Skocz do zawartości
Robert27

Samochód Pomocy Drogowej

Rekomendowane odpowiedzi

Robert27

Witam mam taki problem przyjechał dzis klient z zapytaniem posiada samochód cieżarowy MAN TGX 26.410 sprowadzony jako rama do zabudowy, chciał przerobic na Pomoc drogową wszystko zgodne z rozporządzeniem tylko zadał mi pytanie czy na platformę może użyc blachy typu LOHR takiej z podłuznymi otworami ? Czy tylko pełnej Blachy tzw " ryflowanej-łezki" . A chodzi o ochronę środowiska  jak bedzie przewoził uszkodzony pojazd z wyciekami róznych płynów to poleje się na droge. A jak bedzie pełna blacha to płyny teoretycznie zatrzymią sie na platformię. Czy są jakies przepisy na to ktoś coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Klient coś kombinuje 

13 minut temu, Robert27 napisał:

sprowadzony jako rama do zabudowy

 

A poza tym - to blacha bez różnicy - rama ma mieć odpowiednią wytrzymałość -  pojazdu z wyciekami nie można przewozić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Rama na która kupił zabudowę nową  gdzięś z firmy z lubuskiego tylko oni w standardzie daja cała platformę z "ryfla " a on chciał po bokach wlasnie taka typu Lohr a przez srodek pełna blachę. Tlumaczy to tym że lepiej sie zabezpiecza przewozony pojazd do takiej podłogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kliny - na pewno - ale i tak pasy mocowane są do uchwytów - bo przypuszczam ze nie będzie woził TGX osobówek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jaka to niby kombinacja, że ktoś sprowadza sobie "widelec" pod zabudowę?

Pytanie dotyczy właściwości materiału z uwagi na sposób transportu, a nie o jego wytrzymałość... Proponuję czytać ze zrozumieniem pytanie :)

Natomiast już stwierdzenie, że pojazdu z wyciekami nie wolno przewozić to już kwintesencja...

 

Kolego - najazdy mogą być jakie sobie klient życzy - od strony warunków technicznych nie jest to problem. Oczywiście, że blacha "z oczkami" to optymalne rozwiązanie dla najazdów - i w kwestii mocowania i warunków jezdnych i wagi. Ale wady też są. Generalnie trochę lepsze konstrukcje działają tak, że pod tą ażurową blachą są dodatkowo rynienki zbierające wycieki i inne zabrudzenia. Ale taka konstrukcja jest cięższa i droższa.

Bo klient musi pamiętać, że będzie odpowiadał za ładunek, który będzie przewoził. Jak się będzie lało na drogę to poniesie tego konsekwencje niezależnie od tego jak ten najazd będzie wykonany. ma zatem być wykonany tak, żeby temu zapobiec. Przepisy odnośnie przewozu ładunków się kłaniają. Ale to już zmartwienie klienta - nie Twoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

BDF - to pojazd nie kompletny - do zabudowy - więc trudno go sprowadzić jako zarejestrowanego z za granicy

II etap dopiero czyni z niego pojazd do zarejestrowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jaki znowu BDF? Jaki znowu niekompletny? Zaś mam obwody splątane! 8/

Niech sobie buduje co chce. Nawet z drewna może zrobić zabudowę. Dla mnie osobiście, to może nawet położyć parkiet.

Już tu były BDF-y przerabiane zdaje się! Fotki też były!

 

A wracając do rozumnego czytania, to mam pytanie czy to nowe, czy używane auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jak z zarejestrowanego pojazdu ściągnę zabudowę i tak go sprzedam to co to jest? Akurat przy pojazdach użytkowych to częsty manewr.

I nie używaj IVVO określeń których znaczenia nie znasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A widelec to nie BDF, bo widelec to może być co najwyżej przystosowany pod BDF.

Pełno tego w necie i pod każdym Amazonem.

 

Znalezione obrazy dla zapytania nadwozie typu bdf

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
12 godzin temu, IVVO napisał:

BDF - to pojazd nie kompletny - do zabudowy

nie , nie , nie . BDF to system nadwozi wymiennych . BDF to pojazd kompletny , nawet pusty . To cos na wzór " podkontenerówki " . Zabudowa BDF to rama posrednia z systemem mocowan nadwozi wymiennych , jadąc " pusto " czyli bez nadwozia ma spełniać wymagania - nadkola , obrysówki , chlapacze itd. , itp. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Panowie, autor postu pytał z czego ma być ewentualnie podłoga zrobiona w Pomocy Drogowej a nie co to jest BDF albo jak on wygląda ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Pytał o otrzymał odpowiedź a dalsza dyskusja jest dla zobrazowania zagadnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Trochę nie aktualne ale....

 

16 godzin temu, Robert27 napisał:

MAN TGX 26.410 sprowadzony jako rama do zabudowy,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
17 godzin temu, blakop napisał:

Bo klient musi pamiętać, że będzie odpowiadał za ładunek, który będzie przewoził.

klient zleca przewiezienie ładunku a kierowca odpowiada za jego mocowanie a jak cieknie z niego to niech go nie przewozi, albo zabezpieczy tak ładunek, żeby się na drogę nie wylewało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Napisano (edytowane)

W tej wypowiedzi, co to właśnie z kontekstu je bezwiednie wytargałeś, klient równa się kierowca drogi @kurancie2000!

A dokładnie "klient" to ten jegomość co ma wątpliwości jakich użyć blach do zabudowy.

Edytowane przez Paprock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Dnia ‎2019‎-‎02‎-‎21 o 19:35, Robert27 napisał:

bedzie przewoził uszkodzony pojazd z wyciekami róznych płynów to poleje się na droge

zanim załaduje żelazo na lawetę to płyny z auta będą już na jezdni . przecież na lawecie nie rozbije auta , nie uszkodzi chłodnicy czy miski olejowej . zanim przyjedzie po auto to straż zdąży zneutralizować wycieki . podczas załadunku skapną tylko ew resztki . nawet jak będzie płaska podłoga w lawecie to i tak coś z niej skapnie podczas jazdy czy na zakrętach. blacha "lohr " jest lżejsza i poręczniejsza do mocowania pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert27

Tak sobie jeszcze myśle jak holuja zepsutą  rozbita cięzarówke na tzw Widelcu to tez może "kapać" na jezdnię i nikt chyba się tego na OBT nie czepia? Czy pod widelcem jest jakaś miska  czy coś to blacha z otworami też może być.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie spotkałem się z żądną miską lub osłoną, czy czymkolwiek co zbiera płyny fizjologiczne kapiące z rozbitka.

A jak kapie paliwo ze zbiornika samochodowego ciągnika, to co, to też pod widelcem ma być tysiąc litrowa wanna przeznaczona na kropelki?

Zanieczyszczenie jezdni to problem użytkownika drogi, a nie diagnosty!

Czyżby za brak podsilnikowej osłony zbierającej różne wycieki w komorze był przewidziany negatyw? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

 

negatyw za brak osłony - NIE, ale za wycieki płynów już - TAK :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ale za wycieki na asfalt, czy za wycieki do osłony? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
praktyk
7 minut temu, Paprock napisał:

 czy za wycieki do osłony? :?

Diagnosta pojazd sprawdza bez demontażu elementów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Potrafię zapuścić żurawia bez demontowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
Napisano (edytowane)
Dnia 21.02.2019 o 20:21, IVVO napisał:

BDF - to pojazd nie kompletny - do zabudowy - więc trudno go sprowadzić jako zarejestrowanego z za granicy

II etap dopiero czyni z niego pojazd do zarejestrowania

To żeś się rozpedził.... cyt"BDF to system wymiennych nadwozi, który umożliwia proste odłączenie zabudowy od podwozia. Nadwozia wymienne posiadają różne rodzaje zabudowy (m.in. plandekowa, ze sztywnymi ścianami, chłodnicza) i mogą funkcjonować zarówno jako środek transportu, ale także jako mobilny moduł magazynowy.

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.