesień 2018 Rozumiem. Zeszło na hobby. To nie jest racjonalne ani logiczne. Taki przykład. Można kupić to: http://wojsko.com.pl/karabinek-maszynowy-kbk-akmsp-kal-7-62-mm-bron-ostra-semi-auto-oryginalny-lucznik-z-zapasow-wojennych-p-6691.html i modyfikować ile się chce. Lub kupić to: http://www.gun-center.pl/pl/p/RADOM-SPORT-762-KAL.-7.62X39/1273 i mieć fabryczny sprzęt obwieszony szynami RIS z każdej strony. 21 minut temu, blakop napisał: Nie zawsze rozwiązanie fabryczne jest optymalne. To mocne słowa na forum dla diagnostów, jednak biorąc pod uwagę "dieselgate" grupy AUDI VW, rodzi się pytanie: Dla kogo? "Optymalne" jest mocno subiektywne. Dla jednego silnik ma przejechać 100 km na kubku paliwa, dla drugiego ma palić gumę na 3 pierwszych biegach. Niestety w życiu jedno przekreśla drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.