msforum Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 Witajcie. Sytuacja jest taka: przyjeżdża na okresowe gość z Clio2, zarejestrowanym w 2002r. na firmę jako 4-osobowy ciężarowy uniwersalny, obecnie od lat na osobę prywatną, nie prowadzącą żadnej działalności. Rubryka [K] pusta. Auto jest wyposażone w normalną kanapę, komplet pasów dla pięciu ludzików i nie posiada żadnej kratki. Samochód zadbany, całkowicie sprawny technicznie, bez żadnych zastrzeżeń. Klient jeździ tym do roboty kilka lat, nigdy żadnej kratki tam nie miał (nie ma nawet śladów po takim czymś) i nigdy nie było problemów na BT, a robione było przez lata w różnych miejscach. Pojazd technicznie OK, więc raczej nie widzę tutaj potrzeby doszukiwania się jakiegoś problemu i odstraszania tym klienta. Co robicie w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 Jak ciężarowy, to ma być kratka. Nie musiałby mieć jeśli data I rejestracji jest po 29.04.2009. A także jeśli zarejestrowany do 29.04.1999 Wielu dostawało kratkę nie zamontowaną do ręki, jednak podpisywało "odpowiedni" glejt, by w razie czego serwis był "czysty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek8340 Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 Czy moge coś więcej skąd ta data ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 Od tej daty niektóre ciężarowe N1 były homologowane bez kratki. Oczywiście w myśl przepisów UE. Nie pamiętam teraz dokładnie konkretnego przepisu, bo od kursu trochę czasu już upłynęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 5 godzin temu, msforum napisał: Co robicie w takim przypadku? e) W samochodzie ciężarowym brak trwałej przegrody o odpowiedniej wytrzymałości rozdzielającej pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób od przestrzeni ładunkowej (o ile jest wymagana). UI,USZ To tak zgodnie z przepisami. Ale jak patrzysz w taki sposób 5 godzin temu, msforum napisał: Pojazd technicznie OK, więc raczej nie widzę tutaj potrzeby doszukiwania się jakiegoś problemu i odstraszania tym klienta. To nasze zdanie i tak się nie liczy,więc rób jak uważasz.Jesteś dorosły,kompetentny i wiesz co robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 2 Maj 2019 Share Napisano 2 Maj 2019 4 godziny temu, Mecher napisał: Nie musiałby mieć jeśli data I rejestracji jest po 29.04.2009. A także jeśli zarejestrowany do 29.04.1999 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nhl4 Napisano 3 Maj 2019 Share Napisano 3 Maj 2019 10 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał: To nasze zdanie i tak się nie liczy,więc rób jak uważasz.Jesteś dorosły,kompetentny i wiesz co robisz. Dokładnie, to twoje indywidualne decyzje, bo albo to Ty śpisz spokojnie albo klient ( bo przecież on nie musi się znać i diagnosta na przeglądzie wiedział, że kratki nigdy nie było)?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 Czas najwyższy to wyprostować i zrobić badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 Należy pamiętać, że związane to będzie ze zwiększeniem ilości miejsc i temat robi się nieco śliski biorąc pod uwagę ostatnie orzeczenia sądów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 Które orzeczenie masz na myśli?Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 Był taki przypadek, że przy okazji zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 6 Maj 2019 Share Napisano 6 Maj 2019 Na bym dał N za brak trwałej przegrody - UI i niech montuje kratkę i tyle ... i bym pogonił gościa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Maj 2019 Share Napisano 7 Maj 2019 12 godzin temu, danielg539 napisał: producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca A co miał napisać skoro pojazd wyszedł jako 4 osobowy. Ma to taki sam wydźwięk jak sławetny wyrok za zatrzymany DR i ilość świateł drogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał: bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca. I dlatego zawsze przy takich zmianach wysyłam klienta po takie oświadczenie, ale jak o tym pisałem w temacie którymś to sobie niektórzy robili podśmiehujki że po co na co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 48 minut temu, Rafi90 napisał: bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca. i podobnie jak kolega wymagam takiego oświadczenia , i na kontroli temat zmiany liczby miejsc ucięty na samy początku jest oświadczenie producenta i koniec rozmowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 2 godziny temu, Rafi90 napisał: I dlatego zawsze przy takich zmianach wysyłam klienta po takie oświadczenie, ale jak o tym pisałem w temacie którymś to sobie niektórzy robili podśmiehujki że po co na co... Ale tak szczerze mówiąc - po co to oświadczenie - pojazd został przebudowany przez G45-20Z - i homologacja pierwotna Nas nie interesuje - ważne czy producent zostawił fabryczne punkty mocowania siedzeń i pasów - jeśli już żądasz oświadczeń od producenta - to ciężarowej przyczepy na rolniczą też nie przebudujesz bo wyszła jako ciężarowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 3 minuty temu, IVVO napisał: ważne czy producent zostawił fabryczne punkty mocowania siedzeń i pasów W świetle zapisu, że o ilości miejsc decyduje obecność punktów kotwienia siedzeń to jak myślicie co producent napisze w oświadczeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 (edytowane) Jeśli mi producent napisze że auto miało 4 pasy i kotwice a nie 5 to nawet gdybym na własne oczy widział to piąte, wyglądające jak fabryka i nawet jakby sam Wszechmogący to przebudował i dołożył to nie klepne się pod tym. Edytowane 9 Maj 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 Kolego Ty potwierdzasz tylko to co wykonał G - więc o co chodzi - Ty tego nie przebudowałeś - przepisy na to zezwalają - sprawdzasz czy zgodnie z warunkami technicznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 Ja Cię rozumiem tylko że jeśli samochód fabrycznie miał 4 miejsca kotwiczenia a teraz ma 5 (może nawet dlatego że ma pół "du*y" od innego) no to znając nasz kraj w razie draki przyjdą do diagnosty bo "miał" widzieć że to 5 miejsce nie jest fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 Kolego - 99% to przebudowane osobówki na pseudo ciężarowe - i o takich tu mowa - nie mówimy o pojazdach które zarówno w wersji osobowej jak i ciężarowej są 4-osobowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 (edytowane) Też Cię rozumiem ale możesz trafić na taki nieszczęsny przypadek bo na niektórych rynkach były takie dziwne wersje. Poświadczenie od producenta można dostac bez problemu, w zasadzie każdy kogo po nie wysłałem z nim wrócił, nikt nie miał żalu ani pretensji a ja też nie bede za 80 zł podcierał każdemu klientowi tyłka bo u nas ZK stanowi mały % ogólnych badań a większość to klienci którzy wiedzą że ich auto nie spełnia danych warunków a szukają jelenia od stacji do stacji Edytowane 9 Maj 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał: Był taki przypadek, że przy okazji zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca. A jak diagnosta miałby oświadczenie producenta ze pojazd pierwotnie miał 5, to diagnosta ma spokojna głowę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 W dniu 6.05.2019 o 18:19, danielg539 napisał: (..) zmieniono liczbę miejsc z 4 na 5 i zrobiła się afera, bo przedstawiciel producenta napisał oświadczenie, że pojazd fabrycznie miał 4 miejsca. A cóż innego mógł poświadczyć . Posłużę się przykładem : znajomy kupił Toyotę Corollę na firmę , oczywiście ciężarowy , kratka , 4-ro miejscowy. Gdyby zachodziła konieczność uzyskania oświadczenia od producenta o ilości miejsc to wiadomo co będzie tam napisane. Tylko dlaczego znajomy wraz z samochodem otrzymał kompletny pas bezpieczeństwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2019 Share Napisano 9 Maj 2019 W oświadczeniu producent ze pojazd został wyprodukowany jako pojazd osobowy 5 miejscowy , w większości przypadków w pojeździe są dwie tabliczki znamionowe z różnymi nr. świadectw homologacji , wszyscy wiedzą o co chodzi z tymi pojazdami tylko kwestia żeby diagnosta miał przysłowiowy "du..chron" jak ktoś zacznie twierdzić ze pojazd nie był fabrycznie przystosowany do 5 miejsc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.