Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

"Kolejny temat z cyklu:"niemozliwe"

Nie dotyczy sie mojej osoby,ale znajomego bez dostepu do netu....

Ma przygotowane auto do KJS-ów.

Znaczy pocicwego fiata 126...ale z:

-silnikiem 899 cm,

-chamulce tarczowe z fiata 125,

Na wszystkie przeróbki jest pozytywna opinia rzeczoznawcy!!!!!

Czyli według "chłopskiego" rozumowania-wszytko jest OK.

Wszystko jest wbite w dowód rejestracyjny!!!!!

Auto tak jezdziło ponad rok...(z silnikiem 903)

Znajomy zmienił silnik z 903 na własnie 899-poprostu nowsza konstrukcja+mniejsze OC

A tutaj sie zaczynaja schody.

Bo człowiek od przegladów,powiedział tak:"nie podbije tego bo maluch nie ma homologacji na ten silnik i te chamulce".....No ku*** szok...

I zaczął sapac ze sie nie da

Jak sie nie da jak juz jest to wbite w dowód+opinia rzeczoznawcy!!!!!

Z tego co ja wiem,to prawo nie działa w stecz!!!!

Paranoja..... "

Znalazłem to na forum policyjnym. Co wy na to? Ja osobiście twierdzę, żę takie zmiany (głównie chodzi mi o hamulce) są niedopuszczalne bez badań homologacyjnych, sama opinia nie wystarczy...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

To jest właśnie paranoja naszego prawa :(. I jaką homologację na to zrobić w ITS może? Podobno w niemczech przeróbki podzielone są na 2 czy 3 etapy i istnieje funkcja "diagnosty-rzeczoznawcy" czyli takiego madrzejszego diagnosty, który posiada wiedzę i władzę do akceptowania takich właśnie przeróbek. A naszych "rodzimych" rzeczoznawców to o "znajomość rzeczy " trudno podejrzewać.

Napisano

Wg mnie, można to spróbować podciągnąć pod przeróbke jednostkową - wtedy, zgodnie z prawem, nie jest wymagana homologacja (dla pojazdów wyprodukowanych w ilości 1 szt. rocznie). powinna wystarczyc opinia rzeczoznawcy plus badanie na SKP.

  • 4 weeks later...
Napisano

Probelmu z homologacją zaczynają się w razie jakiegokolwiek tuningu. Zgodnie z literą prawa nawet zmiana tachografu, jego montaż czy demontaż to zmiana homologacji. :(

U zachodnich sąsiadów jest tak, że jeśli pojazd wyszedł z tacho to ma je mieć, a jeśli zdemiesz i cię wychaczą to nieźle bekniesz, kilku klientów ode mnie już tak miało- a transport niby na własne potrzeby.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.