Janusz S Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Witam Prosze o podpowiedzi jak mozna zgodnie z przepisami zarejestrowac taki pojazd: D.1 MICROCAR D.2 JS48TA3FMX1 D.2.1 L6EMCC4M000R160 F.1 F.2 755 G 480 G.1 350 J L6e J.1QM Ke13*2002/24*0560*02 P.1 505 P.2 4 S.1 2 z tyłu cześc bagażowa dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 No tak jak mówi kategoria homo. Po naszemu samochodowy inny = czterokołowiec lekki = L6e. No tak czy nie!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Kolega jest zaniepokojony F i G - trzeba czasami poczytać dyrektywy jak się taki pojazd liczy - a na forum jest tego w p.....u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Tak. Tak. Widzę parametry, ale klikam jako zalążek do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Kolego @Janusz S na pewno przyda się : kategorie 2,3,4 kołowce UE.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 5 Listopad 2018 Autor Share Napisano 5 Listopad 2018 Pojazd ten wygląda mniej wiecej tak (znalazłem na necie podobny) jutro ma podjechac to klikne foto Z tego co doczytałem to należy ograniczyc DMC,ale co z masa własna. Pierwsza rej. za granica 10/2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Ten pojazd nie ma masy własnej!!! https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13617-proszę-o-pomoc/&do=findComment&comment=259559 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 ale poz G ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 No ma i trzeba to kumać mniej więcej tak, że moneta to moneta, ale jeden dolar złotówce przecież się nie równa. Namieszane z tymi masami, tak że głowa mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 (edytowane) Masa jest prawidłowa. Według dyrektywy 2002/24 pod którą podlega ten pojazd to Czterokolowce klasyfikujemy według masy bez obciążenia a nie według masy własnej. To są dwie różne masy. W tym przypadku 350 kg - prawidłowo. Jutro mogę podejrzeć to świadectwo i podać dane, aby sprawdzić czy dowód rejestracyjny wykazuje to samo co homologacja. Edytowane 5 Listopad 2018 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 5 Listopad 2018 Autor Share Napisano 5 Listopad 2018 47 minut temu, Janusz S napisał: Pojazd ten wygląda mniej wiecej tak (znalazłem na necie podobny) jutro ma podjechac to klikne foto Z tego co doczytałem to należy ograniczyc DMC,ale co z masa własna. Pierwsza rej. za granica 10/2016 dorzucam to zdjecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 (edytowane) Według tego co podane w parametrach to nic nie trzeba ograniczać a jedynie dociec swojej racji że ładowność w czterokołowcach lekkich wynosi 275 kg a nie 200kg ( u nas zrąbane w przepisach). Tutaj wszystko pasuje. Rubryka G zawiera w pojazdach z zagranicy masę gotowego do jazdy która dla osobówek czy ciężarówek jest z kierowcą ale wyjątek to pojazdy kategorii L gdzie właśnie jest bez kierowcy. Czyli 480 kg, do tego doliczamy kierowcę 75 kg i mamy 555kg. I dopiero teraz nie może być ładowność większa niż 200 kg. No i nie jest 555kg +200kg i mamy 755kg. 275 kg powinno być u nas wpisane w przepisach ale ktoś nie potrafił przepisać słowo w słowo z 2002/24 Edytowane 5 Listopad 2018 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lato8 Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 To tak dla jasności bo przeczytałem parę tematów o czterokołowcach i mam mętlik w głowie.... W naszych dowodach rejestracyjnych w pojazdach kategorii L... pod G mamy masę bez kierowcy i dodajemy ją by sprawdzić ładowność, a w przypadku sprowadzonego na 1 badaniu w DIP piszemy tą masę z dowodu pomniejszoną o 75kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 W pojazdach kategorii L do DIPu wpisujemy wartość G z zagranicznego dowodu rejestracyjnego (tam jest bez kierowcy i u nas wpisuje się bez kierowcy). Natomiast w przypadku pojazdów osobowych i ciężarowych odejmujemy 75 kg (tam jest z kierowcą, u nas należy wpisać bez kierowcy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Listopad 2018 Share Napisano 5 Listopad 2018 Osobiście byłbym ostrożny co do wypełniania zagranicznych dowodów. Nigdy żadnej instrukcji nie spotkałem. A problem dotyczy nie tylko mas Gada, bo i z miejscami siedzącymi w blaszakach kłopot się powtarza. To jest pojazd homologowany po dyrektywie 2002/24, a więc co do mas i ładowności musi spełniać wytyczne z dyrektywy 93/93, w której stoi, że: 1.5. masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób: — w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania, — w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta, — w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zamierzona masa nieobciążonego pojazdu, — w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu. 1.5.1. W przypadku pojazdów kategorii L6e i L7e przeznaczonych do transportu towarów i zaprojektowanych do wyposażenia w nadbudowy wymienne, ogólna masa tych nadbudów nie będzie uwzględniana w obliczaniu masy nieobciążonego pojazdu i będzie uważana za część ładunku użytecznego. W tym przypadku spełnione muszą zostać następujące dodatkowe warunki: a) podstawowy typ pojazdu (kabina podwozia), na której przewidziane jest zamontowanie wspomnianej wyżej nadbudowy, musi spełniać wszystkie zalecenia określone dla kategorii L6e i L7 „pojazdów czterokołowych do transportu towarów” (włączając z limitem masy 350 kg nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L6e i z limitem masy 550 kg masy nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L7e); b) nadbudowa uważana jest za wymienną, jeśli możliwe jest jej łatwe zdjęcie z kabiny podwozia bez wykorzystania narzędzi; c) jeśli chodzi o nadbudowę, producent pojazdu zobowiązany jest ująć w dokumencie informacyjnym, którego wzór zawiera załącznik II do dyrektywy 2002/24/WE, maksymalne dozwolone wymiary, masę, limity dla pozycji środka ciężkości oraz rysunek z pozycją urządzeń mocujących. Uwaga: Paliwo oraz mieszanka paliwowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone; 1.6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników: — paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta, — dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.). Notabene: przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową: a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz „paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu; b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz „paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu; 1.7. masa kierowcy zwyczajowo przyjmuje się okrągłą wartość 75 kg; 1.8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników, jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon itd.; 1.9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8. Czyż nie do powyższego odwołują się paragrafy co do mas gadów w polskich warunkach technicznych!? I sorry, ale po mojemu w masach nie widać kierowcy! Owszem gdzieś jego ciężar/masa się pojawia, ale do wyliczenia ła-do-wno-ści! I tyle, co nie. Tak więc mamy tu opisane parametry, które nie występują w naszych dokumentach w sensie zaświadczeń, dipów, dowodów rejestracyjnych i temu podobnych rejestrów/cepików. Parametry, które mam na myśli to: masa pojazdu nieobciążonego, masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy, ładowność użyteczna, masa kierowcy. Tym bardziej brak ich definicji w ustawie powoduje ZONKI po sprowadzeniu gada do kraju i poddanie go badaniu. Nikt nie mówił, że będzie z górki jak wstąpimy do Unii. I jak najbardziej skłaniam się ku wnioskom @Logena i @Solarisa z małą poprawką, żeby nie głosić, ale racja – udowodnić, że ładowność liczona po polskiemu (bez szofera) wynosi tyle a tyle, lecz uwzględniając sugestię @Logena co do zagranicznego [G], które może być podane bez szofera przecież, to mamy to co mamy, czyli mamy to co wyliczył @Solaris. Od masy 755 kg należy odjąć 480 kg wraz z 75 kg i wychodzi 200 kg ładowności. I wszystko OK i wszyscy zadowoleni, co nie. I @Janusz S też. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 (edytowane) Parametry masz prawidłowe, w homologacji też takie są: Masa bez obciążenia: 350 kg Masa gotowego do jazdy: 480 kg Masa gotowego do jazdy plus kierowca: 555 kg Maksymalna masa całkowita: 755 kg Rozkład mas na osie od Maksymalnej masy całkowitej : przód 317kg tył 438 kg Maksymalne masy na osie: przód 650kg tył 774 kg Ładowność użyteczna: 200 kg Maksymalna masa przyczepy: 175 kg Pojemność silnika: 505 cm3 Maksymalna moc: 4 kW Paliwo: Olej napędowy Liczba miejsc siedzących: 2 Kategoria homologacyjna: L6e Do dowodu rejestracyjnego w rubrykę G powinni u nas wpisać 480 kg aby było prawidłowo a nie 350kg. 350 kg oznacza masę nie występującą w naszym dowodzie rejestracyjnym Edytowane 6 Listopad 2018 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 13 minut temu, Solaris napisał: Do dowodu rejestracyjnego w rubrykę G powinni u nas wpisać 480 kg aby było prawidłowo A definicja ustawowa mówi, że masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 I dodajmy że jest schrzaniona, niezgodna z dyrektywą która jak tu pisano nieraz na forum - JEST WAŻNIEJSZA od naszej ustawy Więc nie mam zamiaru się stosować do masy własnej 350 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 10 minut temu, Solaris napisał: Więc nie mam zamiaru się stosować do masy własnej 350 kg Ale Ty nie jesteś diagnostą o ile dobrze pamiętam, więc problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 Masa własna w ustawie masą własną w ustawie. Ale przecież ta sama ustawa nakazała opracować rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, które jasno mówi do jakich mas należy się odnieść w przypadku czterokołowych wynalazków. Oczywiście problemem jest poskładanie tego w całość tak żeby w dowodzie zagrało. A nie zagra w życiu, jak znam życie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 Aboz, mylisz się;) Od 2010 roku to w sumie tylko 8 lat, może nie długo ale jednak I nigdy nie stosowałem się do masy własnej 350 kg jakby co. Po prostu nie chciałem robić źle. Stosowałem się do masy pojazdu bez obciążenia 350 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 Dobrze @Solaris, tylko że "masa pojazdu nieobciążonego" występuje tylko w rozporządzeniu, a dale cisza i tworzy się badanio-rejestracyjno lipa. Dowód mówi o "masie własnej". DiP mówi o masie własnej. A żywą masę czterokołowca nieobciążonego to tylko w Świadectwie Zgodności można spotkać. Robi się majonez i nic nie poradzisz. Nie przewidziano takiego parametru w dowodzie, nie przewidziano słusznej adnotacji. Formalnie klops. To, że te masy grają po unijnemu, to że te masy trybią po polskim rozporządzeniu to jedno, a drugie: weź to wpisz w dowód tak żeby miało ręce i nogi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 Zgadzam się i najciężej jest właśnie przetłumaczyć w Wydziale, że wpisanie 480 kg do rubryki G jest prawidłowe. Masa telefonów, wypytywania się a czemu tak ma być. Ciężkie tematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 A ja mam pytanie "pomocnicze" - skąd tak duża różnica w masach w zagranicznym DR - G i G.1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 6 Listopad 2018 Share Napisano 6 Listopad 2018 Takie same wartości są w homologacji więc prawidłowo. A skąd tak dużo to pytanie już do producenta chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.