Tymoteusz Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Ale o co ci chodzi człowieku . F3 to masa zespołu pojazdów F.2 - DMC pojazdu po odjęciu wychodzi ci przyczepa z hamulcem - chyba ze masz odczynienia z przepisem ( pojazdy terenowe) o możliwości powiększenia masy przyczepy wynikającej z urządzenia sprzęgającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Prośba do administratora aby za pisanie podobnych oczywistych bredni dawać ostrzeżenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Nie - ja tego nie rozumiem... Szkolenia, egzaminy, a na końcu ktoś z kto nie odróżnia masy maksymalnej od dopuszczalnej zostaje diagnostą. Gdzieś w tym jest błąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymoteusz Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Z czego jest ten cytat? Z Chaty Wuja Toma? Autor chyba sam się już myli, czy określa DMC, czy MMC. Wstęp do wyliczanki mówi, że to MMC, ale na końcu sam podkreśla, że w ten sposób obliczył DMC. Wywieś toto w toalecie, to może się do czegoś przyda. Bo do nauki i pracy na pewno nie. Dobrze, że chociaż autor wie, że tak wyliczona masa NIE ZAWSZE BĘDZIE PRAWIDŁOWA. Tylko skąd wiedzieć kiedy tak będzie, a kiedy nie? I jeszcze jakbyś mnie Tymoteusz uświadomił w której rubryce DR wpisuje się masę dopuszczalną przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Tymoteusz Jeśli jesteś diagnostą to jak najbardziej jestem za zaostrzeniem szkoleń - pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymoteusz Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Tak jak wspomniałem - w kwestii przydatności na SKP (jeśli pozostałe treści są równie spójne) przeznaczenie wyłącznie do WC - pod warunkiem, że papier jest dostatecznie miękki. Inaczej proponuje zwrócić do drukarni i wymienić na standardową rolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Październik 2018 Autor Share Napisano 29 Październik 2018 @Tymoteusz, a mógłbyś jeszcze zacytować na koniec definicje parametrów technicznych prosto z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym? Ładnie proszę, bo zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Panowie - po hu... te tematy, wypociny pomoc dla młodzieży ... jeśli Oni to mają w głębokim .... biorą jakąś broszurkę pana X i uznają to za wiedzę niezbędną - coraz mniej we mnie asertywności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 @Tymoteusz, zapoznaj sie lepiej z tym opracowaniem: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwipia2P6aveAhUEfywKHeLEDcMQFjAAegQICRAC&url=https%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Fartykuly-naukowe%2Fsend%2F318-artykuly-na-plycie-cd-3%2F6088-artykul&usg=AOvVaw0pNYf9lloPZJMU1gfHHKLt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Może to ta zmiana czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 A ja jestem za likwidacją starostw bo to tam rejestrowane są pojazdy i tam pracujący ludzie "przepuszczają" takie bzdury, ba często staraj się wymóc na diagnostach aby poprawiali parametry pojazdu wg ich widzi mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 A najciekawsze w tym, że to niby Autotransbud. Za czasów mojego szkolenia, takich rewelacji nie rozpowszechniali. Prawie 7 lat, widać szmat czasu. Smutne, czy ktoś się pod nich podszywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 @Tymoteusz miał jeszcze niskie wydanie " tego materiału " ( skan wyżej - wydanie XIX ), niedawno wpadło mi w ręce wydanie XXII z tego roku ( oczywiście wyliczanka jest ) , ale opis TZ ( nie polecam do nauki ) jakość skanu nie powala ( babole dobrze widoczne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Październik 2018 Autor Share Napisano 29 Październik 2018 A mógłbyś mi wskazać paluszkiem jak czterolatkowi te babole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 @Paprock-u wedle życzenia : pierwsza masa F2 podana w opisie jako MMC , druga F3 podobnie ( no jakość tego skanu nie powala ) - na forum gdzieś było, że na egzaminie jak ktoś tak "rozszyfrował " TZ to oblał egzamin ( tylko nie mogę znaleźć ) P.s co do " czterolatka " to strach " czasami " piwem częstować, chyba że chodzi tylko o ten przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 ale na tz są maksymalne masy określone konstrukcyjnie przez producenta, czyżby mi coś umknęło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Żeby była jasność: Cytat ZAŁĄCZNIK Nr 4 WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ § 1. Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej. § 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności: 1) nazwa producenta; 2) numer świadectwa homologacji typu WE pojazdu lub numer świadectwa homologacji typu pojazdu; 3) numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku – rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu; 4) maksymalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast maksymalnej masy całkowitej homologowany poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min; 5) maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy; 6) maksymalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Jest ta.... chyba moja ( pomroczność jasna ) , żyłem w tej kwestii ( załącznik numer 4 wymagania TZ) jeszcze aż wstyd się przyznać DZ. U. Nr 32 Poz 262. No to dałem popis @Paprock co do lat i piwa .... ( chyba jestem w przedszkolu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Na TZ są masy maksymalne, chyba, że są podane w dwóch kolumnach, wtedy lewa zawiera parametry dopuszczalne, a prawa maksymalne (konstrukcyjne). I tu mała uwaga - F1 i F2 to jeszcze ludzie rozróżniają, ale z tym, że F3 to nie jest MMC zespołu to już ludziom gorzej idzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 Maksymalna masa całkowita pojazdu – największa technicznie dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określona jest przez producenta.Oznaczamy ją w dowodzie rejestracyjnym kodem F.1 Dopuszczalna masa całkowita – oznacza największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze. Oznaczamy ją w dowodzie rejestracyjnym kodem F.2 Czyli w polskiej wersji językowej Rozporządzenia WE nr 19/2011 z dnia 11 stycznia 2011 r. występuje niefortunne pojęcie " maksymalna dopuszczalna ", które może powodować omyłkowe odczytanie intencji przepisów. Pojęcie " technicznie maksymalna dopuszczalna masa całkowita " należy rozumieć zatem jako maksymalną masę całkowitą (kod F.1). Pojęcie " maksymalna dopuszczalna masa całkowita " lub " maksymalna dopuszczalna masa całkowita dla celów rejestracyjnych " należy rozumieć zatem jako dopuszczalną masę całkowitą (kod F.2). Jeżeli nie ma technicznych ograniczeń i nie są przekroczone krajowe limity określone w przepisach, to F.1 = F.2. Kiedy przepisy krajowe ograniczają największą dopuszczalną wartość masy całkowitej na drodze np. do wartości maks. 18 t (2-osiowy pojazd), a wartość F.1 jest większa od 18 t, to musi być spełniona zależność F.2 = 18 t < F.1. A na TZ podane są wartości : technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu, technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu Czy tak to trzeba rozumieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Październik 2018 Autor Share Napisano 29 Październik 2018 1 godzinę temu, leski66 napisał: [...] co do lat i piwa .... ( chyba jestem w przedszkolu ) - jak pijes, palis i pier pseklinas, to ten no, to w starsakach jesteś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieter77 Napisano 29 Październik 2018 Share Napisano 29 Październik 2018 To może trzeba by było zacząć od weryfikacji wiedzy ludzi którzy szkolą kandydatów na diagnostów i materiałów jakie udostępniają do nauki. P.S - ja też uczęszczałem na kurs u P. Sikory - stąd może moje niedociągnięcia w niektórych kwestiach 6 godzin temu, IVVO napisał: biorą jakąś broszurkę pana X Tylko, że Pan X szkoli kandydatów na UDS i jest autorytetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.