Skocz do zawartości

Maluch rajdowy


Psuj
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

"Kolejny temat z cyklu:"niemozliwe"

Nie dotyczy sie mojej osoby,ale znajomego bez dostepu do netu....

Ma przygotowane auto do KJS-ów.

Znaczy pocicwego fiata 126...ale z:

-silnikiem 899 cm,

-chamulce tarczowe z fiata 125,

Na wszystkie przeróbki jest pozytywna opinia rzeczoznawcy!!!!!

Czyli według "chłopskiego" rozumowania-wszytko jest OK.

Wszystko jest wbite w dowód rejestracyjny!!!!!

Auto tak jezdziło ponad rok...(z silnikiem 903)

Znajomy zmienił silnik z 903 na własnie 899-poprostu nowsza konstrukcja+mniejsze OC

A tutaj sie zaczynaja schody.

Bo człowiek od przegladów,powiedział tak:"nie podbije tego bo maluch nie ma homologacji na ten silnik i te chamulce".....No ku*** szok...

I zaczął sapac ze sie nie da

Jak sie nie da jak juz jest to wbite w dowód+opinia rzeczoznawcy!!!!!

Z tego co ja wiem,to prawo nie działa w stecz!!!!

Paranoja..... "

Znalazłem to na forum policyjnym. Co wy na to? Ja osobiście twierdzę, żę takie zmiany (głównie chodzi mi o hamulce) są niedopuszczalne bez badań homologacyjnych, sama opinia nie wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie paranoja naszego prawa :(. I jaką homologację na to zrobić w ITS może? Podobno w niemczech przeróbki podzielone są na 2 czy 3 etapy i istnieje funkcja "diagnosty-rzeczoznawcy" czyli takiego madrzejszego diagnosty, który posiada wiedzę i władzę do akceptowania takich właśnie przeróbek. A naszych "rodzimych" rzeczoznawców to o "znajomość rzeczy " trudno podejrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, można to spróbować podciągnąć pod przeróbke jednostkową - wtedy, zgodnie z prawem, nie jest wymagana homologacja (dla pojazdów wyprodukowanych w ilości 1 szt. rocznie). powinna wystarczyc opinia rzeczoznawcy plus badanie na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Probelmu z homologacją zaczynają się w razie jakiegokolwiek tuningu. Zgodnie z literą prawa nawet zmiana tachografu, jego montaż czy demontaż to zmiana homologacji. :(

U zachodnich sąsiadów jest tak, że jeśli pojazd wyszedł z tacho to ma je mieć, a jeśli zdemiesz i cię wychaczą to nieźle bekniesz, kilku klientów ode mnie już tak miało- a transport niby na własne potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.