mike_van_mik Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Witam, jestem przed wizytą inspektorów, z racji że dopiero pracuje 2 miesiace chcialbym się zapytać, jak wygląda taka wizyta. A najbardziej potrzebuję informacji, które sprzęty wyposażenia SKP podlegają legalizacji i co ile i jakaś podstawa prawna jakby była to fajnie by było. Z tego co wiem to na pewno analizator spalin i chyba co 5 lat... a czy cos jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czmarek1 Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 na pewno wszystkie czujniki gazu, no i przyrząd do regulacji i pomiaru ciśnienia powietrza w ogumieniu, to tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 No analizator spalin to co 6 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Sprzęty tak jak w rozporządzeniu w sprawie wymagań dla SKP zapodano: 10. Wyposażenie wymienione w tabeli, o której mowa w ust. 5, z wyjątkiem urządzeń i przyrządów, które podlegają okresowej kontroli metrologicznej lub okresowemu badaniu przeprowadzanemu przez właściwy organ dozoru technicznego, podlega okresowej kontroli eksploatacyjnej. I teraz tak, w zależności od wnikliwości zespołu z nadzoru, to jedni czepiają się, że o sprzęty należy dbać tak jak mówi instrukcja i tu kłaniają się nieszczęsne czujki gazowe, których to serwis/kalibrację zastrzegł sobie na wyłączność pewien nadmorski producent i nic tylko ze ścian to zrywać i kurierem wysyłać,a inni jakoś tak jakby mniej wnikają, co nie. Pod metrologie podpada klasyka, czyli analizator i sprzęt do korekty ciśnienia w ogumieniu. I tu zaś są zdania podzielone, bo jedni uznają legalizację ponowną analizatora spalin jako wyczerpującą w całości sprawy przeglądowo-serwisowe, a inni, że legalizacja to nie kalibracja i temu wnioski podobne. Z resztą było przerabiane. Niejaki @Cezary powinien wiedzieć gdzie. Jeszcze jest taki sprzęt do pomiaru hałasu, a tam zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem. No tak, czy nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Kwiecień 2019 Share Napisano 19 Kwiecień 2019 6 minut temu, Paprock napisał: (...)zdało by się go przekalibrować razem z mikrofonem Ale ta kalibracja dotyczy urządzenia przed wykonaniem właściwego pomiaru, czyli przez " kalibrator akustyczny " - ( ten który jest na wyposażeniu urządzenia ) tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 19 Kwiecień 2019 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2019 Okej czyli reasumując analizator spalin, przyrząd do regulacji ciśnienia w ogumieniu np i jeszcze wspomnieliście o sprzęcie do pomiaru hałasu oraz czujniki gazu. Powiedzcie mi co ile kalibrowac musimy każdy ze sprzętów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Kwiecień 2019 Share Napisano 20 Kwiecień 2019 Analizator co 6 miesięcy, manometr co 24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Kwiecień 2019 Share Napisano 20 Kwiecień 2019 Albo ktoś jest porządny i za wszelką cenę stosuje się do wytycznych z instrukcji, albo nie-e i czeka, co za newsy protokół pokontrolny przyniesie. No chyba że zespół nadzorujący też się trafi jakiś taki, co to nie teges i na forum będzie dopytywał jak inspekcję przeprowadzić, bo nikt nic nie wie... Rozdzielić sobie pod sufitem terminy takie jak legalizacja, legalizacja pierwotna, legalizacja ponowna od kalibracji i nie mieszać tego razem, nie zamieniać, nie uważać, że to są terminy tożsame. Pod LEGALIZACJe podpada przyrząd do korygowania ciśnienia, a więc manometr (zegar) wraz z rękojeścią (pistoletem) oraz analizator spalin. Terminy legalizacji zawarte są w specjalnych paragrafach opisujących ten obowiązek szczegółowo. KALIBRACJĘ przeprowadza się niektórych sprzętów zgodnie z wytycznymi producentów! No co tu jeszcze sumować, kontrować, reasumować... Przeczytać wszystkie instrukcje od A do Z i się wie, co nie. Pouzgadniać z serwisami co, kiedy i za ile, by na kontrol było gotowe i po temacie. Zaprosić zespół kontrolujący do kantorka, poczęstować kawą, zarzucić teczkami zawierającymi wytyczne co do oprzyrządowania i niech robią swoje. Jeszcze na tyle bywam uprzejmy, że im te graty walizkowo-półkowe zapodaję na palecie gdzieś w kącie rozpakowane, pootwierane, naładowane, sprawne i oczyszczone, coby na własne oczy widzieli jak te cuda wyglądają, a nie jak to bywa na stacjach, że pieczątka w dowód bez samochodu... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Kwiecień 2019 Share Napisano 20 Kwiecień 2019 dobrze by było przygotować i mieć uzupełnione karty przeglądowe urządzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 20 Kwiecień 2019 Share Napisano 20 Kwiecień 2019 Identyfikator ze zdjęciem miej założony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 20 Kwiecień 2019 Share Napisano 20 Kwiecień 2019 Jednego zaufanego człowieka , co by na wjeździe pojazdy zawracał z powodu kontroli. 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 23 Kwiecień 2019 Share Napisano 23 Kwiecień 2019 (edytowane) To jeszcze gorzej. U mnie jak nie ma badań to siedzą do skutku a tak to dwa lub trzy badania, pozostała biurokracja i po sprawie. Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Kwiecień 2019 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 24 Kwiecień 2019 Share Napisano 24 Kwiecień 2019 Jak znudziło się im czekanie, to przełożyli wizytę na kolejny dzień. Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 24 Kwiecień 2019 Share Napisano 24 Kwiecień 2019 Godzinę temu, grzegorz70 napisał: Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone. Wynika to z art. 83b ustawy PORD. Nadzór nad stacjami kontroli pojazdów sprawuje starosta. 2. W ramach wykonywanego nadzoru starosta: 1)co najmniej raz w roku przeprowadza kontrolę stacji kontroli pojazdów w zakresie: b)prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Kwiecień 2019 Share Napisano 24 Kwiecień 2019 (edytowane) 3 godziny temu, grzegorz70 napisał: Jak znudziło się im czekanie, to przełożyli wizytę na kolejny dzień. Podczas kontroli badanie musi być przeprowadzone. Nie wiem jak u Was ale u mnie jak nic nie przyjedzie to piszą że nie było pojazdu podczas kontroli i w protokół to wpisują, nie czekają aż się coś zjawi. Edytowane 24 Kwiecień 2019 przez Qnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 24 Kwiecień 2019 Share Napisano 24 Kwiecień 2019 U mnie też tak jest, ale przyłażą kolejny raz aż do skutku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 24 Kwiecień 2019 Share Napisano 24 Kwiecień 2019 Podczas kontroli Starostwo z TDT jak brak pojazdu to wpisują w protokół , i później niektóre starostwa przychodzą na kontrole sami aż będzie pojazd jest badaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Kwiecień 2019 Share Napisano 25 Kwiecień 2019 Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący Ciekawe w oparciu o jaki przepis wydali takie zalecenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Kwiecień 2019 Share Napisano 25 Kwiecień 2019 24 minuty temu, danielg539 napisał: Mój kolega kiedyś miał zaprezentować jak wykonuje OBT na samochodzie , którym przyjechali kontrolujący No ciekawe jaki przepis na to pozwala, ale skoro chcieli to bym się podjął zadania oczywiście oficjalnie czyli dają DR i robimy. Sprawne to podbijam i płacą, niesprawne to też płacą i najchętniej zatrzymał bym DR za usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Kwiecień 2019 Share Napisano 25 Kwiecień 2019 Skoro opłatę pobiera się przed badaniem to raczej do pokazowego OBT by nie doszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Kwiecień 2019 Share Napisano 25 Kwiecień 2019 4 godziny temu, danielg539 napisał: opłatę pobiera się przed badaniem to to mogło być w czasach, zanim taki obowiązek pojawił się w przepisach 4 godziny temu, danielg539 napisał: kolega kiedyś miał zaprezentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 25 Czerwiec 2019 Share Napisano 25 Czerwiec 2019 mam odbiór TDT po 5 latach na co zwrócić uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Czerwiec 2019 Share Napisano 25 Czerwiec 2019 - żeby na tip-top było wszystko! - ja bym zaproponował truskawki w śmietanie! Skąd i kto ma wiedzieć, co tam nie halo? Może wjazdu nie ma, może kafle potrzaskane, może brakuje dokumentów, certyfikatów, legalizacji...? Może... może... może... Otworzyć protokół sprzed pięciu lat i lecieć punkt po punkcie "na brudno". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 25 Czerwiec 2019 Share Napisano 25 Czerwiec 2019 Można tez poczytać stare tematy np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 25 Czerwiec 2019 Share Napisano 25 Czerwiec 2019 Miałem dwa tygodnie temu. 1.Dokumentacja wszystkich urządzeń: karty okresowej kontroli,certyfikaty,legalizacje jeśli wymagane, kalibracje jeśli wymagane. 2.Stanowisko kontrolne: wymiary SKP( jak nie było przebudowy to raczej nic się nie zmieniło) i poziom ławy pomiarowej(jeśli uszkodzone kafle lepiej wymienić) sam możesz wskazać gdzie na stanowisku jest Twoja ława pomiarowa :) 3.Miejsca parkingowe dla pojazdów oczekujących, stanowisko hałasu, stanowisko do badania "anglików" 4.Kątomierz, suwmiarka, klucze dynamometryczna(mały i duży), zestaw kluczy monterskich, sprawne wentylatory nawiewy i wyciągu, czujnik gazu uruchamiający te wentylatory. 5.Jeśli masz podnośnik kanałowy pneumatyczny, to dozór UTD na ten podnośnik. 6.Jeśli masz kanał, to kafle uszkodzone lepiej wymienić i jakiś stołeczek żeby w nim był dla diagnosty. 7.Baza z najnowszymi danymi regulacyjnymi oraz aktualne akty prawne. 8.Wszystko czyste i odnowione i nie będzie żadnego problemu :) 2-3h i po temacie. Powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.