eden Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 To jak jest z tą mocą w końcu do 15 KW cz jak jest homologowany to bez ograniczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 Coś ostatnio była mowa, że quady o pewnym przeznaczeniu mogą mieć wyższą moc. Pisz do @michal_k - jak On Ci nie wyjaśni to już na pewno nikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 (edytowane) 27 minut temu, eden napisał: To jak jest z tą mocą Tak że w rozporządzeniu 168/2013 nie ma mowy o mocy ,zniknęło . Pojazd homologowany wg 168/2013 ,co widać po numerze homologacji . Sorry coś jest ale w załączniku ,zaraz wybadam . Edytowane 3 Październik 2018 przez DARIO64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 Wiem, że temat był gdzieś ostatnio dyskutowany - ale nie pamiętam gdzie. Ale było tam dość rzeczowo opisane co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 Opis kategorii L7e 4) cztery koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz 5) masa w stanie gotowym do jazdy: a) ≤ 450 kg do przewozu pasażerów b) ≤ 600 kg do transportu towarów oraz 6) pojazd L7e, którego nie można sklasyfikować jako pojazdu L6e oraz dopiero w podkategorii L7e-A jest mowa o mocy do 15kW Przy podkategoriach L7e-A1 i L7e-A2 już takiego zapisu nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 hehe - a z czego ta podkategoria wynika? Jest wpisana w DR? W homo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 9 minut temu, DARIO64 napisał: Przy podkategoriach L7e-A1 i L7e-A2 już takiego zapisu nie ma Bo się łączą z kategorią A poprzez słowo "oraz", więc mają limit mocy do 15 kW. Natomiast kategoria L7e z podkategorią L7e-B1 nie ma limitu mocy. Jest to tzw. czterokołowiec terenowy. Ta podkategoria była wpisana w świadectwie zgodności, o ile dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 2 minuty temu, blakop napisał: z czego ta podkategoria wynika? Cytat ZAŁĄCZNIK I Klasyfikacja pojazdów Zapewne jest wpisana w homo ,w DR tego jak widać nie ma,ITS też tylko podaje kategorię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 Tutaj dyskutowaliśmy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 3 Październik 2018 Share Napisano 3 Październik 2018 (edytowane) Podkategoria jest podana w świadectwie zgodności. Jeśli L7e-B1 to moc bez ograniczeń. Np. czterokołowce marki Access mają 36 kW. Sprawa znana od dawna od kiedy wyszła dyrektywa 168/2013 czyli od 5 lat. Jeśli ma europejskie świadectwo homologacji to rejestracja jest jak najbardziej możliwa. To samo się tyczy wszystkich ciągników rolniczych homologowanych według 167/2013 i posiadających kategorie homologacyjne T1b, T2b, T3b Indeks b oznacza prędkość konstrukcyjną powyżej 40 km/h. Przykładowo ciągniki rolnicze marki JCB, nazwa handlowa FASTRAC mają prędkości konstrukcyjne 100 i 120 km/h i też nie ma powodów by nie rejestrować. Dyrektywa na ciągniki rolnicze także z 2013 roku, a wiec znana od 5 lat. Polecam obejrzeć filmik pod tytułem " Traktor wyprzedza Tira na autostradzie". Tir jechał maxa czyli 90 km/h a JCB fastrac spokojnie go wyprzedził i to z przyczepą. A według naszych warunków technicznych niby tylko ciągnik kategorii T5 może mieć prędkość ponad 40 km/h tymczasem T1, T2, T3 z indeksem b, także już od dawna są rejestrowane i przechodzą spokojnie badania techniczne. Edytowane 3 Październik 2018 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 Pytanie dotyczyło ciągnika rolniczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 @Mecher nie czep się, bo chłop dobrze prawi ? A wracając do sedna, nasze warunki techniczne odnoszą się do 168/2013 wyłącznie w zakresie mas. Moc jest określona w par. 9e. I teraz konia z rzędem temu kto wskaże jednoznacznie, że diagnosta dając wynik N popełni błąd. I przypomnę, że czym innym jest obowiązek rejestracji pojazdu, a czym innym BT. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 Mądre prawienie to jedno, dwa to pózniejsza możliwość znalezienia tego w razie potrzeby. Nie negowałem zasadności wpisu tylko miejsce jego zamieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 17 godzin temu, Solaris napisał: Tir jechał maxa czyli 90 km/h a JCB fastrac spokojnie go wyprzedził i to z przyczepą. A według naszych warunków technicznych niby tylko ciągnik kategorii T5 może mieć prędkość ponad 40 km/h Jakie to ma znaczenie, jaka prędkość taki ciągnik może rozwinąć jak zgodnie z PORD może poruszać się z prędkością nie przekraczającą 30 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2018 Share Napisano 6 Październik 2018 30 to na drodze, a na polu może " ile fabryka dała " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.