patronat Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Panowie jak podchodzicie do takiego tematu Fiat 500 ciężarowy (N1) 2 miejsca siedzące sprowadzony z Francji ja zrobiłem pierwsze badanie tak jak jest w dowodzie ciężarowy i powiedziałem klientowi że jak będzie miał dowód miękki to wtedy badanie zmiany konstrukcyjne na osobowy i jeszcze raz do WK z tym badaniem ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne moim zdaniem tak nie można po pewnie nawet do cepa te dodatkowe zmiany konstrukcyjne nie przejdą proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Co stoi na stanowisku: ciężarówka, czy osobówka? Jakie przedstawiono dokumenty, jakie PKD, jakię oświadczenie o dokonanych zmianach? Skąd pasy, fotele, ile miejsc do siedzenia, co z airbagami na tylnych miejscach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 5 minut temu, Paprock napisał: co z airbagami na tylnych miejscach? a co to pytanie ma wnosić do tematu bo nie załapałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba19787 Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 No własnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 No chyba są jakieś wytyczne odnośnie ochrony pieszych, pasażerów. A samochód ma spełniać wymagania w zakresie dokonanych zmian na dzień badania. No to jak, można w zakresie dokonanych zmian wypruć przednie poduszki i nie montować tylnych, bo tak i już? To, to nowe pozmianowe miejsce dla pasażera/pasażerów może być sobie takie dowolne, czy raczej żeby odpowiadało pewnym standardom? Tak podpytuję, bo sam nie wiem jak do czegoś takiego podejść. Rodzą się w jakiś sposób nowe miejsca do siedzenia, rodzą się punkty ich mocowania, rodzą się punkty mocowania pasów bezpieczeństwa, a o poduszkach nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 nie dopytuję już więcej, bo z tymi poduszkami (jaśkami ) zamotane tak, że nie wiem o co zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Ale OK. Poduszki to ostatni wątek problemu. Dalej nie wiem co na stanowisko zajechało. To znaczy wiem, że FIAT 500, ale co z jego wyposażeniem w zakresie pasów i siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Za mało informacji od autora tematu by problem " choć " częściowo rozwiązać/rozwikłać " co nie " 41 minut temu, patronat napisał: ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne Czuję , że klient/właściciel Fiata 500 " rozkręcił aferę " i autora tematu ( przynajmniej przez jakiś czas mało się dowiemy ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patronat Napisano 13 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Nie pytałem o poduszki i inne rzeczy tylko czy można wykonać badanie zmian konstrukcyjnych na francuskich numerach rejestracyjnych czy dopiero jak wydadzą mu miękki dowód rej. Paprock czytaj ze zrozumieniem a nie odpisujesz nie na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patronat Napisano 13 Czerwiec 2019 Autor Share Napisano 13 Czerwiec 2019 a przejdzie do cepik na nr rejestracyjnych francuskich Czyli robimy prerejestracje potem zmiany konstrukcyjne plus okresowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 Kolego @patronat tu podobny temat jest : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13621-vivaro-z-ciezarowego-na-osobowe-import/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 13 Czerwiec 2019 Share Napisano 13 Czerwiec 2019 ale przecież prerejestracja to jest badanie okresowe do którego jest jeszcze wypełniamy DIP, tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 13 godzin temu, patronat napisał: Paprock czytaj ze zrozumieniem a nie odpisujesz nie na temat - jak się pisze tak się czyta! Poza tym obowiązują znaki interpunkcyjne! A teraz prosiłbym jasno wytłumaczyć termin "zaraz" w tym zdaniu: 14 godzin temu, patronat napisał: ale kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne - zakładam, że jakiś powód jego "uparcia" zaistniał, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 15 godzin temu, patronat napisał: Panowie jak podchodzicie do takiego tematu Fiat 500 ciężarowy (N1) 2 miejsca siedzące sprowadzony z Francji.... Byłbym ostrożny w łechtaniu klienta po jajkach i spełnianiu jego życzeń, bo wiele z Francji jest aut które mają w homo 2 miejsca i więcej mieć nie mogą tak więc radził bym dobrze sprawdzić bo mnie już dwóch chciało wydygać handlarzy Niestety dla nich , jestem czujny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 A można jaśniej, dlaczego nie mogą mieć więcej? To w końcu można dokonywać zmian zmieniających rodzaj pojazdu przez przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie, czy nie można? A może zmiana rodzaju pojazdu ma się sprowadzać li tylko do zmiany rodzaju pojazdu bez ruszania siedzeń, w sensie nie dokładania kanap, oparć bądź kompletnych foteli? Jak to jest w końcu z tymi zmianami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 16 minut temu, Rafi90 napisał: Niestety dla nich , jestem czujny Czasami podeślą " kobitkę w kiecce mini " i co ? Wg. mnie ( czujnym ) trza być zawsze. No jak saper oczywiście . Chociaż, dawno, dawno temu w MON byłem w " remontówce " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 16 godzin temu, patronat napisał: ja zrobiłem pierwsze badanie tak jak jest w dowodzie ciężarowy 16 godzin temu, patronat napisał: jak będzie miał dowód miękki to wtedy badanie zmiany konstrukcyjne na osobowy 16 godzin temu, patronat napisał: kliejen się upiera że powinienem pierwsze badanie zrobić i zaraz na tych samych francuskich tablicach zmiany konstrukcyjne 16 godzin temu, Paprock napisał: Co stoi na stanowisku: ciężarówka, czy osobówka? Też jestem ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 2 godziny temu, laptop napisał: 18 godzin temu, patronat napisał: ja zrobiłem pierwsze badanie tak jak jest w dowodzie ciężarowy Pachnie to poświadczeniem nieprawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 Poczekaj aż pytający się ustosunkuje, ale idzie to w tym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Czerwiec 2019 Share Napisano 14 Czerwiec 2019 4 godziny temu, leski66 napisał: Czasami podeślą " kobitkę w kiecce mini " i co ? ... Tym bardziej zapala się czerwona lampka z napisem "UWAGA " 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywa Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 A co w przypadku gdy homologacja pojazdu jest na 2 osoby? Nie trzeba w takim przypadku zaświadczenia z PIMOT lub ITS na wytrzymałość mocowania tylnego fotela i pasów bezpieczeństwa? Zresztą zrobiłbym pierwszą rejestrację zgodnie z dokumentami francuskimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 34 minuty temu, Grzywa napisał: A co w przypadku gdy homologacja pojazdu jest na 2 osoby? W takim przypadku mamy auto 2 osobowe z paczką i tak już zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 A jakieś przepisy, konkrety na takie tezy? To co, siedzenia można wyrzucić, a dołożyć to już nie-e? A jak auto nie posiada homologacji, bo krótka seria, końcówka produkcji i inne takie patenty, no to co wtedy? I w końcu gdzie stoi, że przy zmianie rodzaju pojazdu mam się odnieść do homologacji, do jakiejkolwiek homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 15 Czerwiec 2019 Share Napisano 15 Czerwiec 2019 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożenna Blitek Sędziowie WSA Janusz Bociąga (spr.) NSA Krystyna Kutzner Protokolant sekretarz sądowy Honorata Kuźmicka-Wełna po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 października 2017 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 31 maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnień diagnosty skargę oddala. Uzasadnienie Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia 31 maja 2017 r znak [...], po rozpatrzeniu odwołania A. P. od decyzji Starosty P z dnia [...] 2017 r. orzekającej o cofnięciu A. P. uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów wydanego w dniu [...] 2004 r. -działając na podstawie art. 81 ust. 11 pkt 4 i ust. 12, art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym (zwane dalej "ustawą"), oraz art. 138 § 1 pkt 1 kpa, utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję organu l instancji. Ustalono następujący stan sprawy. W dniu 28.11.2016 r. Starosta P został poinformowany pismem Starostwa Powiatowego w B o dokonaniu badania technicznego pojazdu, w którym dokonano zmiany konstrukcyjnej powodującej zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, oraz wydanie przez diagnostę A. P. zaświadczenia badania technicznego pojazdu marki Mercedes [...], nr rej. [...], nr [...]. Dokonano zmiany rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na samochód specjalny, podrodzaj pogrzebowy (zmiany nie naruszyły konstrukcji nadwozia, a w następstwie przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych, ilość miejsc siedzących w przedmiotowym pojeździe została zwiększona do 6 miejsc), w fabryczne miejsca kotwień zamontowano fabryczne fotele pasażerskie zintegrowane z pasami bezpieczeństwa. Według zaświadczenia, pojazd spełnia wymagania techniczne, a wszystkie zamontowane elementy posiadają znaki homologacyjne. Ponadto, w wyniku dokonanych przez rzeczoznawcę samochodowego, mgr inż. J. M. oględzin przedmiotowego samochodu ciężarowego, zawarte w opinii technicznej nr [...] z dnia 18.10,2016 r. wnioski o treści: "przedstawiony do badania pojazd został przystosowany do przewozu zwłok. Dokonane zmiany łącznie z dodatkowymi miejscami w przedziale pasażerskim zostały wykonane w sposób prawidłowy, przekształcając badany pojazd w specjalny pogrzebowy". Starostwo Powiatowe w B 3 listopada 2016 r. zwróciło się do M Sp. z o.o. w W, z zapytaniem czy przedmiotowy pojazd został wyposażony w punkty kotwiczenia siedzeń oraz możliwość dokonania montażu pasów bezpieczeństwa pozwalające na wyposażenie obecnie pojazdu w 6 miejsc. W odpowiedzi zwrotnej M Sp. z o.o. poinformował, iż przedmiotowy "pojazd został wyprodukowany jako pojazd ciężarowy kategorii NI, w oparciu o świadectwo homologacji europejskiej Nr el [...] na zamówienie rynku francuskiego. Pojazd ten miał fabrycznie zamontowane fotele na 3 miejsca (fotel kierowcy i podwójna ławka pasażera), miał fabrycznie zamontowaną przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej i nie miał fabrycznie zamontowanych dodatkowych punktów mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa w przestrzeni ładunkowej". Ponadto M Sp. z o.o. poinformował, iż przedmiotowa odpowiedź opisuje stan pojazdu na moment opuszczenia zakładu produkcyjnego oraz że nie posiadają danych dotyczących ewentualnej przebudowy przedmiotowego pojazdu przed procesem rejestracji lub w okresie eksploatacji. W dniu 15 grudnia 2016 r. w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w K przeprowadzono kontrolę przez uprawnionych pracowników Starostwa, która potwierdziła, iż rzeczywiście w przedmiotowej stacji dokonano w dniu 25.10.2016 r. badania technicznego pojazdu marki Mercedes [...]. No i takie to życie. Przezorny zawsze ubezpieczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.