loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 Czy miał ktoś styczność z pojazdem Casalini Sulky T4 kategoria L6e ? Gdzie może znajdować się numer vin? masa własna 425kg, pojemność 538cm, diesel, data rej 31-08-2005 Jak mam podejść do tego tematu? Samochodowy inny? Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 42 minuty temu, loskamilos napisał: Jak mam podejść do tego tematu? Samochodowy inny? - a konkretnie o co chodzi, jakie to ma być badanie, kolejne okresowe, czy przed pierwszą rejestracją okresowe? Od razu powiem, że tylko jakieś fotki w necie znalazłem i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Autor Share Napisano 27 Październik 2018 6 minut temu, Paprock napisał: - a konkretnie o co chodzi, jakie to ma być badanie, kolejne okresowe, czy przed pierwszą rejestracją okresowe? Od razu powiem, że tylko jakieś fotki w necie znalazłem i nic więcej. Pierwsza rej w kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 Sprawdź, czy w zagranicznym DR masa własna nie była podana łącznie z kierowcą. Zgodnie z PORD "nasza" masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg. L6e to samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki. Sprawdź też moc - pewnie nie przekracza 4 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Autor Share Napisano 27 Październik 2018 1 minutę temu, michal_k napisał: Sprawdź, czy w zagranicznym DR masa własna nie była podana łącznie z kierowcą. Zgodnie z PORD "nasza" masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg. L6e to samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki. Sprawdź też moc - pewnie nie przekracza 4 kW. Pozycja G masa rijklaar 425kg w holenderskim dowodzi (karta plastikowa jak dowód osobisty) na stronie rdw.nl znalałem informacje Massa ledig voertuig 349kg (prawdopodobnie masa bez kierowcy) moc 3,99KW predkosc max T 44km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 Jakie jest DMC? W Polsce dop. ładowność nie może przekroczyć 200 kg (w wyniku źle zaimplementowanych przepisów UE). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Autor Share Napisano 27 Październik 2018 45 minut temu, michal_k napisał: Jakie jest DMC? W Polsce dop. ładowność nie może przekroczyć 200 kg (w wyniku źle zaimplementowanych przepisów UE). F.2 652KG 7.3 nie dotyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 I zaraz oberwiesz ostrzeżenie za cytowanie "ostatnich" postów po całości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 I teraz dylemat, czy ograniczać DMC jako (masa własna + 200 kg,) a F.1 zostawić 652 kg, czy F.2 zostawić jak jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Autor Share Napisano 27 Październik 2018 Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 G:350 F1:625 F2:550 W adnotacjach zapisałbym, że masę własną i dopuszczalną ustalono w oparciu o krajowe przepisy różniące się w tej kwestii o regulacji unijnych i są pomniejszone o masę kierującego, tj.75 kg, co dodatkowo zostało ustalone o dane ustalone na RDW.NL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 3 godziny temu, loskamilos napisał: masa własna 425kg, Raz na jutro! To jest unijna masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawierająca w sobie ciężar kierowcy przyjmowany ogólnie w wysokości 75 kilogramów. To nie jest "nasza" masa własna pojazdu!!! Przy pojazdach z rodziny czterokołowych wynalazków obowiązują wytyczne z warunków technicznych kierujące do przepisów dyrektyw unijnych a tam jest mowa zdaje się o masie pojazdu nieobciążonego. No tak, czy nie?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 I to ostatnie zdanie też można w adnotacjach do badania opisać i będzie miał WK trochę zagwozdkę, zanim to odrzuci ot tak sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 @loskamilos to postudiuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 (edytowane) Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna (Pod-)kategoria pojazdu Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna (kg) L1e-A / L1e-B /L2e-P / L6e-A / L6e-BP Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż 250 kg. L2e-U / L6e-BU Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż 300 kg. L3e / L4e / L5e-A / L7e-A / L7e-B / L7e-CP Maksymalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż limit masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy dla danej (pod-)kategorii, jak określono w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 168/2013. Edytowane 27 Październik 2018 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loskamilos Napisano 27 Październik 2018 Autor Share Napisano 27 Październik 2018 Dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2018 Share Napisano 27 Październik 2018 @loskamilos na koniec jeszcze podobny przypadek: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13130-aixam-l6e/&do=findComment&comment=252389 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mora14 Napisano 31 Maj 2019 Share Napisano 31 Maj 2019 Gdzie znajdę nr vin do casalini sulky? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 1 Czerwiec 2019 Share Napisano 1 Czerwiec 2019 Wg moich danych: prawy próg i przegroda czołowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Czerwiec 2019 Share Napisano 2 Czerwiec 2019 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10888-nr-casalini/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 4 Listopad 2019 Share Napisano 4 Listopad 2019 Panowie..szybkie pytanie.Koleżanka chce zakupić dla syna na kategorię AM taki oto pojazd. Sprzedający twierdzi że wszysko jest ok i można się nim poruszać u nas,ja przyznam sie że kompletnie już zgłupiałem od tych mas unijnych i naszych co jak i z czym dlatego wole zapytać sprawdzone grono by to sprawdziło czy wszysko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Listopad 2019 Share Napisano 4 Listopad 2019 Jest to homologowany czterokołowiec lekki. Rozporządzenie unijne jest ważniejsze niż przepisy krajowe, więc pojazd powinien zostać normalnie zarejestrowany i powinien bezproblemowo przechodzić coroczne badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Listopad 2019 Share Napisano 4 Listopad 2019 Tu nawet nie ma potrzeby wytykać ważności nad ważnościami aktów prawnych, bo krajowe rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów jasno kieruje, że w przypadku Gadów należy stosować wytyczne unijne. A te wytyczne zawarte są w rozporządzeniu wspólnoty, którego numer wskazany jest w numerze homologacji (168/2013), a z kolei to rozporządzenie w załączniku pierwszym jasno definiuje kategorię L6e-BP. Dodam jeszcze, że wskazana w homo masa 420 kg jest to masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy - BEZ MASY KIEROWCY - czyli po legalu rubryka [G] w dowodzie. I uwaga, bo tego Gada nie obowiązuję max 200 kg ładowności. Taka ładowność obowiązywała Gady rejestrowane w PL do 1 stycznia 2016. Tu klasyczną ładowność wyparła unijna masa użyteczna, która 250 kg nie może przekroczyć. A masa użyteczna to różnica między technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą (tu 787 kg), a rzeczywistą masą pojazdu (tu 537 kg), czyli równiuśko 250 kg wychodzi. Jedyny kłopot jaki się rodzi, to brak konkretnych rubryk na ten dziwny parametr tak w DiP-ie jak i w dowodzie. To tyle. Narazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.