Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
metor9

Dwa pytania .

Polecane posty

metor9

Witam , mam dwa pytania z różnych tematów więc postanowiłem napisać je w tym dziale , mam nadzieję ze dobrze trafiłem.

 

1.Ostatnio kilka osób naprostowało mnie co do dokumentu do ADR-u że nie wykonuję się je z 776 tylko z 2089 .I tutaj pytanie do czynnych diagnostów czy jeśli wykonujecie np badanie okresowe osobówki to wypełniacie zaświadczenie 'załącznik nr.3 z 776' czy 'załącznik nr 1 z 2089' ? 

 

2.Czy ADR mam na myśli cysterny itp , muszą mieć tabliczkę z nabitymi numerami badania pośredniego i okresowego ? 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Masz zawsze stosować obowiązujące wzory dokumentów. Cysterna musi mieć tabliczkę identyfikacyjną. Oznaczenie terminów badań nie jest obowiązkowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Oznaczenie terminów badań nie jest obowiązkowy

ale jest obowiązkowy w pojazdach wojskowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Na podstawie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Dz U 2089 wprowadził zmiany w Dz U 776 a zatem obowiązującym aktem prawnym, który zawiera wzór zaświadczenia jest Dz U 2089. Najlepiej pobrać wersję ujednoliconą Dz U 776 - jest na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69
22 godziny temu, adam1501 napisał:

Na podstawie? 

Rozkazu Naczelnego Wodza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Dz.U.1364 z 2012 - § 21 ust. 11, pkt 3 "...11. Zbiornik cysterny powinien być oznakowany: ...3) terminem (miesiąc i rok) następnego badania..."

O to mi chodziło. "Młody" się pyta a tu takie lakoniczne odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Ok. Jaja sobie robiłem...

To pytanie dotyczyło ADR, więc odpowiedź podaję: 6.8.2.5.1

Też lakoniczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
8 godzin temu, wrc69 napisał:

Ok. Jaja sobie robiłem...

👍humoru nigdy za wiele... Mam nadzieję, że teraz Adept kontent i uśmiechnięty 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9

Takie dwa kolejne pytanie wpadły mi do głowy. 

Pytania pod kątem egzaminu praktycznego.

 

1.Czy na egzaminie na pytanie o oznaczenia szyb chodzi konkretnie o datę produkcji to wystarczy że pokaże gdzie znajduję się takie oznaczanie czy będę musiał odszyfrować datę z szyby?

Pytam ponieważ tych rodzai oznaczeń jest mnóstwo nie tylko kropeczki i cyfra ale mamy np.ozaczanie DOT17,23,24,25,18,376,21 itd i każde się od siebie różni , nie wiem czy mam to kuć na pamięć ? 

 

2.Analogicznie jest z wskaźnikiem prędkości i nośności  , też trzeba szyfrować np ile to 154M? Chociaż z reguły te tabelki wiszą na ścianach ale wiadomo egzamin to nie koniecznie .

 

Miał może ktoś takie pytania na egzaminie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Oznakowanie szyb to zgodność z regulaminem 43 (z wyjątkami na stare oznaczenia bezpieczeństwa, kuloodporne...). Datami produkcji nikt by sobie głowy nie zawracał gdybyśmy nie musieli określać roku produkcji pojazdu - o tym można wspomnieć raczej jako ciekawostkę. 

Z indeksami powinieneś mieć rozeznanie co jest co. Natomiast co do konkretnej wartości możesz poprosić o tabelę - tak było w moim przypadku na egzaminie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9

Ale na egzaminie miałeś pytanie o szyby ? Musiałeś rozszyfrować miesiąc i datę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

 

Nie ma żadnego obowiązku znania wszelkich deszyfratorów. Dla mnie bezsens kodowania tak daty produkcji opony, poprzez dżem truskawkowy, a na psychotropach kończąc.Poza tym, kto by się w tym połapał:

 

 

HOMO oznaczenia szyby.gif

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ale - jak najbardziej - "wiedza zbędna" - jest mile widziana na egzaminie praktycznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9

Dzięki za pomoc , mam nadzieję że na egzaminie jak już to będą popularne kropeczki z cyfrą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
2 godziny temu, metor9 napisał:

Musiałeś rozszyfrować miesiąc i datę ? 

Nie, nie musiałem. Natomiast padło pytanie zachęcające do opowiedzenia co jeszcze znajduje się na tym oznaczeniu i do czego może się przydać. Raczej było to w formie ciekawostki i wolnych wniosków niż pytanie egzaminacyjne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Czy wiedza ponad planowa jest wskazana - tak. Osobiście dorabiałem 100 bo mi brakowało do pełnych - Luboń - autobus miejski - jakie pasy i gdzie bym zamontował - więc najpierw pytanie do egzaminatora - Czyli mam sobie wyobrazić że to 100-ka -Tak - Ona nie spełnia bo ma miejsca stojące - już Panowie z TDT byli szczęśliwi - pokazałem gdzie i jakie bym założył - było OK - więc następne pytanie - sposoby usuwania szyb w wyjściach awaryjnych - - uszczelka z klinem, młoteczek zamontowany przy wyjściu oraz "zbijacz" i tu pełna konsternacja - co to takiego - więc wytłumaczyłem iż w starszych modelach autobusów był taki element stosowany - stara gwardia to wie o co chodzi bo dla młodzieży - to abstrakcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No to tu jeszcze załącznik obrazujący problem adeerowski:

Sorka za jakość ale magazyn na załączniki się skończył. :sad:

 

 

 

 

 

ADR tabliczka z terminem badania.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
4 minuty temu, Paprock napisał:

Sorka za jakość ale magazyn na załączniki się skończył

To poproś administratora o dodatkowe miejsce😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metor9

Panowie a takie pytanie , po czym poznajecie czy hamulec jest postojowy czy awaryjny ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Postojowy działa również po zaprzestaniu hamowania nim, czyli ma jakąś zapadkę uniemożliwiającą samoczynne zwolnienie hamulca.

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Właściciel tego motocykla ma oryginalny hamulec postojowy na przednie koło ... 

 

704981433_hamulecpostojowy.thumb.jpg.83be44552994a5a5f6553870da622468.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Postojowy działa również po zaprzestaniu hamowania nim,

czyli pojazdy z "hill startem " spełniaja te wymagania ? :657: przecież po puszczeniu pedału hamulca auto stoi nieruchomo .dopiero dodanie gazu "odpuszcza "hamulce .  ot taki żarcik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
11 godzin temu, metor9 napisał:

po czym poznajecie czy hamulec jest postojowy czy awaryjny ? 

W klasycznym rozwiązaniu jak pociągniesz za dźwignię (bez wciśnięcia przycisku) - to użyjesz hamulca postojowego - dźwignia nie wróci. Jak to samo uczynisz trzymając przycisk to będziesz używał hamulca awaryjnego - dźwignia wróci do pozycji wyjściowej. 

  • Lubię 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Jak pociągniesz za dźwignię z przyciśniętym przyciskiem jadąc po łuku - to użyjesz urządzenia wspomagającego dynamiczny, ciasny skręt pojazdu.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.