Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Sytuacja jest taka: przyjeżdża na okresowe gość z Clio2, zarejestrowanym w 2002r. na firmę jako 4-osobowy ciężarowy uniwersalny, obecnie od lat na osobę prywatną, nie prowadzącą żadnej działalności. Rubryka [K] pusta. Auto jest wyposażone w normalną kanapę, komplet pasów dla pięciu ludzików i nie posiada żadnej kratki. Samochód zadbany, całkowicie sprawny technicznie, bez żadnych zastrzeżeń.  Klient jeździ tym do roboty kilka lat, nigdy żadnej kratki tam nie miał (nie ma nawet śladów po takim czymś) i nigdy nie było problemów na BT, a robione było przez lata w różnych miejscach. Pojazd technicznie OK, więc raczej nie widzę tutaj potrzeby doszukiwania się jakiegoś problemu i odstraszania tym klienta.

Co robicie w takim przypadku? 

Napisano

Jak ciężarowy, to ma być kratka. Nie musiałby mieć jeśli data I rejestracji jest po 29.04.2009. A także jeśli zarejestrowany do 29.04.1999

Wielu dostawało kratkę nie zamontowaną do ręki, jednak podpisywało "odpowiedni" glejt, by w razie czego serwis był "czysty". 

 

Napisano

 

 Czy moge coś więcej skąd ta data ?

Napisano

Od tej daty niektóre ciężarowe N1 były homologowane bez kratki. Oczywiście w myśl przepisów UE.

Nie pamiętam teraz dokładnie konkretnego przepisu, bo od kursu trochę czasu już upłynęło.

Napisano
5 godzin temu, msforum napisał:

Co robicie w takim przypadku?

e) W samochodzie ciężarowym brak trwałej przegrody o odpowiedniej wytrzymałości rozdzielającej pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób od przestrzeni ładunkowej (o ile jest wymagana). UI,USZ

To tak zgodnie z przepisami.

Ale jak patrzysz w taki sposób

5 godzin temu, msforum napisał:

Pojazd technicznie OK, więc raczej nie widzę tutaj potrzeby doszukiwania się jakiegoś problemu i odstraszania tym klienta.

To nasze zdanie i tak się nie liczy,więc rób jak uważasz.Jesteś dorosły,kompetentny i wiesz co robisz.

Napisano
4 godziny temu, Mecher napisał:

 Nie musiałby mieć jeśli data I rejestracji jest po 29.04.2009. A także jeśli zarejestrowany do 29.04.1999

 

 

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;

Napisano
10 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

 

To nasze zdanie i tak się nie liczy,więc rób jak uważasz.Jesteś dorosły,kompetentny i wiesz co robisz.

 

Dokładnie, to twoje indywidualne decyzje, bo albo to Ty śpisz spokojnie albo klient ( bo przecież on nie musi się znać i diagnosta na przeglądzie wiedział, że kratki nigdy nie było)?.

Napisano

Czas najwyższy to wyprostować i zrobić badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne.

  • Lubię 1
Napisano

Należy pamiętać, że związane to będzie ze zwiększeniem ilości miejsc i temat robi się nieco śliski biorąc pod uwagę ostatnie orzeczenia sądów.

Napisano

Które orzeczenie masz na myśli?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Był taki przypadek, że przy okazji zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca.

Napisano

Na bym dał N za brak trwałej przegrody - UI i niech montuje kratkę i tyle ... i bym pogonił gościa 

Napisano
12 godzin temu, danielg539 napisał:

producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca

A co miał napisać skoro pojazd wyszedł jako 4 osobowy. Ma to taki sam wydźwięk jak sławetny wyrok za zatrzymany DR i ilość świateł drogowych. 

Napisano
W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał:

 bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca.

I dlatego zawsze przy takich zmianach wysyłam klienta po takie oświadczenie, ale jak o tym pisałem w temacie którymś to sobie niektórzy robili podśmiehujki że po co na co... B|

Napisano
48 minut temu, Rafi90 napisał:

bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca.

 

i podobnie jak kolega wymagam takiego oświadczenia , i na kontroli temat zmiany liczby miejsc ucięty na samy początku jest oświadczenie producenta i koniec rozmowy 

Napisano
2 godziny temu, Rafi90 napisał:

I dlatego zawsze przy takich zmianach wysyłam klienta po takie oświadczenie, ale jak o tym pisałem w temacie którymś to sobie niektórzy robili podśmiehujki że po co na co...

Ale tak szczerze mówiąc - po co to oświadczenie - pojazd został przebudowany przez G45-20Z - i homologacja pierwotna Nas nie interesuje - ważne czy producent zostawił fabryczne punkty mocowania siedzeń i pasów - jeśli już żądasz oświadczeń od producenta - to ciężarowej przyczepy na rolniczą też nie przebudujesz bo wyszła jako ciężarowa

Napisano
3 minuty temu, IVVO napisał:

ważne czy producent zostawił fabryczne punkty mocowania siedzeń i pasów

W świetle zapisu, że o ilości miejsc decyduje obecność punktów kotwienia siedzeń to jak myślicie co producent napisze w oświadczeniu?

Napisano (edytowane)

Jeśli mi producent napisze że auto miało 4 pasy i kotwice a nie 5 to nawet gdybym na własne oczy widział to piąte, wyglądające jak fabryka i nawet jakby sam Wszechmogący to przebudował i dołożył to nie klepne się pod tym.

Edytowane przez Rafi90
Napisano

Kolego Ty potwierdzasz tylko to co wykonał G - więc o co chodzi - Ty tego nie przebudowałeś - przepisy na to zezwalają - sprawdzasz czy zgodnie z warunkami technicznymi 

Napisano

Ja Cię rozumiem tylko że jeśli samochód fabrycznie miał 4 miejsca kotwiczenia a teraz ma 5 (może nawet dlatego że ma pół "du*y" od innego) no to znając nasz kraj w razie draki przyjdą do diagnosty bo "miał" widzieć że to 5 miejsce nie jest fabryczne.

Napisano

Kolego - 99% to przebudowane osobówki na pseudo ciężarowe - i o takich tu mowa - nie mówimy o pojazdach które zarówno w wersji osobowej jak i ciężarowej są 4-osobowe

Napisano (edytowane)

Też Cię rozumiem ale możesz trafić na taki nieszczęsny przypadek bo na niektórych rynkach były takie dziwne wersje. Poświadczenie od producenta można dostac bez problemu, w zasadzie każdy kogo po nie wysłałem z nim wrócił, nikt nie miał żalu ani pretensji a ja też nie bede  za 80 zł podcierał każdemu klientowi tyłka bo u nas ZK stanowi mały %  ogólnych badań a większość to klienci którzy wiedzą że ich auto nie spełnia danych warunków a szukają jelenia od stacji do stacji :D

Edytowane przez Rafi90
Napisano
W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał:

Był taki przypadek, że przy okazji zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca.

A jak diagnosta miałby  oświadczenie producenta ze pojazd pierwotnie miał 5, to diagnosta ma spokojna głowę 

  • Lubię 1
Napisano
W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał:

(..) zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca.

A cóż innego mógł poświadczyć . Posłużę się przykładem : znajomy kupił  Toyotę Corollę na firmę , oczywiście ciężarowy , kratka , 4-ro miejscowy. Gdyby zachodziła konieczność uzyskania

oświadczenia od producenta o ilości miejsc to wiadomo co będzie tam napisane. Tylko dlaczego znajomy wraz z samochodem otrzymał kompletny pas bezpieczeństwa ?

Napisano

W oświadczeniu producent ze pojazd został wyprodukowany jako pojazd osobowy 5 miejscowy , w większości przypadków w pojeździe są dwie tabliczki znamionowe z różnymi nr. świadectw homologacji , wszyscy wiedzą o co chodzi z tymi pojazdami tylko kwestia żeby diagnosta miał przysłowiowy "du..chron"  jak ktoś zacznie twierdzić ze pojazd nie był fabrycznie przystosowany do 5 miejsc .  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.