piter1973 Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 16 minut temu, Paprock napisał: Znajdzie się odważny ja . u mnie w miasteczku jest panstwowa Straz Pożarna . najbliższa resortowa stacja kontroli jest oddalona o ok 50 km . pojazdy tejże straży wykonują badania na stacjach w mieście , wcześniej jednak dzwoni " ktoś " z remizy i anonsuje przyjazdy pojazdów na badania . w tym przypadku podchodzi pod : 19 minut temu, Paprock napisał: wykonanie badania jest uzasadnione względami ... 19 minut temu, Paprock napisał: organizacyjnymi lub ekonomicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 20 minut temu, Paprock napisał: odważny aby punkt drugi objaśnić? No te względy służbowe, organizacyjne lub ekonomiczne ( mogą być obalone przez wysłanie sms-a od odpowiedniej osoby....... ), a tak to " zawsze " są uzasadnione " co nie " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 3 minuty temu, mirek_handlarz napisał: Kiedy interesowałem się tym tematem, to w ichnich rozporządzeniach (dotyczących PSP) było coś na temat skierowania wydanego przez komendanta. Ale temat odległy - jadę z pamięci OK! Nie ma sprawy. W każdym razie mnie zaintrygowały podziały. No ale jak z pamięci, to z pamięci i raczej paragrafów na to nikt nie znajdzie. Znaczy na te dziwaczne podziały co do zezwolenia na podstawową i bez zezwolenia na okręgową. Po mojemu to jakiś dziwny wymysł - bez urazy. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6 minut temu, IVVO napisał: A takie pospolite np przyjeżdżają do zwykłych SKP Pospolite jak pospolite. Zdarzały się różne wynalazki, bo robiłem w serwisie przy marce, której od groma w MON-ie. Nie ukrywam, że zawsze był problem co do kwitów, papierów, dokumentów. Wszystko odbywało się bez "zezwoleń", bo wbijali najczęściej na serwisowy przegląd roczny i przy okazji wykonywali badanie techniczne. A przyjeżdżali z zakątków różnych w promieniu do 100 kilometrów od serwisu. Dalej to jeździli do Zielonej Góry albo gdzieś na Śląsk w okolice firmy ZASŁAW. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Panowie bez urazy, ale prosząc o wytłumaczenia miałem na myśli obalenie tego co zapodał @witek102 bezpamiętnie. Każdy wie, co to szkwał, tsunami, armagedon i dobry koniak od starego kumpla z woja co to wzgląd ekonomiczny na badanie do mnie go przywołał. Się służyło, to się wie. Ten od flaszki został zawodowym tre... znaczy szefem na Zet-eNach, a drugi poszedł na cywilnego diagnostę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 (edytowane) 33 minuty temu, Paprock napisał: co do zezwolenia na podstawową i bez zezwolenia na okręgową. O tym podziale nigdy nie słyszałem, można co po najwyżej dzielić na : resortowe SKP i cywilne SKP (bez względu na rodzaj P-O) a propos badań pojazdów straży pożarnej. Edytowane 23 Luty 2019 przez mirek_handlarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 U mnie pojazd jedzie np. do serwisu na roczną gwarancję(wymiana płynów itp.) i tam można też zrobić OBT , ale jednostka nie zezwala wykonać OBT ponieważ mamy swoja stację i żołnierz ma tak zrobić, aby serwis roczny był i zdążył wrócić na badanie. To uzasadnione ekonomicznie. Jeżeli chodzi o badanie dla np. CBA , SKW, to oni z tego co pamiętam nie mogą wykonywać badań w innych stacjach niż resortowe i jestem przekonany, że jadą nawet 100 do 200 km na stację resortową i tam wykonują OBT, wiem bo miałem nie czynną stację i rozmawiałem z kierowcami którzy opowiadali mi jak to musieli jechać na inną stację ( to nie uzasadnione ekonomiczne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 Paproczku - masz małą szansę na odwiedziny resortowego - na układy nie ma rady - przeważnie jeżdżą na tą jedną jedyną najlepszą co to prowadzi Heńka brata żony syn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 Teraz tak. Już nie pracuję na tamtej stacji gdzie miałem (nie)przyjemność z MON-ami. Teraz to ja ogarniam najczęściej trzylatki z przebiegiem max 30 tysięcy. Złota, czysta, bezusterkowa robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 To tak zapytam - na czym robisz sobie statystyki N dla kontrolujących - będziesz pierwszym do udupienia - ze w/g na brak zaangażowania w szukaniu dziury w dziurze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 Ja mam inne pytanie. Tu autor pyta o pojazd OSP. Jakie to niby służby i o czym ta dyskusja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 Służba niczyja jak widać. Pisałem, że bez wnikania robię badanie. To znaczy ja mam inne dylematy z tym powiązane, a mianowicie jaki zastosować zakres i warunki dla pojazdów, które są zwolnione z cywilnych warunków. Molestowałem się z tym problemem na forum O.S.D.S. i coś mi się zdaje, że nie pozostało mi nic innego jak dalsze molestowanie. Mówiąc wprost, to szukam w przepisach wskazania czy tam przekierowania, że na stacji resortowej resortowy diagnosta stosuje cywilny zakres. No chyba taki sens z grubsza mych dylematów. I obawiam się, że w tle czai się problem monowskiego rozporządzenia "uznanego za uchylone". No a ściśle to temat sprzed pięciu lat brzmi: BADANIE TECHNICZNE POJAZDU UPRZYWILEJOWANEGO NA SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 Temat 5-letni miał trochę inny tytuł, a został doklejony post @witek102 i następne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 38 minut temu, Paprock napisał: że na stacji resortowej resortowy diagnosta stosuje cywilny zakres Jak o to chodzi - to powiem tak - przyjedzie do Ciebie taki agregat PAD 30 - i wszystko ok tylko brak "ręcznego" - postojowy jest - fabrycznie nikt tam nigdy tego nie montował - i co zrobisz Stacja resortowa puszcza - a czy Ty się pod to podłożysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Luty 2019 Share Napisano 23 Luty 2019 IVVO. W większości przypadków akty prawne są ze sobą ładnie powiązane. Jest nadrzędna ustawa , która nakazuje właściwym ministrom wykombinować takie czy inne rozporządzenie, w którym to rozpiszą to lub tamto. I popatrz jak to się ładnie składa w przypadku badania pojazdu monowskiego na cywilnej stacji. Ustawa nakazała, minister MON rozpisał, że dopuszcza wykonanie badania na cywilnej stacji jeżeli przemawia za tym zamysł organizacyjny lub ekonomiczny. I grra gitarra! To teraz weź wydobądź z monowskiego zakresu jakąś wskazówkę, jakiś azymut, że resortowa stacja i resortowy diagnosta posługuje się cywilnym zakresem, cywilnymi usterkami i cywilnym warunkami technicznymi. Owszem, wzmianka jest co do zaświadczenia, ale czy to wystarczy, by po całości lecieć z zakresem? A wracając do cywilnych warunków technicznych, które nie dotyczą pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych, to proszę mi wytłumaczyć jak rozpoznać taki pojazd na cywilnej stacji. Po drugie, to po jaką cholerę mam go rozpoznawać, skoro rozpoznanie utwierdzi tylko jego specjalność lub specjalną używalność, która i tak jest zwolniona z cywilnych warunków technicznych. No sorry, lecz mi wychodzi masło-maślane i gubię się w tych monowsko-cywilnych zawiłościach! Bardzo bym prosił o wyczerpujące zajęcie stanowiska, bo jak ktoś ma zamiar dukać po pół zdania, to szkoda klawy naciskać. Obowiązuję język polski i domyślne ustawienie korektora na poprawianie byków! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 godzinę temu, IVVO napisał: Stacja resortowa puszcza - a czy Ty się pod to podłożysz - prześledzę warunki techniczne, przeanalizuję dane techniczne i jak to przyczepa, to się nie podłożę, tylko puszczę tak samo jak na resortowej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 Dnia 23.02.2019 o 13:14, Paprock napisał: to się nie podłożę Nikt się nie podkłada. Dnia 23.02.2019 o 13:14, Paprock napisał: nie dotyczą pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych, to proszę mi wytłumaczyć jak rozpoznać taki pojazd na cywilnej stacji. Tak samo jak na resortowej. Otwierasz DR i widzisz z czym masz do czynienia. Co prawda rubryki są trochę inaczej podpisane ale nie można wymagać wszystkiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 Adam! W życiu nie widziałem tego drugiego wpisu! Każdy "Borewicz" może być używany do celów specjalnych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 W dowodzie rejestracyjnym MON jest zapis czy to pojazd specjalny, ale widziałem nawet takie zapisy jak "Pojazd używany do celów specjalnych" mimo, że nie jest pojazdem specjalny tylko np ciężarowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 No dobrze. A coś mu sprawdziłeś? Jeżeli nie, to dlaczego nie? I jeżeli tak, to dlaczego tak? Sorry, bo może komuś się zdadzą jako gupie pytania, ale ja naprawdę przejścia nie widzę. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- 50 minut temu, adam1501 napisał: Nikt się nie podkłada. - jak nikt, jak podobno IVVAN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 47 minut temu, kurant2000 napisał: że nie jest pojazdem specjalny tylko np ciężarowym Bo chodzi o to - Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego; Taki wpis mówi wyraźnie - przyjechałem i tak przejdę przegląd - bo warunki techniczne mam w .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 Tak IVVO - masz rację! Taki mondry to ja też być potrafię. Tylko chodzi o to, czy tym pojazdom coś się sprawdza, czy nic się nie sprawdza, jak ich warunki cywilne nie dotyczą. A jak cywilne nie dotyczą, no to kurka wodna jakie dotyczą, bo po coś te resortowe stacje w końcu stoją, co nie! Może tu leży przyczyna, że co wyjazd rządowej limuzyny, to zaraz dzwon na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 18 minut temu, Paprock napisał: co wyjazd rządowej limuzyny, to zaraz dzwon na drodze bo po drogach jeżdżą jakieś "cienkusie", czy seicenta (niekoniecznie żółte) i polują na borowców, a tak po prawdzie, jak limuzynami rządowymi "kierują" goście bez uprawnień to i efekty są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 1 godzinę temu, Paprock napisał: W życiu nie widziałem tego drugiego wpisu. Bo nie ma takowego. To są zwykłe pojazdy, które na czas dokonania określonego zadania (czyli użytych do celów specjalnych) mogą nie spełniać cywilnych warunków. 47 minut temu, IVVO napisał: Taki wpis mówi wyraźnie - przyjechałem i tak przejdę przegląd - bo warunki techniczne mam w .... Nic nie mam w ... Warunki techniczne mówią, że pojazd ma spełniać warunki cywilne a tylko ze względu na przeznaczenie, jeżeli nie jest możliwe ich spełnienie, to muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu resortowym. Także nie ma tu wolnej amerykanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 Adam, ja to wszystko kapuję, niby kapuję. Wiem jakim warunkom ma odpowiadać pojazd specjalny lub używany do celów specjalnych, bo jest to zawarte w ichnim rozporządzeniu. Wiem, że ustawa Prawo O Ruch Drogowym zobowiązała ministrów do opracowania zakresu badań i dokumentów stosowanych przy tych badaniach. Tak dla samochodów cywilnych przez ministra transportu i dla samochodów wojskowych przez ministra obrony. Z resztą mniejsza o poprawne nazewnictwo szefów resortów. Wiem, że nasze rozporządzenie w sprawie sposobu i zakresu przeprowadzania badań technicznych pojazdów w pierwszym punkcie nakazuje sprawdzić czy pojazd odpowiada konkretnym (cywilnym) warunkom technicznym. I ja poszukuję takiej wskazówki, kierunkowskazu, azymutu, co to badań pojazdów resortowych, już mniejsza o to czy specjalnych lub używanych do celów specjalnych, ale szukam tej ścieżki, tego przejścia aby wiedzieć do czego się odnieść. Szukam podobieństwa w monowskich wytycznych do tego, cywilnego zapisu, że badanie techniczne polega na: i dalej wiadomo o co kaman, Niestety, na obecną chwilę dokopałem się w zakresie monowskim do tego, że paragraf szósty cywilnego zakresu stosuje się odpowiednio. A może właśnie przekierowanie do cywilnych usterek jest swoistym monowskim zakresem. Zaiste nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 Rozporządzenie Ministrów: Spraw Wewnętrznych, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 17 października 2014 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej Tekst ogłoszony: D20141421.pdf Status aktu prawnego: uznany za uchylony Data ogłoszenia: 2014-10-20 Data wydania: 2014-10-17 Data wejścia w życie: 2014-10-21 Data obowiązywania: 2014-10-21 Data uchylenia: 2017-03-01 Organ wydający: MIN. FINANSÓW MIN. OBRONY NARODOWEJ MIN. SPRAW WEWNĘTRZNY A innego nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 zapomniałeś jeszcze o Dz.U.2005-poj specj. siły zbrojne poz 973/974 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2019 Share Napisano 25 Luty 2019 No Panowie zgoda! Tylko weźcie i pokażcie z monowskiego zakresu przekierowanie do tych rozporządzeń! Jak to poczynicie, to otrzymacie po piwie i temat się zamknie i wszystko będzie dobrze, a przynajmniej ja pokapuję sprawę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.