Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
krecik

Spawane sworznie wahaczy przednich.

Polecane posty

krecik

Witam.

Panowie potrzebuje na szybko podstawy prawnej  dotyczącej niewłaściwej naprawy lub wymiany wprasowanego sworznia wahacza zabezpieczonego przed wysunięciem spawem z mig-matu.

Potrzebuję jakiekolwiek informacji że zabronione jest spawanie jakichkolwiek elementów zawieszenia.

Sytuacja dotyczy także nowego wahacza w załączeniu fotki oraz zdjęcie auta z badania proszę o wasze opinie w sprawie.

Pozdrawiam.

20190130_105454.jpg

20190130_105447.jpg

20190130_113804.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
Napisano (edytowany)

5.2.2.1.d   -    z tabeli usterek, dz.u.776, dotyczy oczywiście napraw warsztatowych.

Edytowano przez cezary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecik

Tyle to i ja wiem chodzi o nowo zakupiony wahacz.Bo moim zdaniem a może się mylę w fabrycznie nowym wahaczu nie powinno byś nic spawane zwłaszcza sworzeń wymienny.

chyba ze teraz tak wygląda proces wykonania takiego wahacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
22 minuty temu, krecik napisał:

Tyle to i ja wiem chodzi o nowo zakupiony wahacz

to właśnie zamienniki, sworzeń od wujka Piotrka wahacz klepał wujek Stasiu i prasy nie potrzeba żeby wprasować nowy sworzeń w nowy wahacz bo na wylot niemalże przelatuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Napisano (edytowany)

Ta ostatnia fotka, to masakra! :razz2:

Pierwsze zdjęcia, to jakby na wyrost zabezpieczka coby z gniazda nie wypadł. Po mojemu lipa, bo albo gniazdo jest na tyle ciasne, że to się samo pewnie trzyma, albo na obudowie sworznia jest tyle naddatku, że powoduje to samo - czyli siedzi pewnie. 

Edytowano przez Paprock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

5.3.3 C bym przypisał

i przy poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia. Katastrofa - zdjęcia do działu DRUCIARSTWO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
Napisano (edytowany)

Śmiało można powiedzieć , że nasi tam byli. 

Jak takie roboty wykonał warsztat to dożywotnie zakaz wykonywania zawodu mechanik 

Edytowano przez kurant2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli jest to produkt "kupny" to znaczy, że dostawca tego produktu posiada stosowną dokumentację na swoją technologię i nie kwestionowałbym tego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
6 minut temu, adam1501 napisał:

Jeżeli jest to produkt "kupny"

ale mowa o kpl. sworzeń-wahacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

W pełni zgadzam się z @adam1501.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecik

Ale za rok na przeglądzie nie będzie świadomości że był to wahacz nowy zamontowany kupiony w sklepie.Dopuścisz taki pojazd do ruchu świadomie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
1 minutę temu, biker100 napisał:

ale mowa o kpl. sworzeń-wahacz?

Wahacz bez sworznia nie jest do kupienia a sam sworzeń jak najbardziej można kupić.

Ci koledzy diagności co w swym życiu mieli przyjemność naprawiać samochody to zapewne wiedzą, że sworznie wprasowywane w blaszane wahacze lubią się wysuwać, gdyż wyprasowanie skorodowanego sworznia powoduje deformację otworu wahacza i siła wcisku znacząco spada. Dotyczy to zwłaszcza aut pochodzenia japońskiego. Dlatego punktowe spawanie sworzni jest powszechnie stosowane - czy to zgodne z regułami sztuki odpowiedzcie sobie sami, ale mądrze wykonany spaw w mojej ocenie ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo.

Następna kwestią jest, to czy legalnie można wymieniać sworznie w wahaczach w których producent pojazdu nie przewidział takiej możliwości a sworznie jako zamienniki są dostępne. Chodzi tu np. o Mitsubishi Carismę, czy Suzuki Swuft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

A może u źródła zapytać o ten wahacz na pierwszym zdjęciu:

Adres: Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń, Telefon: 32 325 15 00

 

MaxGear

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecik

Masz racje kolego zgodzę się z twoja opinią ale sprawa dotyczy kompletnego wahacza ze sworzniem sprzedanego klientowi. Nowego fabrycznie zapakowanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Ale wydaje się być "oryginalnym" rozwiązaniem. Mimo, że tam pasowanie winno występować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
7 minut temu, danielg539 napisał:

gdyż wyprasowanie skorodowanego sworznia powoduje deformację otworu wahacza i siła wcisku znacząco spada.

dokładnie znane z autopsji, ale również znane tak jak napisałem powyżej:

 

50 minut temu, biker100 napisał:

poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia.

 

4 minuty temu, mirek_handlarz napisał:

Mimo, że tam pasowanie winno występować.

no chyba, że jest to taki "nówelas" regenerowany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 minuty temu, biker100 napisał:

poddaniu sworznia takiej obróbce cieplnej panewka sworznia długo nie będzie trzymała trzon sworznia.

To zależy od ilości dostarczonego ciepła. Trzy punkty wykonane migomatem katastrofy nie spowodują ale obspawanie sworznia po obwodzie z pewnością obniży jego trwałość lub nawet może go zniszczyć jak dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Przed chwilą, danielg539 napisał:

Trzy punkty wykonane migomatem katastrofy nie spowodują ale obspawanie sworznia po obwodzie z pewnością obniży jego trwałość lub nawet może go zniszczyć jak dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej.

dokładnie Danielu o tym pisałem i spójrz teraz proszę na ostatnią fotkę wrzuconą przez @krecik-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecik

Panowie pytanie jest proste, przyjeżdża auto na przegląd widzicie spawy na końcówce klepiecie czy negatyw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
3 minuty temu, krecik napisał:

widzicie spawy

 

6 minut temu, danielg539 napisał:

Trzy punkty wykonane migomatem

nie czepiam się,

 

7 minut temu, danielg539 napisał:

obspawanie sworznia po obwodzie

lub tak jak na ostatniej Twojej fotce u mnie "N".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
9 minut temu, danielg539 napisał:

dojdzie do wytopienia teflonowej panewki łożyskującej.

oraz osłabienia zakończenia wahacza i dużo większą podatność na korozję tego fragmentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 minuty temu, biker100 napisał:

spójrz teraz proszę

Tak widziałem.

1 minutę temu, krecik napisał:

Panowie pytanie jest proste,

Ale odpowiedź się komplikuje. Taki spaw jak na fabrycznych wahaczach nawet jak jest wykonany w warsztacie można uznać, że jest ok, ale takie posmarkanie jak na zdięciu to N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecik

A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym  takim pojazdem gdy ktoś zginie i kto poniesie konsekwencje diagnosta czy producent części czy może mechanik który naprawiał auto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Przed chwilą, krecik napisał:

A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym

To zależy akie biegły, jaki sąd i jaki diagnosta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Napisano (edytowany)
4 minuty temu, krecik napisał:

A co opisze biegły sądowy po zdarzeniu drogowym

to musisz zadać to pytanie na forum biegłych... (jeżeli takowe jest) lub poczekać na markes30 jako rzeczoznawca może coś więcej Ci powie ;)

Edytowano przez biker100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.