Wimar Napisano 22 Październik 2018 Share Napisano 22 Październik 2018 Witam, pytanie brzmi czy w przyczepie ciężarowej jednoosiowej dotychczas zarejestrowanej na DMC 3,5t można zmienić bez problemu jej DMC na 7t ? Została przerobiona przez producenta (wymiana osi na mocniejszą itp.) co dokumentuje wydane przez niego oświadczenie, nowa tabliczka znamionowa oraz homologacja? Należałoby wykonać badanie po zmianach,opisać wszystko + okresowe? Czy dodatkowo opinia rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 Nie - no skoro ma homologację to od razu prosto do WK i rejestrować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 Od takiego klienta uchowaj nas Panie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 9 godzin temu, Wimar napisał: Witam, pytanie brzmi czy w przyczepie ciężarowej jednoosiowej dotychczas zarejestrowanej na DMC 3,5t można zmienić bez problemu jej DMC na 7t ? Została przerobiona przez producenta (wymiana osi na mocniejszą itp.) co dokumentuje wydane przez niego oświadczenie, nowa tabliczka znamionowa oraz homologacja? Pytasz nas co ma zrobić producent? Postawiłeś na końcu ?, więc nie wiem czy to już jest zrobione, czy dopiero ustalasz jakie dokumenty będą potrzebne do WK. Rozporządzenie zabrania podnoszenia DMC na skutek zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 23 Październik 2018 Autor Share Napisano 23 Październik 2018 Pytam co powinien zrobić właściciel przyczepy po takiej przeróbce przez producenta. Czyli bez zmian konstrukcyjnych na OSKP ale z wszystkimi dokumentami od producenta udac się bezpośrednio do WK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 3 godziny temu, Wimar napisał: z wszystkimi dokumentami od producenta udac się bezpośrednio do WK? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 23 Październik 2018 Autor Share Napisano 23 Październik 2018 Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 16 godzin temu, Wimar napisał: Została przerobiona przez producenta (wymiana osi na mocniejszą itp.) co dokumentuje wydane przez niego oświadczenie, nowa tabliczka znamionowa oraz homologacja? Skoro była już zarejestrowana i została przerobiona to wyłącznie badanie po zmianach wchodzi w grę. Oczywiście DMC nie może przekroczyć pierwotnej wartości. Czy pierwotną było 7 ton, potem zmniejszono do 3,5 tony, a teraz ma być powrót? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 23 Październik 2018 Autor Share Napisano 23 Październik 2018 Przyczepa 3,5 tonowa i 7 tonowa to ta sama rama. Różni się tylko osią i hamulcami. Producent wymieni oś i hamulce na tą od mocniejszej wersji. Ma wydać oświadczenie o dokonanych zmianach, nową tabliczkę znamionową i homologację. Stara tabliczka jest na 3,5 tony i naciski mniejsze. Nie wiem co było pierwotnie. Pytanie brzmi co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 Tylko zmiany konstrukcyjne. To jest pojazd zarejestrowany, więc nic innego nie wchodzi w grę, zwłaszcza że zostaną dokonane fizyczne zmiany (oś, hamulce). Producent musiałby jeszcze wystawić oświadczenie jaka była pierwotna DMC, inaczej w wyniku zmian DMC nie może być podniesiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 A jak ma się w przypadku chęci zwiększenia dmc poniższy zapis § 3.2 przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 Ma się tak jak post wyżej opisał to Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Październik 2018 Share Napisano 23 Październik 2018 @Wimar gdy już dotarłeś do producenta to wystarczyło kupić nową przyczepę o 7 t DMC , a tą "małą" zostawić w rozliczeniu i może nawet koszty byłyby mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wimar Napisano 24 Październik 2018 Autor Share Napisano 24 Październik 2018 @Jacdiag tak bez kombinowania?! to by było za proste?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GABIUSZ Napisano 24 Październik 2018 Share Napisano 24 Październik 2018 W tej sytuacji wyjściem może być "odkupienie" przyczepy 3, 5t przez producenta i sprzedaż (np. w cenie modernizacji) przyczepy 7t DMC, a następnie z fakturą i homologacją do WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 24 Październik 2018 Share Napisano 24 Październik 2018 12 godzin temu, smaug napisał: A jak ma się w przypadku chęci zwiększenia dmc poniższy zapis § 3.2 przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I Budownictwa z dnia 2 czerwca 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. §13. 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Październik 2018 Share Napisano 24 Październik 2018 Dnia 22.10.2018 o 23:34, Wimar napisał: Została przerobiona przez producenta (wymiana osi na mocniejszą itp.) co dokumentuje wydane przez niego oświadczenie, nowa tabliczka znamionowa oraz homologacja? 15 godzin temu, Wimar napisał: Producent wymieni oś i hamulce na tą od mocniejszej wersji. Ma wydać oświadczenie o dokonanych zmianach, nową tabliczkę znamionową i homologację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Październik 2018 Share Napisano 24 Październik 2018 Przecież autor napisał 3 godziny temu, Wimar napisał: tak bez kombinowania?! to by było za proste?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Październik 2018 Share Napisano 24 Październik 2018 @evocatum ten przepis nie ma tu zastosowania a już miałeś to wyjaśniane ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 Dnia 23.10.2018 o 15:56, michal_k napisał: Czy pierwotną było 7 ton, potem zmniejszono do 3,5 tony, a teraz ma być powrót? Coś mi się tu nie zgadza. Przy zmianie z N1 na M1 nie dopuszczasz powrotu do pierwotnej wartości mas (niższych niż po drugim etapie), a tu nagle... Oj Misiek, Misiek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 8 godzin temu, aboz napisał: Przy zmianie z N1 na M1 nie dopuszczasz powrotu do pierwotnej wartości mas Bo nie zmienia się konstrukcja "podwozia" pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.